Grote baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Charlie, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Ik ben momenteel 28 weken zwanger. Mijn buik is behoorlijk groot voor de duur van de zwangerschap. Inmiddels heb ik een suikertest achter de rug (alles was goed) en een groei echo. Hierop was te zien dat de baby voorliep in de groei, dus te groot. Over 1.5 wk hebben we weer een groei echo.

Vandaag bij de VK; ze heeft mijn buik gevoeld en gemeten. De baby voelde groot/fors aan. Mijn bm was als ik me niet vergis 35cm (of 38, weet het niet meer zeker). In elk geval meen ik dat het bijna 10 cm te groot was voor nu.

Echter, mijn oudste dochter (11) was bij haar geboorte een kleintje (2950 gr, 47 cm). Mijn man en ik zijn beiden niet groot (onder de 1.70) en onze families zijn ook niet groot.

Mijn vraag nu: Is het aannemelijk dat ik nu spontaan een grote baby krijg?

Ik maak me verder niet zoveel zorgen hoor, ben deze vraag alleen vergeten te stellen aan de VK en toch wel benieuwd naar het antwoord.

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Ja dit kan gebeuren, de tweede is vaak ook groter. Het is inderdaad belangrijk om de oorzaak te achter halen. Als er niets gevonden worden is het gewoon een grote baby. Als je de vorige keer goed bevallen bent levert dit vaak geen problemen op bij de bevalling hoor. Je kan er nu ook niets aan doen helaas. Het is afwachten.

Groeten Evelien

3. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hoi Evelien,

Bedankt voor je antwoord :)

Groet,
    Charlie

Deel Deze Pagina