Ik heb gister een dopler onderzoek gehad. Het blijkt dat ons kindje heel erg hard zijn best moet doen om aan eten te komen. Het zit op de onderste grens. Op internet kan ik niet veel vinden vandaar hier mijn vraag. Iemand ervaring? Wat hebben ze wel of niet gedaan? Ik maak me nogal zorgen. Helaas is dit niet het enige in mijn zwangerschap dus begin de zorgen een beetje te veel worden.:x
Geen ervaring mee, maar heeft de vk geen uitleg gegeven? Kun je die niet alsnog bellen voor uitleg? Vervelend dat er zoveel zorgen zijn! Hopelijk gaat alles anel weer goed!
Ik heb er verder geen ervaring mee, maar wat ik me dan afvraag.. Ik zie dat je nu 37+4 bent, kunnen ze dan niet beter het kindje halen? Buiten de baarmoeder zou die het nu goed moeten kunnen doen.. Tuurlijk het liefst zo lang mogelijk laten zitten als het goed gaat, maar als dat niet zo is, zullen ze daar dan niet voor kunnen kiezen? Ben natuurlijk geen arts, maar das het eerste dat in me op kwam Heel veel sterkte ermee!
Een vriendin van mij had dit alleen dan al met 34 weken. Er werd elke week een echo gedaan en zodra de functies nog minder werden zou het kindje gehaald worden. Zolang er nog voeding doorheen komt is het goed. Heeft de gyn daar niets over gezegd?
Vroeg me ook al af of ze het kindje niet kunnen halen dan. Ik ben ingeleid en met 37+4 een gezond meisje op de wereld gezet,47 cm en 3220 gram. Maar die had wel voldoende vruchtwater ed. Bedoel alleen maar te zeggen dat inderdaad het kindje buiten je buik goed terecht komt op dit termijn. Succes meis!
Vandaag bij gynaecoloog geweest na mijn CREG (die heb ik dagelijks). Het ligt op de grens maar dus nog goed! Hij heeft gekeken en zag wel degelijk bewegingen en maar niet te spreken hoe hard hij op mijn buik duwde. Hij reageerde dus wel. Hij zei nog : hij ligt in ieder geval niet doodstil! Nee dat moest er nog eens bijkomen! Inleiden willen ze wel doen maar ik zit nog potdicht en ivm eerdere keizersnede is er niets mogelijk. En alles zit op het randje maar is nog goed dus een keizersnede willen ze ook nog niet aan. Nu elke dag aan ctg. Vrijdag opnieuw dopler, ctg en een nieuw plan van aanpak... Er zit niets anders op dan afwachten helaas
Jeetje wat schrikken voor jullie! Goed om te lezen dat ze je dagelijks een ctg laten afnemen. Ik word vanaf 31 weken wekelijks gezien omdat er bij mij grote kans is op het afnemen Vd werking Vd placenta/navelstreng. Mijn uk is ook heel klein (ondergrens ), hoe is dat bij jou? Heel veel sterkte en blijf goed je vragen stellen in het ziekenhuis!
De groei lag bij 28 weken 1w4d achter en met 32 weken 1w6d achter. Zolang het op de hand goed voelde wilde ze geen groeiecho meer doen. Dus ik heb ook geen idee meer hoe de groei er nu uit ziet. Vrijdag meten ze het ook op als het goed is...
Ik heb dit ook gehad bij mijn zwangerschap... Bij mij kwamen ze tijdens een groeiecho erachter dat mijn kindje niet goed groeide... Dit was met 28weken, ik ben toen meteen opgenomen in het ziekenhuis, iedere dag CTG, eerste 2 weken bleef het redelijk stabiel, daarna ging het weer achteruit.. kreeg toen ook om de dag dopplerecho en 2x per dag ctg... ging toen steeds slechter en slechter, maar vanwege mn termijn wilde ze het zo lang mogelijk rekken... tot 32 weken toen bleek tijdens de ctg dat mn dochtertje het erg slecht had, enorm veel hartslagdalingen en geen bewegingen... 3 kwartier later was ze er, 1190gram...