Bloedverlies na bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Angel79, Dec 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Hallo dames,

Aanstaande maandag is het 6 weken geleden dat ik ben bevallen. In het begin vloeide ik normaal en dit werd ook steeds minder. Soms was het zelfs een dag of 2 weg, maar dan kwam t ook weer terug. In de derde week had ik bijna niets meer. Dag 21 na de bevalling verloor ik weer veel helderrood bloed en ging er dus van uit dat dit mijn eerste menstruatie weer was en ben dus ook toen gestart met de pil. Nu zondag slik ik alweer de laatste pil, maar het bloedverlies blijft aanhouden. Is dit wel normaal? Ik ben na de bevalling geen stolsels verloren, maar volgens de kraamhulp is dit geweest doordat ik na de bevalling direct een spuit gekregen heb en in het begin veel naweeën heb gehad :(: volgens haar was dit dus in mijn geval normaal.
    Hopenlijk kunnen jullie me hiermee verder helpen of dat ik me zorgen moet maken of niet, heb overigens geen buikpijn of andere klachten.

Fijne jaarwisseling dames!

Liefs Angela.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Angela,

je kunt inderdaad tijdens de eerste strip wat bloedverlies houden. Als je straks je menstruatie krijgt is dit waarschijnlijk echt veel meer bloed dan wat je nu verliest. Geen probleem dus dat je nu nog vloeit.
    En dat je na je bevalling geen stolsels hebt verloren is prima. Dat ligt niet perse aan die medicatie die je direct na de bevalling hebt gekregen, maar de een heeft nu eenmaal wel stolsels en de ander niet.
    Ook vooral omdat je geen klachten hebt, geen probleem dus en gewoon doorgaan zoals je nu doet.

Ook een fijne jaarwisseling!

Groetjes Brigitte

Share This Page