Hallo, Ons meisje is nu (bijna) 9 maanden. Ze krijgt nu 5x BV op een dag. Dit is mijn laatste week vakantie. Dus aanstaande maandag moet ik weer werken. Ik werk 3 dagen in de week. Ik wil niet meer kolven, maar wil nog wel graag bv blijven geven. Hoe pak ik dit aan? Wat moet mijn meisje krijgen als ik moet werken? Ik weet dat kindje van 9 maanden genoeg hebben aan 3 voedingen, maar ons kleine meisje krijgt er 5. Moet ik 2 voedingen gaan afbouwen? Nu ziet haar schema er zo uit. 7:15 - BV 8:00 - Naar bed 10:30 - Wakker, BV 11:00 - Fruithap 12:30 - Broodje met diksap of water of slappe thee, maar daar drink ze bijna niks van. 13:00 - Naar bed 15:00 - Wakker, BV 18:00 - Groentehap 19:00 - BV en naar bed 23:00 - BV en weer verder slapen tot 7:15 We zijn met 6 maanden begonnen met bijvoeden. Ik dacht eigelijk dat als ze bijvoeding kreeg dat dan het afbouwen min of meer vanzelf zou gaan?
Je hebt de bv momenten en de bijvoedingsmomenten apart dus ik denk dat dat het minderen een beetje in de weg staat. Behalve het bv ontbijt en de avondvoedingen timede ik het zo dat de bv en bijvoedingsmomenten samen waren. Dus in het begin bv dan meteen wat fruit, en later omgedraaid toen ze beter at. Het is wel wat laat om het nu ineens voor het eind van je vakantie om te draaien maar misschien is het een idee om dat wel op te gaan bouwen. Tips die je nu zou kunnen gebruiken: - Indien geen allergieën in de familie of bij Caithlyn zelf de bv vervangen door volle yoghurt als je aan het werk bent en eventueel ook thuis. Je kunt trouwens als dat niet veel last oplevert met stuwing wel gewoon die voedingen geven (als je productie stabiel genoeg is) op de dagen dat je thuis bent. -Je zou de hoeveelheid bijvoeding kunnen verhogen als je bent werken, zodat de bv vervalt omdat ze genoeg op heeft.
3 voedingen levert iig voldoende cc's. Is dit het schema van een werkdag, dus als je kindje op het kdv is? Ik denk dat je die 2 voedingen wel af kunt bouwen zonder dat jij daar wat van merkt. Je bv is inmiddels wel gestabiliseerd. Misschien vind je kind dat even wennen, maar er wordt al goed bijvoeding gegeten en ander drinken gedronken dus ik denk dat het wel goed komt hoor!
Bedankt voor jullie advies. Dit schema is van werkdagen en thuisdagen. Mijn vriend is de ene week 1 dag thuis en de andere week 2 dagen. Ze gaat dan 1 dag in de week naar mijn moeder en om de andere week een dag naar mijn schoonmoeder. Ze hoeft zich dus niet aan een schama van een kdv te houden. Het lijkt mij een goed idee op de bv momenten en de bijvoedings momenten samen te voegen, of misschien al om te draaien. We hebben een makkelijk meisje dus ik denk dat dat geen problemen op gaat geven. Op de dagen dat ik niet werk wil ik aan de ene kant wel graag die 2 voedingen blijven geven, maar of dat verstandig is weet ik niet? Denken jullie dat ik op mijn werk nog af moet kolven? Om eventuele problemen te voorkomen. Ze slaapt al vanaf dat ze 3 maanden was door dus mijn borsten zijn wel gewent om 8 a 9 uur niet geleegt te worden. Ik heb smorgens wel volle borsten maar ze doen geen pijn ofzo. Hoeveel vocht moet een kindje naast 3 x BV hebben? Ik bied haar wel ander drinken aan maar dat krijgt ze echt heel weining van binnen. En als ik i.p.v. bv volle yoghurt geef hoeveel moet ik dan geven? Ik heb al wel eens yoghurt aangeboden, maar dat is nog niet in de smaak gevallen. Jeetje al weer een lang verhaal geworden, maar soms is het best lastig (Of ik maak het me zelf niet makelijk!)
750 tot 1000cc vocht totaal. Yoghurt is de eerste keer ook een beetje raar, veel zuurder dan lekkere mamamelk natuurlijk! Maar als jij met 3 voedingen tot 500cc haalt, dan hoef je helemaal geen yoghurt bij te geven. Griekse/Turkse of Bulgaarse yoghurt is lekker vol en romig. Ik denk dat het komt zoals het komt en dat je je geen zorgen hoeft te maken.