Maagdarminfectie of .....

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Fleur01, 9 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur01

Fleur01 Lid

15 okt 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter kreeg de laatste fles al een aantal weken rond 19.00-20.00 uur en ze sliep lekker door tot 7.00 uur. Twee weken geleden werd ze steeds vroeger wakker, ik had het idee dat ze meer verzadiging moest hebben in de laatste fles zodat ze weer iets langer door kon slapen.

Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst 1,5 theelepel (ik wilde voorzichtig beginnen) rijstebloem door haar avondvoeding gedaan. Zaterdag 3 theelepels, eigenlijk gelijk na deze voeding (tegelijk met het boertje) kwam een groot deel terug. Ik heb haar om 23.00 uur nog maar een voeding gedaan omdat ze zoveel had gespuugd, deze kwam ook grotendeels terug. Zondagochtend wilde ze niks drinken, heb gelijk de HAP gebeld en moest het even aankijken, kleine beetjes voeding geven, zondagavond koorts.

We geven haar nog steeds kleine beetjes voeding (60-90 ml per keer, zondag begonnen met 30ml) maar er komt nog steeds dagelijks (ongeveer 1 a 2 keer) een voeding terug en ik zie er nog geen verbetering in. Ik heb gisten onze eigen huisarts gebeld en die adviseerde hetzelfde als de HAP. Ze moet sinds gisteren ook nog eens heel erg hoesten dus daar komt soms ook nog eens voeding van omhoog.

Kan dit een gewone maagdarminfectie zijn of is het misschien een reactie op de rijstebloem (die ik overigens niet meer gebruik). En wanneer kun je ongeveer verwachten dat het beter gaat?

Sorry voor het lange verhaal maar ik wilde duidelijk zijn.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Groeten Fleur

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Fleur,

Wat vervelend dat je dochter zich nog niet lekker voelt. Een dergelijke reactie is niet iets wat je vaker hoort bij het gebruik van rijstebloem. Als er wat in de voeding verandert, zoals iets nieuws als rijstebloem, moeten de darmen daar wel even aan wennen. Dat is normaal, maar dan hoor je vaak dat kindjes wat meer krampjes hebben/hardere ontlasting. Variërend van een paar dagen tot 1-2 weken. Flesvoeding is ze al langere tijd gewend om te krijgen?
    Misschien dat de klachten die je dochtertje nu heeft hier los van staan. Zeker goed wat je doet om het zo in de gaten te houden en met de huisarts te overleggen.

Sterkte, groetjes Angélique

Deel Deze Pagina