Pijn in benen, wie weet dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Allereerst om even de boel te verduidelijken ik ben chronisch vermoeid (misschien komt het hierdoor?)

Als ik een dag veel heb gelopen, of in dit geval veel heb gestaan voel ik in de middag al een ongemakkelijk gevoel in mijn been of benen opkomen. Vaak rust ik thuis even maar vandaag kon dit niet. De pijn word heviger en vorige keer na een ibuprofen trok het binnen een half uurtje weg.

Ik omschrijf het gevoel als zenuwpijn in mijn botten? Als ik de volgende dag wakker word is de pijn weg.

Wie kan mij zeggen wat dit is?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Zoiets had ik ook en dat is weggegaan na het gaan spuiten van B12. Is je B12 al eens gecheckt?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ja, ik heb 2,5 jaar geleden een b12 tekort gehad. Met veel moeite kreeg ik toen 5 injecties. Daarna nooit meer gecheckt.

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    stomme artsen...eens een tekort, altijd een tekort, tenzij de reden ervan is weggenomen. raadpleeg anders eens een orthomoleculair arts.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ze hebben mijn waardes gemeten na de 5 injecties, logisch dat ie toen goed was.. Maar nu je het zegt.. Ik heb weer vaak dove vingers en nog veel meer klacgphten maar weet het aan cvs. Tijd om de ha maar eens te bellen..

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Magnesium helpt ook tegen onrustige benen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb door de vermoeidheid af en toe - als ik te veel gedaan heb- pijnlijke gewrichten. Knieën, polsen, vingers met name. Maar ik heb weinig gevonden om er tegen te doen helaas.
    B12 was hier oke toen ik testte.

Hopelijk blijkt dat voor jou wel (weer) de oplossing te zijn!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Rusteloze benen zijn het niet, dit heb ik ook wel eens. Dat voelt heel anders. Pijnlijke gewrichten ook niet.

Nu ik het b12 rijtje heb opgelezen wordt het hoog tijd om aan de bel te trekken want ik heb veel meer klachten merk ik nu (ik heb echt altijd wat).

9. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Het zou ook nog iets kunnen zijn met spataderen. En dan denk ik eerder aan de grote vaten, die zijn niet zichtbaar. Dat kun je vaststellen met een duplex onderzoek.

Maar zou eerst naar de huisarts gaan, gezien je verteld nog meer klachten te hebben.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Iig kan ik nu niet slapen door de pijn. Het is van m'n bil tot m'n hiel voelbaar door de hele binnenkant van m'n been. Zwaar irritant.

11. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ja ik herken het! Nu ik juist meer actief probeer te zijn, ondanks de moeheid, heb ik er minder last van. Maar ik moest wel even door veeeel pijn in mijn benen heen.

12. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wat rot, zeg! Ik herken het zelf niet, ik heb rusteloze benen (ook om gek van te worden, slaap er amper door ;) ) maar dat is iets heel anders.

Ik spiek even mee in dit topic, mijn vader heeft ook zulke klachten en weet niet hoe het komt (naar de HA gaan, ho maar). Dat B12 tekort ga ik even onthouden!

Tijd voor jou om weer eens te laten prikken, dus. Succes en beterschap ermee, hoop voor je dat je er gauw van verlost bent :)

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ik heb ook vaak zo'n soort pijn in een van mijn benen. Bij mij is het stralingspijn vanuit mijn rug. Als ik ergens onder op een wervel druk doet het daar pijn. Schijnt te komen door overbelasting omdat mijn kuitspieren te kort zijn. Ik moet oefeningen doen om die op te rekken en geen hakken dragen.

14. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik heb er ook last van, maar dat komt denk ik door mijn spataderen.

15. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Ik heb het ook wel eens, maar bij mij komt het door vasculitis en oedeem.. dan heb ik kramp in mijn hele lichaam maar vooral in mn benen.

Maar dat zal het vast niet zijn want dat zie je duidelijk. :)

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Neem even info mee van de stichtingb12tekort.nl. Als je neurologische klachten hebt, moet je gedurende minimaal 1 jaar iedere week spuiten! Prutsers....staat ook in de bijsluiter overigens.

17. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    idd prutsers....bij mij blijft t ook aan de gang dat gezeur...
    bewezen dat mijn maag het nauwelijks/niet opneemt uit voeding of wat dan ook.....
    'ja slik maar tabletjes'

ja maar.....ik neem het niet/nauwelijks op?

'nee het is bewezen dat je toch wel iets ervan opneemt'

;)

echt....zucht....

wel gauw erbij zijn met b12 want als je te lang een tekort hebt kan dit wel blijvende schade zijn (en idd zeker de neurologische!)

18. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij een te trage schildklier, een vitamine D-tekort en een magnesiumtekort heb je ook onwijs zware, zere benen.

Ik heb/had het allemaal, maar mijn benen blijven een zwakke plek. Vandaag amper gezeten en ze doen echt pijn nu.

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bloed is geprikt iig. Uitslag loop van vlg week binnen. Bloeddruk was prima, longen, hart, buik ook. Er word gekeken naar schildklier, hb en vit b12, lever en nieren. Afwachten nu.

Ja ik had het 2 jaar geleden al aangegeven dat de injecties te weinig waren, maar ze wilde er niet aan. Farmaceutisch compas had ze er bij gehaald maar omdat mijn b12 niet schrikbarend laag was, wilde ze dit niet zoveel geven. Voor de rest een top dokter hoor!

Ik loop al 20 jaar met zulke klachten, ene keer erger dan de andere. Heb test gedaan bij vermoeidheidscentrum en daar kwam naar voren dat ik CVS heb. Toen ik die b12 injecties kreeg (ik geloof 5, 1x per week) voelde ik nul verschil.

20. Ik had ook altijd super veel pijn in mijn benen. Spieronderzoek en echo, s gehad maar er was niets te vinden. Tot ik door een verwijzing bjj de fysio kwam en die vertelde dat ik lipoedeem heb.

Ik heb nu om de 3 weken lymfdrainage en draag elke dag steunkousen. Mn benen zijn inmiddels in omvang afgenomen (vocht) en heb nog zelden zoveel pijn als voorheen.

Schijnbaar hebben veel vrouwen een lichte vorm van lipoedeem maar weten ze het niet.

Deel Deze Pagina