help, onzeker!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door guppie81, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Normaal is het bij mijn zoon elke dag rond 6 uur feest. Wil constant aan de borst, valt na 10 minuten in slaap, wordt snel wakker en wil weer borst. Zo kan ik met gemak 2 uur (of langer) op de bank blijven zitten tot hij verzadigd is en in diepe slaap valt.

Nu had ik vanavond erg zere tepels (ik denk van de spruw) dus heb mijn man een flesje gekolvde melk van 100 cc laten geven. Daarna heeft hij bij mij nog 2 slokken gehad en viel in slaap. Dat is wel even een verschil; geen gehuil, en ik kon zowaar ook nog wat aandacht aan mijn dochter besteden.

Maar dit maakt me wel onzeker. Zal mijn zoon 's avonds te moe zijn om te drinken (hij is dan wel een uur of 3 wakker al, soms langer) of is mijn voeding 's avonds gewoon niet voedzaam genoeg meer? Zou dit ook door de spruw kunnen komen en zal het beter gaan als we ervan af zijn? Is er nog wat anders wat ik kan doen?

Overdag en 's nachts doet hij het prima op de borstvoeding en slaapt dan ook goed en lang, maar na 3 uur slaapt hij alleen nog hele korte hazenslaapjes...

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Meid, ik lees even mee. Hier eigenlijk ook een beetje zo.

Wat mij is vertelt dat hij clustert in de avond voor de nacht.

Verder was het bij mij gister zo dat ik van half 7 tot ongeveer 8 uur heb gevoed en daarna ben ik weg gegaan. Ik moest naar de na gym.
    Normaal komt hij dan ook nog eens om 9 uur. Maar nu was ik kwart over 10 thuis en hij lag eerlijk te slapen. ( net alsof hij wist dat ik er toch niet was)

3. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Op de spruw na, kan ik alleen maar zeggen herkenbaar.
    Esmée wilde de eerste tijd savonds ook alleen maar om de haverklap drinken aan de borst.
    Ze dronk dan een paar minuten, viel in slaap, leg haar weg om verder te slapen maar helaas, wordt wakker en wil weer drinken en zo ging dat de hele avond door.
    Volgens mij kan je er alleen maar aan toegeven.

Het houdt een x op, hier wil ze in de avond nog wel vaker als overdag maar niet meer dat ik haar constant zit te voeden.

Had zelf meer het idee dat ze zich vol dronk voor de nacht want ze sliep al vrij snel aardig door.
    Van ongeveer 23-6/7 uur.
    Heb eigenlijk weinig tips voor je, zelf heb ik er maar aan toe gegeven en dat zie ik in de topics hier wel vaker voorbij komen.

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Het is heel herkenbaar, veel kindjes willen 's avonds clusteren.
    Je voeding is 's avonds gewoon nog voedzaam genoeg, wel kun je wat minder voeding hebben, clusteren is juist een goede manier om dit recht te trekken.
    Is het niet zo dat hij gewoon overprikkeld is eind van de middag? Misschien in de draagdoek doen een paar uurtjes, of in bedje leggen als dat al gaat/je dat wilt?

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    maar hoe verklaar ik dan dat hij na dat flesje wel tevreden was en veel makkelijker ging slapen?

6. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Heeft ie lang over dat flesje gedaan?
    Merk wel dat esmée hier veel sneller in slaap valt/moe wordt als ze flesje krijgt dan wanneer ze aan de borst drinkt.

En ik heb gehoord dat de melk anders van samenstelling is.
    Ook heb ik gelezen dat veel bv kindjes blijven drinken uit een flesje ook al zitten ze vol omdat de melk continu blijft komen en uit de borst het op een gegeven moment langzamer gaat.

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    nou ja lang, mijn dochter dronk sneller. Denk een kwartier over 100 cc. Hij heeft daarna geen melk teruggegeven en wilde zelfs nog even aan de borst.

Deel Deze Pagina