Hallo dames, de titel zegt het eigelijk al. Ik ben benieuwd wanneer je het beste kan klussen om een meisje te krijgen. Omdat ik namelijk vaak lees over dat mannelijke spermacellen sneller zijn maar korter leven en vrouwelijke spermacellen langzamer zijn maar langer leven.. Nu is het zo dat we al een zoontje hebben en we zijn nu bezig voor een tweede kindje en hoewel een jongetje erbij ook supertof zou zijn, is de wens voor een meisje toch wel erg groot. Ik weet dat ik in mijn handjes mag klappen dat we al een gezond kindje hebben en als we het zwanger zijn en een kindje krijgen nog eens mogen meemaken, dus ik hoop niet op soortgelijke reacties. Mijn eerste dag van laatste menstruatie was 17 augustus en uitgaande van een cyclus van 28 dagen, geeft de calculator van deze site het volgende aan: Beetje vruchtbaar: 28 augustus Vruchtbaar: 29 augustus Erg vruchtbaar: 30 augustus Dus wanneer kunnen wij het beste klussen voor een dochtertje denken jullie?
Oei gevaarlijk topic. 3 dagen voor de eisprong heb je denk ik meer kans op een meisje. De zaadcellen leven langer dus zijn dan al een flink end op weg. De meeste mannelijke cellen zullen er dan niet meer zijn. Het is natuurlijk nooit zeker.
Ik heb idd veel gehoord en gelezen dat spermacellen die meisjes 'maken' langzamer zwemmen maar dus wel langer leven en de cellen voor jongens zwemmen sneller maar leven korter. Dus dat betekent dat je (een aantal dagen) voor je eisprong moet klussen wil je de kans op een meisje evt vergroten...Want op het moment dat je eitje dan springt, dan zijn de cellen die meisjes maken als het goed is nog het meeste in leven.. Het geeft natuurlijk geen garantie maar iig succes!
Alvast bedankt voor je reactie. En ik snap waarom je t een gevaarlijk topic vind, maar daarom heb ik er ook bij gezet dat we al blij mogen zijn met een gezond zoontje en helemaal als we nog eens zwanger mogen raken. Maar iedereen mag een specifieke wens hebben toch? In mijn geval is dat om een dochtertje erbij te krijgen . Het is ook zeker niet mijn bedoeling om de dames bij wie het allemaal niet zo van een leien dakje gaat, om die met zo een vraag te irriteren zeg maar. Moet ook eerst nog zwanger zien te raken natuurlijk. Zie het ook niet als iets vanzelfsprekens, want het kan bij mij ook net zo goed nog een hele tijd duren voor het zover is en uiteindelijk ben je net zo blij met een jongen als een meisje.
Ik geloof er niet meer in. Hier geklust in de avond met positieve ovutest en het wordt toch echt een meisje!! (heeeeeeel blij mee want heb ook al een zoon) Daarom was manlief ook helemaal overtuigd dat het weer een jongen zou zijn en ik dacht het ook maar duimde voor een meisje
Hihi, ik vind dit juist een heel leuk onderwerp.... ik had er begin van t jaar zelfs een appje voor op mn mobiel, reuze handig, heet "OvulationDays" (ik heb een blackberry) Volgens het appje zou ik een meisje moeten krijgen ben benieuwd of het "uit komt", wij willen pas bij de geboorte weten wat het is. Snap dat je een beetje terughoudend bent omdat er sommige meiden zijn die het zich aantrekken dat je ook nog bepaalde wensen of voorkeuren hebt, terwijl je al blij mag zijn als je zwanger mag worden. Je zit op een forum wat gaat over zwanger worden, en het gaat nou eenmaal sommigen wat makkelijker af... Ik heb soms ook het idee dat je je dan schuldig t.o.v. de anderen zou moeten voelen ofzo, beetje jammer...
Begrijp je wens en zelf vind ik het geen enkel probleem als mensen een voorkeur hebben, zolang ze maar net zo blij zijn met het andere geslacht. Ik had beide keren een voorkeur die wel uitkwam. En ja er zijn mensen die er heel lang over doen of zelfs nooit een kindje krijgen, maar je moet altijd maar met iedereen rekening houden terwijl het andersom vaak niet gebeurt.
Ik hoop juist altijd al op twee van hetzelfde geslacht! Maar ik herken je gevoel dus enigsinds. Ik heb gelezen dat het ook van de man af hangt, de een heeft meer vrouwelijke spermacellen en de ander meer mannelijke. En inderdaad proberen lang voor je eisprong te klussen. Succes ermee!
Ik hoop dat je een mooi gezond kindje mag krijgen manlijke sperma cellen zijn snel en leven korter vrouwelijke spermacellen zijn trager en leven langer, doe er je voordeel mee. Dit is wat mijn gyn ooit heeft uitgelegd.
