zwanger na MMM...en nu moeten stoppen met utrogestan!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chriss, 28 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ha dames,

Ik moet denk ik eventjes amdere verhalen horen :)
    Ik heb vanaf maandag (12dpo) tot vandaag positief getest!! (Jippie!! Af en toe komt het besef en dan gil ik half haha). De tekst ik ben zwanger nog niet uitgesproken. ..test is posi wel maar ja dat heb ik gezien :p
    Na maandenlang in de molen te zitten is dit fantastisch natuurlijk!
    Maar nu komt de vraag..ik moest utrogestan bolletjes 3x per dag inbrengen (2stuks) maar ik heb maar tot vandaag. Assistente zei opmaken en dan stoppen. Maar ik vind dat zo resoluut??
    Iemand dat ook gehad??

Dank!

2. GailRay

GailRay Lid

27 mei 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. (ik ben dan wel geen dame, maar goed :) )

Bij ons stond stoppen met Utrogestan gelijk aan het mis gaan van de poging. Dan mocht je immers stoppen met Utrogestan.

Toen we dan ook voor het eerst positief testte, mochten we stoppen met Utrogestan, wij durfden dat niet zo resoluut en hadden nog een hele berg van die dingen liggen.

We hebben het in 1 week afgebouwd, van 3 x 1 per dag, naar 2 x 1, naar 1 x per dag. Volgens de arts kon het geen kwaad.

We waren zo bang dat als we zouden stoppen het weer mis zou gaan, maar we wisten ook dat utrogestan de ongesteldheid een paar dagen tegen kon houden.

Heb je nog over?

Wij moesten in principe tot 14 dagen na de puntie blijven gebruiken.

edit: ik had zelfs gelezen dat het in België zonder recept te verkrijgen is..

3. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Geen ervaring mee.

Maar ik wil je wel (voorzichtig??) Heel erg enorm Feliciteren!!
    Ik heb je verhalen gevolgd en vind dit nu echt super voor je!

4. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Haha dat maakt niet uit hoor!
    Dank voor je reactie iig!!
    Nou indd! Dat had ik dus ook ! Dus vandaar mijn terughoudendheid! Ik heb echt maar genoeg tot vandaag want moet de bolletjes zelf betalen dus bestel altijd voor precies de dagen :) (cheapass want die dingen zijn een paar euro maar die spuiten zijn zo duur dat ik graag overal op bezuinig ;))

Dus dan stop ik gewoon vandaag en zie t wel. Had vanmorgen weer een plusje dus zwanger ben ik wel :)

5. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Hai! !! Ja voorzichtig is misschien wel goed! Vind t allemaal nog zo eng!! Nog 2 weken wachten (potverdorie weer wachten hahaha) !
    Hoe is t met jou?? Was alles oke op 20 weken? Weet je wat t wordt??

6. GailRay

GailRay Lid

27 mei 2014
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat noemen ze de verlengde wachtweken... Wen er maar aan. Wachten van echo tot echo.

7. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Nou wennen doe je nooit....heb al zoveel echo's gehad waar ik op moest wachten en t bleef altijd minder prettig :)

8. violetta

violetta Niet meer actief

Hoi ik had dit ook.
    En wat vond ik het spannend en bang mis zou gaan. Maar. Zoals je in m'n banner ziet, heeft het stoppen van de parels geen negatief effect gehad. Ik vond voor m'n gevoel ook raar van elke dag naar ineens niets meer... Maar ze zeggen dat je lichaam het dan aan zou kunnen (mits dat in orde is). En aangezien bij mij eerste keer was moest ik gewoon stoppen zodat ze ook zagen hoe ik erop reageerde. En ik ben nog steeds zwanger. Maar dat onzeker en wachten blijft. Eerste echo goed. Nu alweer aan wachten tot 13de. Hoe dan is. Dus blijft allemaal spannend. En ik vind nog steeds onwerkelijk en heb ook nog niet echt de zin uitgesproken dat ik zwanger ben ;) succes ermee!

9. Knoopster

Knoopster Bekend lid

24 dec 2013
    543
    28
    28
    NULL
    NULL
    Ja hier gaat alles goed.
    Voel de kleine al flink, zo leuk is dat!

20 weken echo was goed, en krijg op 28 weken en 32 weken nog groei echo's dus we kijken daar naar uit!

