Beste voedingsdeskundige, Ik heb uw advies nodig. Mijn zoontje van 7maanden oud word nog steeds s'nachts 2x wakker om melk te drinken. Ik weet niet hoe ik hem door moet laten slapen. Hij drinkt 120 ml. Overdag drinkt hij om de 2uur of om de 3uur en soms om de 4uur. Is iedere keer verschillend. Dan drinkt hij 180ml dan 120ml dan weer 90ml en soms 60ml is ook erg verschillend iedere keer. Maar het meeste wat hij drinkt is 120ml. Zijn voedingschema is heel onregelmatig. Dan drinkt hij minder dan meer. Maar ik lees overal dat een baby van zijn leeftijd 4x fles moet krijgen van 240 ml. Maar dat kan mijn zoontje helemaal niet opdrinken dat is gewoon teveel in 1x. Hij drinkt kleine beetjes maar vaker. Ik ben erg bezorgd omdat hij niet als andere kindjes drinkt. Hoe kan ik dit oplossen? Voor de rest doet hij het prima. Hij is een happy baby en speelt en lacht graag. En zijn gewicht en lengte is ook perfect. Alleen is hij de laatste tijd wat hangerig omdat zijn tandjes doorkomen. Sorry voor dit lange verhaal. Ik wacht op uw reactie. Alvast bedankt.
Hallo, Heeft je kindje wel doorgeslapen of komt hij altijd 's nachts? Het kan een tijdelijke periode zijn ivm het doorkomen van de tandjes. Uit je verhaal maak ik op de je je kindje voeding geeft op verzoek. Dit is geen probleem maar dat kan er voor zorgen dat de tijden onregelmatig zijn. Je kunt gaan proberen om op vaste tijden te gaan voeding maar dit zal in het begin moeilijk zijn. Groetjes Sanne