Wil jullie allemaal bedanken voor de toch wel positieve reacties! Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, dus leuk om te lezen! Maar omdat je dus 3 vruchtbare dagen hebt, ist als ik t goed begrijp het beste om de eerste vruchtbare dag te klussen? De dag erna misschien ook nog een keertje voor 'de zekerheid' of denken jullie van niet?
Zo klinkt het inderdaad alsof het wel wat langer kan gaan duren, als je gaat gokken op alleen de derde dag voor eisprong Net wat Melanie ook zegt.. Straks doe je dat braaf en dan krijg je 'teleurgesteld' een jongetje, terwijl als je misschien gewoon lekker sex hebt als je zin hebt, ongeacht hoeveel tijd voor je eisprong, een pracht van een meid kan produceren
Hoi, heb hier nog nooit van gehoord, ik wist dit niet. Ik snap dat sommigen dit een 'gevaarlijk' topic vinden. Zelf hebben wij een gehandicapte zoon waarvan we sinds kort weten dat het niets erfelijks is, dus 'toeval' zeg maar. Vandaar dat wij het nu aandurven om voor een tweede te gaan (na 8,5 jaar!). Tuurlijk willen wij op de eerste plaats nu een gezond kindje maar ook ik heb een lichte voorkeur voor een meisje nu. Dat mag toch best? Vind ik niks mis mee hoor. Uiteraard zijn wij ook dolblij als wij een gezond zoontje zouden krijgen!
Ik vind dat je een soort voorkeur mag hebben voordat je zwanger bent maar dat zodra het raak is , je te blij bent om nog voorkeur te hebben . Maar daarom een beetje voorkeur is geen probleem zolang je met allebei maar even blij zal zijn . Hier een mama(van een zoontje die in me buik zit hihi) die altijd zo graag den jongen wou ! Maar toen ik zwanger was was het enige wat ik nog kon denken "ik wil dit kindje, dit kindje is mijn alles" . Jongen is volgends mij makkelijker timen gewoon op de positieve test dagen vrijen . Een meisje moet je wel je ovulatie weten en moet die vrij precies zijn . Of elke dag en stoppen zodra je een positieve ovu test heb .
Ja bij mijn eerste zwangerschap hoopte ik heel erg op een jongetje, en naarmate de zwangerschap vorderde en steeds dichter bij de 20-weken echo kwam, had ik zoiets van, ja maar een meisje is eigelijk ook hartstikke leuk! Dus toen maakte het me al niet veel meer uit. Toen we te horen kregen dat het inderdaad een jongetje zou worden, wel superblij natuurlijk en vooral dat er alles op en aan zat en naar behoren werkte. Nu ist meer een kwestie van dat we graag van allebei wat zouden willen dus een meisje zou gewoon super zijn. Maar ik denk dat het inderdaad 'makkelijker' is om een jongen te timen. Werk zelf ook niet met ovulatietesten dus doen het gewoon aan de hand van mijn eigen berekeningen zeg maar. Vind het zelf nog te vroeg om met ovu-testen te beginnen, zitten pas in ronde 2 dus willen het eerst nog even zo proberen. Maare denk dat we idd gewoon gaan klussen wanneer we zin hebben (dat is bij vriendjelief en bij mij toch niet zo een probleem want zin is er altijd ). We zien het allemaal wel!
Misschien moet je ook even kijken bij de chinese geslachtskalender. Weet je precies in welke maand het raak moet zijn voor een meisje, als je daarin gelooft . Ikzelf geloof er niet in, maar ieder voor zich natuurlijk .
Haha nou heb net voor de gein eens gekeken maar dan had mijn zoontje een meisje moeten zijn hihi dus nee ik geloof er ook niet zo in
Ik heb ook een ovulatie app op me mobiel je kan dan precies zien wanneer je ongesteld zou moeten worden en wanneer je vruchtbare dagen zijn en je kan zelfs symptomen bijhouden haha
Mooi niet dus! Zoals ik al zei had ik 25april een positieve test om precies te zijn om 19:00. Geklust om 22:30 en we verwachten een prachtige meid Helemaal blij!!
Oohh dan heb ik nog een beetje hoop op een meisje!! Hier namelijk echt PRECIES hetzelfde. Posi test om 19:00 uur en geklust om 22.30 uur, maar dan op 10 augustus haha... Tja ik zou het ook echt heeeel erg leuk vinden om nu een meisje te krijgen! Maar ook meer om wat van beide geslachten mee te krijgen. Voor mijn zoontje zou ik eigenlijk een jongetje weer leuker vinden, denk dat hij daar dan meer mee zou hebben, hoeft natuurlijk niet. Maar ML roept hier altijd heel hard, dat hij alleen maar jongens maakt! Dus ja, nog 12 weken wachten
Oh ja, chinese kalender, ik weet niet wat ik ervan moet geloven... Bij heel veel zie ik inderdaad dat het allemaal klopt, maar bij mij zou mijn zoontje een meisje moeten zijn volgens de chinezen