vraag over uithuisplaatsing zoon en gevolgen voor een toekomstig kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Nieske, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Naar voor je dat ze niet eerder hebben ingegrepen. Wel fijn dat je dan wel iig in een hele goede terecht kwam. Ik ben ook wel een paar goede tegengekomen. Maar dat was dan weer korte duur opvang en dan moest je na een paar weken weer weg.

Ik denk dat ik een paar van de slechtste getroffen heb aangezien de 2 waar ik het langste zat de deuren hebben moeten sluiten omdat het bekend was dat het een zooitje werd/was.

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Als het niet in het nieuws geweest is, heb ik daar wel mijn twijfels over. De hulpverlening is daar helemaal zwart gemaakt, en de beelden die ik heb gezien, bevestigde dat alleen maar. Mocht het dus toch een ander verhaal zijn geweest, geloof ik zeker dat ze op welke manier dan ook hadden gezorgd dat iedereen dat ook te weten zou komen, alleen maar om hun naam te reinigen...

3. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik werk nu bijna 9 jaar voor dezelfde organisatie. Idd wisselen onze diensten zich af, we van 9.30 uur tot 12.00 uur alleen( kinderen zitten dan op school) vanaf 12 met 2 en vanaf 22 weer alleen tot 6.45. Op de drukke dagen zijn er in de avond 3 collega's. Bij ons zijn er weinig wisselingen en als er zieken zijn wordt dit zoveel mogelijk door het eigen team opgevangen. De kinderen zitten er 1 tot 2 jaar. Omdat wij constant op de groep zijn en niet op kantoor(alleen als de kinderen op school zijn en op bed liggen). Ouders en instanties weten tussen welke tijden ze kunnen bellen, bellen ze op andere tijden dan nemen we vaak niet op omdat we op de groep staan en gaat hij naar de voicemail. Omdat we constant in het dicht van de kinderen zijn, vallen kinderen elkaar niet aan en wordt er niet gepest.
    Ik wil nu niet beweren dat wij het super doen want we hebben ook genoeg verbterpunten maar wilde wel een kanttekening maken bij jou post.

Wel grappig dat we allemaal reageren en TS niet..;)

4. JudithA

JudithA Actief lid

12 jun 2009
    128
    0
    16
    Als pleegouder kun je wel degelijk gezag hebben. Dat noem je pleegoudervoogdij.

5. Nieske

Nieske Lid

26 mrt 2015
    35
    0
    0
    NULL
    amsterdam
    Bedankt iedereen voor het reageren. Ikzelf was met dit heerlijke weer op vakantie in zeeland en wilde daar ook even puur genieten van de natuur.

Even voor de duidelijkheid zei wilt nog wel graag een kindje maar dat is iets wat ze komende 3/4 jaar nog niet van toepassing is. Ze snapt heel goeddat de schuldsanering geen goede basis is en ze eerst haar 'problemen' moet hebben opgelost.

Misschien is dit ook wel niet de juiste plek geweest voor deze vraag dus vandaar dat we binnen kort even langs het juridisch loket gaan

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Nou ja, voor hetzelfde geld trof je hier iemand, die zoiets ook heeft meegemaakt.

Succes met je zoektocht!

En fijn voor je, dat je van het mooie weer hebt kunnen genieten :D

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Al dat gezeur over hoe slecht jeugdzorg is.. en als er weer eens een familiedrama plaatsvind en er onschuldige kindjes de dood vinden, het gezin "bekend was bij jeugdzorg", schreeuwen we allemaal weer dat jeugdzorg veel te laks is.
    Feit is, (sommige) situaties zijn lastig in te schatten. En daar worden (onschuldige) mensen de dupe van. Betekend niet dat het dan opeens allemaal goed is. Perfectie is alleen niet haalbaar.

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Zelf werk in de jeugdpsychiatrie, met pubers die jarenlang verwaarloosd zijn door hun ouders/opvoeders. Het is vaak een jarenlang procedure geweest om ze uit huis te plaatsen. Hierdoor zijn ze nog meer beschadigd en getraumatiseerd.
    Ik heb te veel gezien, waardoor ik een kind heel graag wil beschermen.

Als je vriendin echt een kindje wil, zou ze vooraf in gesprek kunnen met of iemand vaneen wijk/dorpsteam of iemand die werkt bij een SAVE-team (voorheen BJZ). Zij kunnen je vriendin adviseren wat ze allemaal voor elkaar moet hebben.

Eerlijk gezegd staat je vriendin al achter. Ze zal zich tov proffesionals moeten bewijzen en dat zal niet meevallen. Aangezien ze niet de voogdij heeft over haar kind (daar moet echt wel een reden voor zijn, dat ze geen voogdij meer kan krijgen).

Deel Deze Pagina