vraag over uitvaartverzekering.

Discussie in 'De lounge' gestart door knorretje21, 26 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ow zo maar mocht ik 100 worden heb ik nog steeds geen 7000 euro betaald dus ja ik mijn geval is de keuze makelijk. maar inderdaat als je een hoge premie hebt moet je daar wel over denken ja. daarbij krijgen we ook nog eens korting omdat het via de baas gaat

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb toevallig gisteren iemand van DELA gehad.

Wij zijn verzekerd voor 6500 p.p.
    Dit is meer als genoeg voor een crematie (zei die man van dela)
    Een gemiddelde crematie (gewoon een normale geen crisis dus) kost rond de 4000 euro.
    Ik vroeg of ik bijverzekerd moest worden en dat was de grootste onzin zei die man.

Ik betaal voor ons tweetjes rond de 15 euro per maand.

Straks als de kleine geboren is...moet ik bellen en is zij gratis mee verzekerd voor hetzelfde bedrag als wij tot haar 18e!

Dit is bijna overal zo!
    Hopelijk heb je zo genoeg info :D

3. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Even een tip voor jou.
    De natura polis is het minste wat je kan afsluiten.
    Geeft niks kan je heel goed een begravenis/crematie van regelen alleen bezitten HUN het geld! Alles wat dus overblijft verdwijnt in HUN zakken dat is tenminste wat mij gisteren verteld is.
    Voor 4 euro meer per maand heb je een ander soort verzekering en dan krijg je het gehele bedrag (bijv. 6500 euro) op je bankrekening en kan je zelf alles regelen...zo heb je zelf in handen wat alles kost...en als je geld over houd is dit voor jezelf (je hebt er tenslotte voor betaald)

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Blijft het bedrag van 10.000 en 8.000 ook open staan ?
    Het lijkt mijn erg weining 2.000 voor een uitvaart.
    Wij zijn verzekerd voor 8.000 op uitreking van wat wij willen. Maar over 50 jaar is dat denk ik al veel te kort. Leven wordt ook duurder.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

dit is echt de grootste onzin!
    geld wat over blijft komt altijd teriug bij de nabestaanden. van een naturapakket kun je nooit een hele begravenis laten regelen omdat zaken als koffietafel, grafsteen en grafrechten voor een eigen graf er niet zijn inbegrepen.
    gemiddelde natura verzekering is 3500 waard! let daar goed op.

Zelf een uitvaart regelen mag niet je zult sowieso een ondernemer moeten benaderen.

groot nadeel van de Dela is dat je moet de uitvaart laten regelen door een Dela uitvaartcentrum

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

ik kreeg onlangs ook de tip van een adviseur om NOOIT je polissen te laten zien aan de begravenisondernemer VOORDAT je alle wensen op papier hebt gezet.

Waarom?
    Je bent emotioneel en daar maken ze graag gebruik van. Maw: waarom zwarte volgwagens als u het geld heeft voor witte?!? Of een koets, dat is ook mooi?

Joey heeft zijn eigen polis voor 10.000 euro, ik heb er nog eentje van 5.000 genomen aangezien ik zwaar onderverzekerd was.Voor ons samen betaal ik nu 18 euro in de maand. Heb het vastgelegd voor 30 jaar.

Dit was bij Monuta trouwens.

7. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Wij hebben ook een natura verzekering van Dela en betalen per kwartaal voor 2 volwassenen en 3 kids rond de 63 euro.
    Mijn man en de kinderen hebben daarbij in ook nog een extra kapitaal verzekerd.

Ik geloof dat ik voor de kids per maand rond de 2 euro pp kwijt ben.

De kinderen nemen de polis over als ze 18 zijn en mijn man en ik betalen tot onze 65e.

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Volgens mij zo'n 70 euro per maand voor ons drieën.
    In het dorp waar ik woon is begraven ontzettend duur, een simpele begrafenis kost 10.000 euro...
    Vandaar de hoge polis en dus ook hoge maandelijkse kosten.

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    okee anakin dat is hier ook fijn in de randstad wonen maar ook erg duur ;)

heb ook van angel eyes veel info gehad en ben nu ook aan het mailen althans heb een mail gestuurd naar waar ik verzekerd ben met de vraag hoe het zit precies nogmaals.

In ieder geval bedankt allemaal..

10. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Wij hebben een levensverzekering. Als een van ons zou gaan kan het daarvan betaald worden.

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben verzekerd via een uitvaartvereniging. Hierbij heb is ook nog een soort van winstdelingsregeling (een vereniging heeft geen winstoogmerk, dus alles moet ten goede komen aan "leden"). Dus ieder jaar zie ik ook daarvan iets extra's terug in mijn "opbouw"
    Deze vereniging is mij aangeraden door mijn ouders, was daar ook tot en met mn 18e gratis meeverzekerd.
    Ik betaal nu volgens mij iets van 52 euro per jaar, weet alleen even niet hoe hoog het verzekerd bedrag is.... moet denk ik wel verhoogd gaan worden.

12. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hoi,
    Wij betalen voor Jorrit 8,65 per maand, dit omdat het bedrag wat je anders uitgekeerd krijgt te weinig is voor een fatsoenlijke begrafenis ( ik krijg gewoon de rillingen bij het idee ).

Groetjes MB2005.

13. hier een dela uitvaartverzekering.
    En mocht het uiteindelijk niet genoeg zijn, dan zien we dan wel weer!

Ik heb wel nagevraagd, als er iets met mijn kinderen gebeurd, of de dekking dan hoog genoeg is.
    Dat wilde ik wel duidelijk hebben.

14. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    heb het nu vast laten zetten in totaa betalen we rond de 35 euro per maand..
    is dan voor ons3tjes voor 8.000 euro..
    we krgen dat geld gestort word ik begraven voor 2000 euro is de rest 6000 ook gewoon voor de nabestaanden

dus denk dat het wel goed is

nogmaals bedankt allemaal

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi hoi

sorry ik wilde hier even op reageren niet om je aan te vallen maar omdat ik er dus middenin zit ,eigenlijk zeg je dat je kinderen wel volledig verzekerd zijn dus mocht er iets gebeuren zitten jullie gebakken maar mocht er wat met jullie gebeuren dan weet je niet of je goed verzekerd bent, houd je er rekening mee dat alles wat tekort komt bij je kinderen gehaald gaat worden dat betekend dus dat mocht jij lekker gespaard hebben voor de kinderen de spaarcentjes dus daarnaartoe gaan, en nog erger vooral bij een crematie wist je dat degenen die de rest van de crematie betaald bij tekort koming automatisch ook eigenaar word van de urn (dat kan zelfs pietje van de overburen zijn)

sorry wilde dit even vermelden nogmaals is geen aanval en zeker niet het leukste om aan te denken

knuffel nathalie

Deel Deze Pagina