Hoi allemaal! ff uit nieuwsgierigheid: Een vriendin van mij zei dat haar verloskundige had gezegd dat als de hartslag van je kindje heel snel gaat, dat het een jongen wordt en als het wat langzamer gaat wordt het een meid. Hebben jullie hier wel eens van gehoord? De hartslag van mijn beebje was 152... Zegt iemand dit iets? over 3 weken heb ik de 20 weken echo en hoop het dan te zien, maar ben wel benieuwd wat hier uit komt!
bij mijn 13 weken nekploomeeting had de kleine een hartslag van 161 hmmz zou mij benieuwen tot hoe hoog moet een hartslagje zijn voor meisje en vanaf wanner jongen? al denk ik toch eingelijk dat dit gewoon onzin is hoor. maakt me overigens niet uit wat het word ben met beide blij
Haha dit is echt onzin. De vk zei: klinkt als een meisje als we de bakerpraatjes mogen geloven. Maar we zagen toch echt een jongetje hoor.
ja daarom zij ik al dat het waarschijnlijk toch onzin is ag hier maakt het me niet uit wat het word na een MK en BBz ben ik blij dat dit engeltje wel mocht blijven. dus wat het word maakt me echt niet uit
Nou ik had het anders gehoord... dat als het hartje boven de 140 hartslagen per minuut zat het een meisje werd.. Mijn jongen zit ruim daarboven en het is dus toch echt een jongen Een ECHT bakerspraatje dus
Het is inderdaad precies andersom! Het klopt echt niet altijd. Ik lag in het ziekenhuis met gebroken vliezen, dus ook regelmatig aan het CTG-apparaat. Naast mij lag een vrouw en zij wisten dat ze een meisje gingen krijgen. De hartslag was inderdaad hoog, in rust rond de 150 en als het kindje bewoog rond de 170-180. Wij wisten het geslacht niet en bij ons was de hartslag in rust ongeveer 132 en als het bewoog rond de 150. Omdat ik het bakerpraatje ook kende, dacht ik dus echt dat we een jongen zouden krijgen. Want je zag zo'n duidelijk verschil tussen het CTG van mij en die van mijn buuf. De volgende ochtend ben ik toch echt bevallen van een meid!
Ik lig 2x per week aan de ctg. En de hartslag is tussen de 120 en 160. Binnen de minuut is het dan weer 120, danweer 160. Wat normaal is. Het schommelt dus gigantisch in volwassenenbegrippen. Je kan dus niet zeggen dat de hartslag bijvoorbeeld 152 is, dat is een momentopname, twee seconden later kan dat alweer 130 zijn. Nou hoop ik dat het geslacht niet veranderd als de frequentie van de hartslag verandert.
Bij ons ook een bakerpraatje... Kleine had altijd een hartslag rond de 140. Een vriendin van me is bevallen van een zoon en was vaak ook rond de 140. En ik heb toch echt een meid.
Puck Je moet van de hartslag uitgaan als het kindje in rust is en dan moet de hartslag ongeveer 10 minuten redelijk stabiel zijn. Pas dan zou je het bakerpraatje daarop kunnen baseren, heb ik me laten vertellen. Als het steeds op en neer gaat, wat je inderdaad vaak ziet op een CTG, dan gaat het niet op. Bij ons kon je telkens zien dat de hartslag in rusttoestand steeds standaard rond de 130-135 zat en ook langere tijd achterelkaar. Maar het kindje hoeft maar eventjes te bewegen en dan schiet de hartslag inderdaad zo 40 omhoog! Maar het klopte bij ons dus helemaal niet!
Daarbij is het zo dat dit alleen geldt in de laatste twee maanden. En bij mij valt hier ook niets van te zeggen want hiet schommelt het ook tussen de 120 en de 170.
gewoon volledig onvoorspelbaar dus via die hartslag Nou ja, nog 2,5 week dan weet ik het! tenzij mijn beebje eigenwijs met de beentjes over elkaar ligt hahahaha zal je net zien
nou heb al meerdere ctg gehad en daarbij zat het soms op 126 met hoogtes van 140 andere keer was het weer 180 regelmatig en meestal is het gewoon 150 gemiddeld. er valt echt niets van te zeggen, en het zijn momentopnames. als een kindje druk is schiet het omhoog, en als het een tijdje slaapt is het een stuk lager.
duimen jullie voor mij dat we vanavond met de 20 weken echo ff mogen gluren tussen de beentjes ben zooooooooooo benieuwd