Overdag niet zonder mama

Discussion in 'Na de bevalling' started by Anna Marit, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anna Marit

Anna Marit Nieuw lid

Nov 10, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Anna is nu 6 weken. Overdag wil ze niet in de box, kinderwagen of ledikantje. Ze wil alleen maar bij mij zijn of als mijn vriend thuis is bij hem. Ze wil dan niet alleen ergens liggen zeg maar.. Zodra ik haar weg leg begint ze met huilen. Ik hou wel even vol om haar niet direct weer te pakken, maar hoe lang ik ook wacht, ze gaat steeds harder huilen en valt niet in slaap.

Het gekke is, is dat zij 's avonds na haar flesje van 19.00 of 20.00 uur gewoon gaat slapen in kinderwagen of ledikantje en soms ook gewoon wat om zich heen kijkt en vervolgens in slaap valt. Ze slaapt dan ook door tot een uur of 5.00 uur in de ochtend.

Waar ik een beetje bang voor ben is, dat zij overdag straks helemaal niet meer alleen even in de box, kinderwagen of ledikantje wil. Ze zou uiteindelijk wel moeten, omdat ik begin januari weer ga werken, maar tot die tijd is het een lange dag als ze niet bij je vandaan wil.

Herkennen jullie dit? Ze heeft dit sinds 2 weken.

Groetjes Daniƫlle

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ja een beetje wel, ik weet niet hoe het komt maar veel kindjes rond die leeftijd huilen veel. Het gaat vanzelf weer over en het duurde hier in elk geval ook niet heel erg lang. Ik heb mijn dochter gewoon steeds aandacht gegeven en me niet druk gemaakt over of dat het een gewoonte zou worden, dat is ook niet gebeurd. Misschien kan een draagdoek je helpen om haar in slaap te krijgen en zelf je handen leeg te hebben.

Succes ermee

3. Anna Marit

Anna Marit Nieuw lid

Nov 10, 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie. Het is me eindelijk gelukt haar in de kinderwagen in slaap te krijgen, zonder te veel moeite. Zal me er wel niet te druk om moeten maken denk ik. Komt vast wel goed.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Heel normaal hoor! Tip: accepteer het, schaf een draagdoek aan en geef haar waar ze behoefte aan heeft.
    Uiteindelijk leert ze vanzelf in haar bedje te slapen. Hier werd dat rond 3 maanden een stuk beter, toen kon ze zich ook wat beter in de box vermaken.

5. Sherry

Sherry Niet meer actief

Hier ook in het begin gehad. Nu speelt ze zelf in de box, na 2,5 mnd ging het hier al beter :)

Even geduld hebben :)

6. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    'Loslaten' en genieten van je kleintje zo dicht bij je!
    Probeer je af en toe te verplaatsen in je kleine mensje, hoe onvoorspelbaar en overweldigend moet de wereld wel niet zijn. Je begrijpt nog niets, weet nog niets, het enige dat goed voelt is de warmte en het luchtje van je moeder.

Als je naar de natuur kijkt is het ook heet logisch dat een baby huilt als zijn moeder niet dichtbij is. Zonder beschermer is een kind in groot gevaar, huilen is dus een heel natuurlijke reactie om de vader/moeder zo snel mogelijk weer in de buurt te krijgen.

Een draagdoek is HEEL handig.

7. Maysa86

Maysa86 Actief lid

Jan 17, 2011
    280
    0
    0
    Een sprongetje wellicht?

8. Iefie

Iefie Niet meer actief

hihi dat dacht ik ook, een sprongetje! Het boek 'Oei, ik groei' is op dit moment echt mijn bijbel als het ware. In die periode zijn ze hangerig, huilerig en humeurig en willen ze alleen en enkel en uitsluitend bij papa en mama. Bij het ene kind duurt die periode iets langer als bij de ander. Draagdoek is volgens mij wel een uitkomst om die periode door te komen. Ik zou inderdaad ook gewoon aan haar behoefte toegeven.

Share This Page