We krijgen een zoon :)
    ben nu bezig met alles opknappen en verzamelen voor zijn kamertje

10. Anne1977

Anne1977 Bekend lid

4 dec 2012
    709
    0
    0
    Hoi,
    Toevallig heb ik net een soorgelijke vraag in een ander topic gezet.

Ik ben nu 5 weken zwanger via ivf, maar moet nu ook stoppen met de utro terwijl ik lees dat in veel ziekenhuizen ze door moeten gaan tot wel 12 weken! En dat ze langzaam moeten afbouwen? Hier in het VU zeggen ze gewoon stoppen?

Ik vind het doodeng... heb ook al zoveel miskramen gehad..
    Ik heb nu nog voor een dag of 2... Heb geen idee hoe ik aan meer kan komen? Iemand tips? Belgie zit ik niet echt in de buurt..

Oh en Chriss, gefeliciteerd natuurlijk!

11. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Ooow fijn dat jij dat ook hebt!!!
    Maar ik zit wel te denken als ze t zo zeggen dan zal het wel goed zijn toch???
    Ik heb geen IVF gehad , ik had de bolletjes voor ernaast...maar de gyn zei indd dat je lichaam t overnam. Tja maar ja ons lichaam heeft ons wel vaker in de steek gelaten dus om t nu te vertrouwen is wel veel gevraagd!

En jij natuurlijk ook gefeliciteerd! !

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik verplaats jou topic even naar 'zwangerschap'

13. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Herkenbaar hoor! Ik moest na onze eerste tp, na een positieve test stoppen met de utro. Vond het vreselijk eng. omdat de eerste poging uitliep op een (mislukte) escape iui, had ik nog wat over, daardoor kon ik het rekken tot 7 wkn, heb het toen ook wat afgebouwd.
    De eerste dagen vond ik vreselijk spannend, maar zie mij banner! Het is allemaal goed gegaan!

14. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik moest volgens mij 7 dagen na mijn positieve test stoppen. Maar ik heb pas bij 4w5d (dus zo'n 15 dagen na de terugplaatsing) getest.

15. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meid, Ik heb utro tot en met 15 wk gebruikt. Maar dit had ook te maken met herhaalde mk. Ik hoor van de meeste dat ze gebruiken tot en met 12 weken.

Ik mocht ook eerder stoppen hoor, bij 12 weken. Ik heb op mijn eigen tempo afgebouwd. 4 dg 2*2 1*1 elke 4 dg 1 eraf

16. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik mocht ook direct stoppen, maar ik heb het -net als gailray- in 1 week afgebouwd. Dat voelde toch iets veiliger :) Oh enne, van harte gefeliciteerd!!! Geniet ervan!!!

17. Chriss

Chriss Fanatiek lid

27 jul 2013
    1.764
    194
    63
    Vrouw
    Iedereen dank voor de reacties!!
    Ik heb dus niet meer zoveel pillen dus ik ga denk ik ook afbouwen. Elke keer 1 bolletje ipv 2 en daarna stop ik dan. Dat is iets minder abrupt heb ik het idee!

18. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Ik moest sowieso doorgebruiken tot de eerste echo goed was en daarna moest ik nog 2 weken gebruiken.
    14 dagen na punctie moest ik om een bloedtest en ze keken niet alleen naar me hcg maar ook naar me progesteron waarde......En week later weer bloed prikken
    Ik heb in ieder geval nog wel over want ben ook na me echo gaan afbouwen ;) Was het zo beu die smeurie

19. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben gewoon twee keer lekker doorgegaan tot de 13 weken. Na 13 weken neemt de placenta de productie over en hebben extra bolletjes geen nut meer, voor de 13 weken zou er in principe nog een probleem kunnen zijn met het gele lichaam (niet waarschijnlijk, maar komt wel eens voor). Als je arts niet wil meewerken kun je ze ook gewoon legaal op internet kopen. Je moet dan een formulier met medische info invullen en een arts beoordeeld dat. Uiteraard draai je dan wel zelf voor de kosten op (bijna een euro per bol), maar als het je waard is kun je dit overwegen.

Veel succes!!

20. lootje80

lootje80 Niet meer actief

Ook ik ben zwanger door ivf. Bij mijn ziekenhuis moest ik utrogestan langszaam afbouwen en mocht absoluut niet zomaar stoppen. Ben zelfs nog een keer extra terug geweest voor nieuwe bolletjes omdat ze op waren....

Deel Deze Pagina