Naast badolie ook zeepvrije wasgel gebruiken?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door onzewonders, 28 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Op de site van Zwitsal lees ik dat je voor het badje alleen de badolie kunt gebruiken. Maar als ik de kleine ff lekker wil insoppen heb ik dan ook geen zeepvrije wasgel nodig? Of hoef je een kleintje niet helemaal in te soppen omdat het huidje nog zo teer is?

En na het badderen, smeren jullie de kleine dan nog lekker in met creme ofzo?

2. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Ik maak zijn billen schoon met een washandje met zeep. En zijn gezicht en oksels met een washandje zonder zeep. Dan badolie in het badje. En daarna smeer ik hem soms nog in met babyolie.

3. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Een baby hoef je toch helemaal niet met zeep schoon te maken?
    Ik doe ook alleen olie in het badje, en smeer haar daarna nog een keer met olie in.

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dat dacht ik ergens dus ook, maar ik twijfelde. Dan ga ik geen zeep kopen. Misschien nog wel shampoo voor de haartjes? Of is dat ook niet nodig?

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Shampoo vind ik zelf altijd een lastige.
    Het schijnt okay te zijn als je de haartjes gewoon met water uitspoelt. Maar ik was het af en toe wel met shampoo...meer voor mijn eigen gevoel denk ik.

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank je wel! Hier heb ik wat aan! Het is ook zo lastig om alles uit te zoeken, pffff! De keuze is reuze...;)

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Ja, idd.
    Zelfs als je alleen voor olie gaat is er nog zoveel te koop!
    Maar baby-shampoo is eigenlijk ook zo bijgekocht, mocht je het willen gebruiken.
    Zou het gewoon ook even laten afhangen van het huidje van je baby. Hier is haar huid nogal snel droog, zeker nu met de winter moeten we veel smeren. Maar niet iedere baby heeft zo'n droge huid.

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Daarom wil ik nu nog niet te veel kopen. Je weet inderdaad niet wat voor een huidje de kleine heeft. Als hij/ zij op mij lijkt, dan zal het wat gevoelig zijn. Maar wie weet valt het mee! Ik ga ook niet meteen die sensitive producten kopen. Heb ik voor de billendoekjes ook niet gedaan. Ik ben bang dat als ik nu al alles sensitive doe de kleine nergens meer tegen kan.

9. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heb ik bij onze zoon nauwelijks anders gebruikt als badolie en billenzalf. Als hij zo vuil was dat het niet met billendoekjes kon was het gewoon tijd voor een badje of wassen met een drupje badolie. De wasgel droogt de huid snel uit. Heb ook wel gewone huidolie gebruikt om hem in te smeren, maar vond zelf de balneum badolie heel erg fijn. Nu ligt er een tube billenzalf en een flesje badolie te wachten op de kleine. Als ik meer nodig heb is het zo gehaald, maar dat verwacht ik niet. Shampoo is ook niet echt nodig, de haartjes zijn nog zo teer en zacht en vuil worden die humpies echt nog niet.

10. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik zou je aanraden geen zwitsal te kopen.
    het leek wel of mn dochter ging vervellen ervan!! haar huid werd vreselijk droog en ruw met allemaal velletjes.
    heb nu van balneum extra vettende badolie. haar huis is weer supermooi en zacht.
    voor mij nooit meer zwitsal.
    ook al kan je kind er tegen, het blijkt maar weer wat een troep het is!

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Dat vervellen is volgens mij normaal :)

Ik heb hair en body wash (prikt ook niet in de oogjes) van Weleda, en olie om daarna lekker in te masseren.

12. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier net zo!

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    vervellen is normaal, dat weet ik( ik heb 3 kids)
    maar niet met 4 maanden. het begon met t gebruik van zwitsal!
    zelfs van het cb schrokken ze van haar huid!

14. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    He

Ik zou als ik jou was geen zwitsal kopen, zeker de hele lijn niet

Onze kleine man begon daar van te vervellen, we hebben zoveel gebruikt en eindelijk op aanraden van de pediater

Eucerin badolie. Hiermee zeep ik hem lekker in en is zijn huid super zat en weg met de exceem en droge tere huid.

Badolie schuimt ook heerlijk

15. soura

soura Bekend lid

16 mei 2011
    623
    0
    16
    Ligt er aan hoe de baby vervelt, Als het exceem is en vervellen tot haar uitval. Is dit helaas niet normaal

16. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah sorry met 4 maanden niet nee, dat had ik verkeerd begrepen.
    Ik ben uberhaupt geen fan van Zwitsal hoor, wat dat betreft was ik het al met je eens ;)

17. Ik gebruikte alleen de zeepvrije wasgel als hij heel vies was, dus bijvoorbeeld enorm had gespuugd of gepoept. Maar verder vind ik het bij een baby niet nodig. Idd wel badolie of badmelk voor in het badje.
    Ik gebruik voor de oudste nog steeds de zeepvrije wasgel die ik 3 jaar geleden voor hem had. En shampoo heb ik het eerste jaar niet gebruikt. Is helemaal niet nodig, tenzij je kindje echt vies haar heeft.

Overigens heb ik Neutral voor de baby en kan de oudste nu inmiddels wel tegen Zwitsal, dus de Zwitsal lijn die we hadden gekregen (stuk of 10 flessen!) gebruik ik nu voor mijn oudste :)

18. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    Heb bij dochterlief de zeepvrije wasgel van zwitsal gebruikt en af en toe een drupje shampoo voor dr haartjes. Insmeren na het badje deden we heel af en toe met bodylotion van zwitsal. Maar als dr huidje ff wat droger was dan gebruikte weg een keertje balneum olie, dat werkte beter. Maar dan was ze ook echt welk weer ingevet ;) Zwitsal badolie hebben we nooit gebruikt, wel de olie voor op het huidje, daar maakte weg dr billen mee schoon.

Denk dat het een kwestie van uitproberen is wat bij jou kindje past. Ik vond zeep/shampoo juist welk fijn, maar dochterlief spuugde na elke voeding en was dus ook echt welk vies als ze in bad ging ;) maar hier dus nooit last gehad van eczeem oid met zwitsal. Hopelijk heeft de 2e ook zon makkelijke huid ;)

19. langpootje

langpootje Actief lid

31 okt 2012
    164
    0
    0
    hier ook geen fan van zwitsal.
    hoe lekker het ook ruikt beide kids kregen er een heel droog huidje van.

me zoontje had trouwens zo bos haar met de geboorte dat ik als hij gespuugd had wel elk badje moest wassen met shampoo .

ik heb bij beide kids natusan first touch gebruikt.

verder indd alleen badolie in badje en als ze zich weer is tot hun nekje hadden onder gepoept dan wel even inzepen.

20. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier de olie nooit gebruikt. Altijd de zeepvrije wasgel.

Deel Deze Pagina