Vraag over voeding, huilt vaak nog na fles

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door wenrichtwan, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Mijn zoontje drinkt 7 a 8 flessen per 24uur.
    En drinkt soms wel 100cc helemaal leeg, maar soms ook niet, dan houdt hij 30cc over.
    Hij drinkt gemiddelt op een dag dan rond de 560cc en 650cc.
    Vaak huilt hij nog na de fles, terwijl hij dan zijn flesje niet helemaal heeft op gedronken, omdat hij die dan niet meer wil.
    Maar na een uurtje huilen probeer ik toch nog een beetje te voeden, en dan heeft hij dan toch weer honger en drinkt hij nog tussen de 10cc en 30 cc.
    Hij laat goeie boertjes en drinkt ongeveer 15 a 20 minuten.
    Hij heeft geen last van krampjes, maar hij laat vaak wel nog windjes.

ik vroeg me af, of hij dan misschien andere voeding nodig heeft? (hij heeft nu Friso standaart 1).
    Of zal het toch wat anders zijn? zal hij meer zuigbehoefte hebben?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kindje heeft een goed drinktempo, je kunt na de voeding eventueel een speentje aanbieden om te zien of hij nog zuigbehoefte heeft. Je kunt het beste nog even de Standaard voeding blijven gebruiken,de darmpjes van een kindje hebben vaak wel 2 weken nodig om te wennen aan een verandering in de voeding.

Groetjes eveline

3. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    hij wil niet altijd het speentje hebben.
    Hij wordt dan heel boos en grijpt dan met zijn handjes om zich heen.
    En huilt dan nog steeds door.
    weet soms echt niet wat ik daarmee aan moet, want hij huilt dan soms nog wel een uur door na zijn fles

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Dat is ook moeilijk. Je wilt hem helpen alleen soms weet je niet hoe je dat kunt doen. Drinktempo is verder goed. Hij is nog klein, alles is nog volop in ontwikkeling, moet goed op gang komen. Misschien dat hij daar dan toch wat last van heeft. Misschien kun je bijvoorbeeld ook eens met het consultatiebureau overleggen.
    Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina