Oke aangezien we morgen pas kunnen bellen,wil ik het volgende probleem even met jullie delen. Hopelijk kunnen jullie ons hier advies geven. Zojuist lag er een bekeuring in onze brievenbus. Wij zouden zondag 22 juni ,met onze auto op de a15 hebben gereden. Daar zouden wij 119 gereden hebben waar je 100 mag. Maar nu komt het wij hebben daar helemaal niet gereden. Sterker nog wij zijn de hele dag met die auto niet weg geweest. Ik had in dat weekend last van 2 ontstoken wortels,en lag half te creperen van de pijn op de bank (zie mijn vorige topic) En mijn man is alleen bij het zk apotheek geweest om maagbeschermers voor mij te halen,maar met onze andere auto. En dit ziekenhuis bevind zich in boxmeer bij ons in de buurt,waar hij nog eens niet de snelweg op hoefde. Wij gingen net op Politie.nl om via de fotofilmnummer (die ook op de bekeuring staat) te kijken wat voor auto dit geweest zou moeten zijn. Alleen daar geeft hij aan dat de gegevens niet kloppen??? Wij hebben alles correct ingevuld. Morgen gaan wij hier sowieso over bellen,want mogelijk dat er of een fout is gemaakt of iemand met een vals kenteken rond rijdt.
Dat was ook wat ik dacht, iemand die met valse kentekens rijdt. Mooi klote, maar idd even bellen en je verhaal doen, dan zal het wel op gelost worden. Succes ermee...
Hey Ik heb dit een tijdje terug ook gehad. Ik schrok me dood en baalde al als een stekker ging om bijna 100 euro. Vriend zei laat me eens kijken.. was het ook op een weg waar ik helemaal nooit gereden had (had ik niet gelezen verder haha ik schrok al van de brief en het bedrag Gebeld en toen vertelde ik mijn verhaal en moest wat dingen doorgeven en toen was het gelijk oja ik zie het al. Die boete is niet voor jou. Waarom ik hem dan wel gekregen heb en hoe dit precies is gegaan weet ik niet. Ze zei alleen dat ik de brief als niet verzonden mocht beschouwen. Beetje vreemd.. ik denk zelf dat ze het kenteken misschien niet helemaal goed hebben kunnen lezen en daar maar iets anders voor hebben gegokt en dat toen mijn auto eruit kwam rollen ofzo.. was in ieder geval al lang blij dat die boete niet voor mij was. Hopelijk kunnen ze jou morgen hetzelfde vertellen. Het schijnt wel eens vaker te gebeuren.
Ik dacht, maar pin me er niet op vadt, laatst een waarschuwing te hebben gezien. Dat oplichters vanuit CJIB brieven sturen met ander rekeningnummer (dus niet van cjib maar van de opluchters). Dus zou zeker even bellen met het goede nummer van CJIB (google dat desnoods!)
Snne: Hopelijk is dit bij ons ook het geval. En niet iemand die met een vals kenteken rond rijd. De auto staat op mijn man's naam,maar zou ik dan ook daarvoor kunnen bellen? Mijn man kan het als het moet wel op zijn werk bellen. Kimk: Bedankt voor je tip. Heb net alvast naar gekeken,maar de rekening nummer klopt bij onze boete helaas wel.
Bij mij is een keer mijn kentekenplaat gestolen. Ik dacht gewoon flauw vandalisme maar het was een lease auto dus wel aangifte gedaan. Gelukkig maar want ik kreeg een maand later direct proces verbaal in de brievenbus! Was er 200 gereden op een plek weer je 100 mocht rijden! Nou reed ik in een peugeot 107 die net de 120 haalde dus dat was sowieso al ongeloofwaardig maar wat was ik blij dat ik aangifte had gedaan. Uit de foto bleek overigens ook dat het om een Audi ging en niet om een pegueot 107 dus het is netjes afgehandeld (al was het wel irritant en veel werk) Succes!
Ik heb het jaren terug eens gehad met mijn oude witte golfje. Ook een dikke bekeuring! Het vervelende bij ons was dat het op een plek was waar mijn man wel eens kwam, dus dat is dan zo'n geval van "het zou kunnen". Alleen had hij een dikke leaseauto en zou mijn gammele autootje niet meenemen om klanten te bezoeken. Ik heb toen gebeld met de politie van het desbetreffende dorp en zij hebben meteen gekeken en er klopte helemaal niks van! Die agent zei: "De auto of de foto is niet eens wit, het is geen golf en het kenteken klopt niet." Een paar weken later kreeg ik een brief, volgens mij van de politie, dat de bekeuring kwijtgescholden was. Die agent vertelde ook dat die foto's (toen nog op een rolletje) door een computer gelezen worden en dat er soms, door wat vuil op het nummerbord, een verkeerd kenteken gelezen word. Moraal van het verhaal: Deze dame controleert nu elke boete 2x of ze daar wel geweest is op die dag en die tijd...
Mijn broer heeft dit ook eens gehad, foto opgevraagd en dat was niet de juiste. Was het kentekennummer bijna hetzelfde, maar niet helemaal. Ff foutje met overnemen.
Mijn man heeft net gebeld. En idd het was een foutje. Kenteken was niet goed uitgelezen. Iedereen bedankt voor het meedenken
Krijg je zoveel boetes dan? OT: pfiew gelukkig een foutje! Alleen jammer dat die onnodige foutjes vaak voor een hoop stress of zenuwen zorgen.
Nou, ik niet, maar mijn man kon er wat van. Hij was toen vertegenwoordiger en dan zit je naar verhouding veel vaker op de weg. Ik geloof dat we elke maand wel een boete hadden. Meestal kleintjes, van 4 tot 10 km te hard, maar soms ook een flinke ertussen. Gelukkig is dat nu niet meer en blijft het beperkt tot af en toe 10 km te hard. Al moet ik wel eerlijk zijn en toegeven dat ik laatst ook een boete van 270(!) euro te pakken had. Even niet goed opgelet en 83 gereden waar je maar 50 mag. Zo'n snelheidsbeperking midden op een 80 km weg en ik had het bordje compleet gemist. En natuurlijk gaat oom agent daar staan waar je 50 mag, zou ik ook doen..
Gelukkig maar een foutje! Maarre... Reken niet buiten een peugeootje 107. Heb er een keer tijdens stormachtig weer mee gereden, maakte een grote bocht de snelweg op en reed ineens 160 - oeps wind in de rug! Op de terugweg kwam ik met plankgas tot 110...