SimplyPiano

Discussie in 'De lounge' gestart door botervliegje, 29 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hoi! Heeft iemand toevallig SimplyPiano? Is een appje om mee te leren piano spelen. Is wel wat prijzig. Misschien iemand hier die het ook wil aanschaffen en we een account kunnen delen?

2. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.499
    8.421
    113
    Wij hebben dit een paar jaar geleden gedaan toen 1 van de kinderen het keyboard ontdekte, al gauw toch besloten om haar op les te doen (wou ze graag) en denk dat er van het jaarabonnement uiteindelijk nog geen kwart er gebruik van is gemaakt ...
    Het is wel heel leuk, maar je leert er qua techniek weinig van, tenminste als ik zag wat ze op les leerde.

Edit: wat betreft delen, toendertijd bleef de app staan waar je gebleven was, dus met meerdere mensen gebruik van maken vonden wij niet handig (heb het in het begin zelf ook nog geprobeerd)

3. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Thanks voor je reactie! We willen het inderdaad combineren met echte pianoles, na de lockdown. We hebben nu een paar dagen een trial versie, en het is wel een hit. Anders nemen we het toch maar een maand. Is relatief nog duurder, maar jammer om echt een jaar te kopen als je t niet gebruikt inderdaad.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.499
    8.421
    113
    Het was hier in eerste instantie ook echt een schot in de roos, maar op de één of andere manier was het vrij vlot over.
    Met les hebben ze ook niet altijd zin om te oefenen :D maar dan heb je wel een stok achter de deur en iemand die je kind begeleidt.

5. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Dat kan ik me voorstellen!
    Nu aanbod gezien, $ 45 voor 3 maanden of $ 90 voor een jaar. Denk dat we voor de drie maanden gaan.

6. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Wij hebben het, met een jaarabonnement en ik wil het best delen hoor. Je kan dan je eigen profiel aanmaken en steeds verder gaan waar je bleef. Mijn zoontje speelt al meer dan een half jaar dagelijks een uur (omdat wij hem daarop limiteren, op dagen dat hij zo lang mag als hij wil, speelt hij zo 4 uur). We hebben ook Simply Guitar, dat speel ik (en zoontje af en toe).

owly vindt dit leuk.
  7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Vanaf welke leeftijd zou je de app aanbevelen en doet ke zoon ook gewone lessen ernaast?

8. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Dat zou leuk zijn! Wij hebben twee profielen nodig. Zou dat passen? Dan stuur ik je een privébericht.

9. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Mijn zoontje begon met net 6 jaar. Hij doet er geen lessen naast, hij leert het zichzelf aan.

vlinderCN vindt dit leuk.
  10. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ja, dat past precies. Dus stuur maar een pb :)

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Ik denk dat we nog een jaartje wachten dan, thanx

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Onze kids zijn 8 en 10. Gaat allebei prima. Dochter van 10 heeft helemaal geen begeleiding nodig, onze zoon van 8 soms wel, raakt soms even gefrustreerd.
    Wij willen het na de lockdown combineren met les.

13. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.177
    10.714
    113
    Wij hebben het aangeschaft toen dochter op de wachtlijst voor les stond. Ze heeft er echt wel veel van geleerd, kan verschillende liedjes spelen (ook wat tweehandig) en kan veel dingen op gehoor naspelen, met hier en daar wat voorzichtige akkoorden en tweehanden zelf toegevoegd. Notenlezen heeft ze er echter niet echt uit opgepikt. Belangrijkste beperkende factor hier was de oude gare ipad waardoor de app heel traag was. Inmiddels is ze begonnen met les, en ik heb het idee dat de juf versneld door de basis heen vliegt als ik zie waar anderen mee beginnen, maar de theorie en notenlezen zijn nog wel een dingetje dat haar nog even bij de basis houdt. Dus haar pianosessies thuis bestaan uit de oefenbladen, en dan filmmuziek, popliedjes, Einaudi...

14. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wel heel leuk dat ze zo'n vliegende start heeft!
    Dat scheelt toch ook al een hoop.
    Ik heb een nieuwe tablet gekregen voor Kerst, en daar gaat het heel goed mee, zeker met kabeltje tussen piano en tablet. Alleen jammer dat ik 'm dus bijna niet zelf kan gebruiken

Deel Deze Pagina