Goedemiddag, Nu over ongeveer 1,5 week gaat mijn zwangerschapsverlof in (namelijk 20 september). Nu is mijn vraag wanneer kan in ongeveer de beslissingsbrief over de hoogte van mijn dagloon van jullie ontvangen? Ik ben erg benieuwd naar wat mijn dagloon is omdat ik een 3uur contract hebt maar het afgelopen jaar meer heb gewerkt en ik dus geen standaard loon doorbetaald krijg van mijn werkgever. Daarom zou het erg fijn zijn om te weten wat de beslissing daarover is en hoeveel ik uiteindelijk kan verwachten. Kan ik ergens bekijken of de aanvraag al bij jullie in behandeling is? Of is dit niet mogelijk? Groetjes, Silvia Reinders
Beste Silvia, Je wilt weten wanneer je een beslissing krijgt over je recht op een zwangerschapsuitkering. Binnen vier weken na ontvangst van je aanvraag, krijg je de beslissing thuisgestuurd. Je werkgever krijgt hiervan een kopie. Heb je van UWV al een ontvangstbevestiging van de aanvraag gekregen? Dan weet je dat de aanvraag in behandeling is. Heb je nog niks gehoord? Dan kun je altijd even bellen met UWV telefoon op 0900-9294. Dan kunnen we voor je nakijken of de aanvraag in goede orde ontvangen is. Actuele informatie over de behandeling van je aanvraag vind je hier. Ik wens je succes met de laatste loodjes. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare