marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door amber23, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Familie van ons hebben een schuld van 5000 euro. Maar omdat ze bijna geen hypotheek op het huis hebben en voor de rest geen schulden. Kunnen ze bij instanties niet terecht. Wij hebben op zolder nog veel spullen staan waar we niks mee doen. Dus hebben we die op marktplaats gezet en wat we daar mee verdienen geven we aan hun. Ze hadden een schuld bij de energiemaatschappij en die hebben we al voor hun voldaan. Maar nu kregen we 2 weken geleden een bod op een artikel en we schreven een berichtje terug dat we daar mee akkoord gingen. Daarna hebben we nooit meer iets van die persoon gehoord. Daarna is het nog 3 keer gebeurt dat ze wel bieden maar als ze een bericht terug doet. Dat je dan helemaal niks meer terug krijgt. Nu is mijn vraag hebben jullie ook vaak dat probleem. Als het voor mezelf is dan denk er komt later wel weer een koper. Maar nu zit je achter de computer van yes er is weer iemand die iets wil hebben. Zo van dan kunnen we de familie weer helpen maar dan word je weer teleurgesteld. Ik heb zo iets als je spijt hebt van je bod kan je toch ook gewoon zeggen ik zie er van af.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Heel vervelend inderdaad.
    Ik heb dat ook regelmatig. Waarom bied je dan denk ik dan?
    Wel zo netjes inderdaad als mensen mailen dat ze ervan af zien. Zou ik zelf wel doen in ieder geval....

Lief dat je je familie hiermee helpt trouwens.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Oh ja dat is de normaalste zaak van de wereld op marktplaats...schijnbaar....Heel irritant.

Lief dat jullie zo helpen!

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is op MP heel erg normaal helaas, kan me daar ook dood aan ergeren :x

Hopelijk krijgen jullie toch alles snel verkocht voor je familie.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad herkenbaar en heel irritant!

6. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik snap wel dat mensen meerdere biedingen plaatsen op verschillende advertenties met hetzelfde product. En waar je hem het goedkoopst kan krijgen koop je het.

Desalnietteplus: meld netjes dat je elders voorzien bent en verwijder je bod, mee eens!

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    oh ja ik ken het, ik heb zelfs dat ze dan zeggen ik kom er aan of mijn man is onderweg en vervolgens komt er niemand ARGGGGGG

8. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Idd erg herkenbaar.
    Of je hebt alles al rond, maar op het laatste moment besluiten ze af te zeggen ofzo.
    Erg irritant!

9. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ja, ik erger me daar ook dood aan.
    Hopelijk verkopen jullie uiteindelijk wel alles gewoon. Inderdaad heel lief dat je hiermee familie helpt!

10. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik kreeg vandaag ook nog een reactie van iemand die een dochtertje van twee heeft en geen geld heeft. Om een kado voor haar dochtertje te kopen. En vroeg of ik mijn speelgoed pop gratis aan haar wilde geven. Heeft die vrouw echt geen geld want dan geef ik die pop aan haar weg. Want ik vind dat kinderen wel een kado moeten kunnen krijgen. Of is het iemand die het dan zelf weer door verkoopt. Wat zouden jullie doen.

11. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had m echt niet gratis weg gedaan.
    Oké het is sneu als iemand geen geld heeft maar persoonlijk als ik geen geld zou hebben zou ik echt wel wat geld wegleggen voor mijn kids hun verjaardag. Of als ik ze een keer iets extra's zou willen geven zou ik niet zeggen ik wil dat gratis hebben maar zou ik op rommelmarkten kopen of heel laag bieden. Maar ik zou echt niet iets gratis gaan vragen. Maar misschien ben ik dan wel hard, maar ik zou hier echt niet in mee gaan. Je kent haar niet.

12. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Er zijn zat weggeefsites op fb whatever. Dan moet ze het daar zoeken. Ik heb zelf ook stapels spul via zo'n site weggegeven.

Van het reageren is normaal. Ik ben zelf klaar met mp.

13. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb zelf een haat/liefde relatie met Marktplaats :D
    Heerlijk om je spullen kwijt te raken maar ook veel ergernis.
    Probeer het naast je neer te leggen is mijn advies. Bid verwijder ik na 12 uurtjes als ze niet reageren.

Wil nog even kwijt dat ik je hulp geweldig vindt!

14. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    oh wat goed van je ts!
    weggeven zou ik ook niet doen hoor!dan een klein bedrag ervoor...
    hier laatst de wandelwagen verkocht, via mail contact en best wat van de prijs af gedaan want ze had het niet breed bla bla bla komt mevrouw vervolgens in een luxe vrij nieuwe mercedes aanrijden!! dan valt mn mond toch ff open hoor! heb er ook netjes wat van gezegd...

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja ik geloof die zielige verhalen nooit zo. Ik trapte er ook altijd in. Nu niet meer.

Sommige maken daar écht misbruik van.

Een popje koop je voor zo'n 50 cent bij de rommelmarkt of de kringloopwinkel.

16. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Afhankelijk van welke pop juist zou ik er een symbolisch bedrag voor vragen. 1 of 5 euro. Maar dus wel iets.

Als ze het echt gratis wil, dan moet ze maar op de weggeefhoeken kijken. Of verder rondhoren.

Gratis weggeven van spullen zou ik alleen doen aan mensen die je echt kent. En waarvan je er quasi zeker van bent dat ze er geen misbruik van maken.

17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ja. Van de extreme koopjesjagers zijn meestal diegene die in een luxe auto komen aanrijden. Alles extra nakijken.. Proberen om nog af te dingen.. Zo irritant..

Maar niet komen.. Nog vervelender. Zeker als je van anderen het bod hebt afgeslagen. Erg lang reserveer ik dus niet meer..

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    In welke regio woon jij? Ik heb van de week precies hetzelfde verhaal gehad! :$

19. Dita84

Dita84 Niet meer actief

Ik heb mijn oude tv een paar jaar geleden op MP gezet: gratis af te halen, alleen wel zelf komen halen. Uiteindelijk heeft het nog best wel even geduurd voordat iemand daadwerkelijk op de stoep stond om 'm op te halen. Met een bos bloemen omdat hij het zo stom vond om die tv (klein scherm, modelletje vorige eeuw, zeg maar) zomaar mee te mogen nemen. Kijk, zo kan het dus ook. :)

20. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in de provincie Friesland

Deel Deze Pagina