Hallo, Ik heb een dochtertje van bijna 11 maanden. Toen ze 8 maanden was at ze gewoon de groentepotjes voor die leeftijd, tot ze een avond/nacht meerdere malen heeft overgegeven. Sindsdien krijg ik er vrijwel niks met 'stukjes' meer in. Geen brood, 8maanden voeding, koekjes, niks! Momenteel krijgt ze nog 3 flessen per dag en eet ze een fruitpotje (dat dan wel voor 8 maanden, vers fruit wilt ze niet) en een groentenpotje voor 6 maanden (verse groenten ook niet). Ik probeer dr regelmatig ander eten te geven, maar ze werkt gewoon niet mee en ik wil dr ook niet te veel pushen. Wat kan ik doen mn dochter op een goed en vooral gezond eetschema te krijgen zonder dat eten één groot drama wordt?
Het is vooral belangrijk om het eten niet op te dringen, het eten wordt dan een strijd en dat is voor jullie allebei niet goed. Wat je doet is prima: regelmatig iets nieuws aanbieden. Vaak doet een goed voorbeeld ook goed volgen, dus samen iets nieuws proberen bijvoorbeeld. Heel veel succes. Groetjes Petra.