Hallo Allemaal, Ik heb een vraagje, ons zoontje is vandaag 8 weken oud. En vanaf 2 dagen na de geboorte erg aan het huilen, overstrekken en motorische onrust. Nu gaf ik de eerste weken borstvoeding, en hij dronk meestal onrustig aan de borst, overstrekken, soms huilen, boerde moeilijk en naderhand zelden tevreden. Inmiddels door een ziekenhuisopname van mijn zoontje (i.v.m. onrust gedrag) overgegaan op flesvoeding i.v.m. teruglopen borstvoeding. Nu zie ik dat hij soms onrustig de fles drinkt, veel zijn tong uit zijn mondje steekt na de voeding, kwijlt ( belletjes blaast ) veel de hik heeft, veel boert en soms gaat huilen.. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij een mogelijke reflux of verborgen reflux.. Herkent iemand deze punten en zo ja zijn alle tips welkom! Groeten Katie
Goed, je weet dus nu dat het NIET door jouw melk kwam dat hij zo onrustig was. Wat ontzettend zonde dat men je aangepraat heeft te stoppen met zelf voeden! Op zich kun je nog gewoon terug hoor, ook als je al een paar weken gestopt bent. Dat heet relacteren. Mama's melk is namelijk altijd beter dan melk uit een pakje, juist ook bij reflux-achtige of allergie-achtige klachten. De dingen die jij noemt lijken daar namelijk erg op.
Precies hetzelfde verhaal als bij Anouschka. Na 6 weken gestopt met borstvoeding omdat ze beter reageerde op fles voeding. Minder onrustig. Maar helaas, na een paar weken kwam de zelfde onrust weer terug. Bv is veel dunner dan poeder melk, daardoor leken de klachten even verdwenen... Wij kregen zantac en nutrito door de voeding en de klachten waren weg... Klinkt inderdaad als reflux.....even naar de huisarts gaan.
@ dirksmama: ik lees helemaal nergens dat het TS is "aangepraat" om te stoppen met bv. Komt me heel bekend voor, onze zoon heeft ook reflux, en de dingen die je beschrijft komen erg overeen met de klachten hier. Nu gaat het dankzij medicijnen (zantac) fantastisch en hebben we een heel blij en tevreden ventje in huis. We zagen na het straten met zantac ook al vrij snel verbetering, al na een dag of drie.
Bij onze oudste ook een reflux gehad met heel veel darmproblemen. Ik gaf om medische redenen al flesvoeding en we zijn toen nog overgestapt op voeding voor koemelk allergie, al was dat het niet. Medicijnen tegen reflux hielpen hier maar matig, dit ging pas over met het eten van vast voedsel en het zittend eten, spelen enz. De darmproblemen zijn er de oorzaak van geweest dat ze i.v.m. verkeerde spierbelasting van rug en borst ze geen goede hoofdbalans had. Hier is ze naast de darmproblemen ook voor behandeld. De darmproblemen bleven echter. Na 4 jaar heb ik een osteopaat bezocht en dat was een verademing. Met enkele behandelingen zijn de darmproblemen na 4 jaar bijna verdwenen. Als ik dat eerder geweten had, had ik ze als kind laten behandelen. Een bezoek is de moeite van het proberen waard. En door de meeste zorgverzekeraars wordt het ook nog vergoed.