Operatie liesbreuk

Discussie in 'Prematuur' gestart door Baukje1985, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Volgende week vrijdag wordt mijn zoontje geopereerd aan zijn liesbreuk. Iemand tips en adviezen omtrent de operatie? Dingen om mee te nemen maar ook na de tijd?

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik weet niet waar hij wordt geopereerd? Moet hij ook een nachtje blijven?

Je hoeft voor hem niet zo veel mee te nemen. Geef je BV? Ik heb tijdens de operatie gekolfd, zodat hij daarna kon drinken. Ze moeten voor de operatie nuchter zijn, dus dat is wel lastig. Je kan het niet uitleggen dat ze niks mogen drinken ;)

Als je zelf blijft, neem ook wat te eten mee voor jezelf. Wij kregen niks voor eten, ook geen boterham 's ochtends. Had achteraf wel moeten kunnen, maar er is niks gevraagd.

Veel succes ermee! De operatie stelt niet veel voor, maar het is niet leuk je kleintje op de OK achter te laten
    Voor na de operatie heb ik niet echt tips. De eerste dagen hebben we pijnstilling gegeven en daarna heeft hij er echt geen last meer van gehad. Het wondje is heel mooi genezen, daar zie je niks meer van.

3. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hij wordt geopereerd in het UMCG en moet idd een nachtje blijven... De operatie staat gepland om 10:00 uur en gelukkig mag hij voor 6:00 uur nog wat drinken. Gelukkig (of vreemd genoeg) is hij 's ochtends niet zo'n hongerlapje dus hopelijk valt het nuchter zijn wat mee... Hij krijgt een ruggenprik, ben benieuwd of het lukt. Zie daar het meest tegenop, hem achterlaten op de OK. Heb hem al te lang uit handen moeten geven :(

Goed om te horen dat ze er niet veel last van lijken te hebben naderhand. Hopelijk zijn zijn voedingsproblemen dan ook verdwenen...

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Mijn zoontje heeft geen ruggenprik gehad volgens mij.
    Hij had in ieder geval een infuus in zijn voetje (handjes lukte niet) en werd in slaap gebracht met zo'n kapje.
    Operatie duurde volgens mij iets langer dan een uur, het zat bij hem wel een beetje bekneld.

Hij moest 3 uur op de uitslaapkamer blijven (of was het nou 2?) en ik mocht daar wel bij zitten. Hij kon zelfs al aan de borst drinken, dat was heel fijn. Hij heeft toen eigenlijk de hele tijd in mijn armen liggen slapen. Achteraf had een boekje ofzo wel handig geweest tijdens het wachten

5. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Baukje1985,

Ons verhaal begint wel erg op elkaar te lijken, los van dat ik een tweeling heb gekregen, maar bij onze zoon (32+1) is ook een liesbreuk geconstateerd. Een algemeen chirurg heeft hem gisteren onderzocht en a.s. woensdag hebben we contact met de kinderchirurg over het plan van aanpak voor hem.

Het idee dat ik mijn kereltje weer af moet staan, in een ziekenhuis, dat hij op dezelfde afdeling komt te liggen als bij zijn opname....dat zijn dingen die ook mij niet in de koude kleren gaan zitten. Hij heeft al langer in het ziekenhuis gelegen dat de gemiddelde mens en ik heb vaker afscheid van hem moeten nemen dan dat ik had gewild.

Inmiddels is de operatie denk ik geweest. Heb jij misschien nog tips voor mij? Ik weet niet of je dit nog leest, anders stuur ik je wel een persoonlijk berichtje als ik heb uitgevonden hoe dat werkt ;)

Groetjes!

6. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    @angelique, operatie is 8 augustus, dus volgende week vrijdag. En idd, het gevoel van weer afgeven is afschuwelijk. Ik ervaar dat gewoon als een trauma die ik heb opgelopen na zijn geboorte :( zal verslag doen als de operatie klaar is. Heb in ieder geval al genoeg zetpillen in huis. Mijn mannetje heeft al genoeg moeten doorstaan in z'n korte leventje tot nu toe..

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Succes morgen!

8. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

herkenbaar..
    succes morgen, mijn zoontje ligt er nu ivm gecompliceerde botbreuk. moeilijk hoor.
    liesbreuk operaties heb ik veel ervaring mee. al mijn zoontjes werden aan 1 of meerdere liesbreuken geopereerd.
    premature kindjes houden ze meestal 3 dagen, kindjes ouder dan 1 jaar kunnen binnen 1,5 dag weer naar huis.
    de operatie kan een week van misselijkheid met zich meebrengen. Verder valt hij wel mee, gelukkig. sterkte!

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Alles is goed gegaan. Hij is geopereerd met een spinale verdoving, oftewel een ruggenprik. Het zetten vond hij vreselijk, maar daarna was hij kalm. Toen we weer naar hem toe mochten, kon hij gelijk voeding krijgen. Dat is wel fijn! Nu slaapt hij veel. Vanmiddag had ie wel pijn maar met paracetamol goed onder controle te krijgen. Vannacht nog blijven en dan morgen hopelijk naar huis.

10. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Baukje!

Hoe is het met je kereltje? Hoe is hij door de operatie gekomen en het herstel daarna? Ik hoop dat hij nu beter drinkt!

In overleg met de kinderchirurg hebben wij besloten de operatie uit te stellen met 6 maanden. Hij heeft er nu geen last van en de risico's met betrekking tot de narcose -en de opname in een ander (academisch) ziekenhuis zagen wij niet zo zitten. In januari zien we wel weer verder!

Groetjes!

11. Ons Kleintje

Hoi Baukje mijn vraag aan jou is net als die van Angelique, drinkt hij nu beter?
    @Angelique, ben je niet bang dat de liesbreuk bekneld kan gaan raken? Wij hebben dit 2 keer meegemaakt met onze zoon.
    kinderchirurg kan natuurlijk wel een inschatting maken of dat snel kan gebeuren, maar t blijft een risico. Mijn zoontje heeft nogsteeds een liesbreuk na meerdere operaties ging het toch steeds weer open.

12. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Het gaat een heel stuk beter met mijn zoontje. Het drinken verloopt veel en veel rustiger. De afgelopen dagen begint hij ook steeds meer te drinken. Hem veranderen van positie, het buik op buik liggen bij mij vindt hij steeds fijner wat hij eerst absoluut niet wilde! In het UMCG opereren ze zulke kleintjes overigens met een ruggenprik, dus dan sluit je alle risico's uit die je met narcose wel hebt. Het herstel ging overigens ook heel erg vlot!

13. Ons Kleintje

Goed om te horen Baukje. beterschap nog voor je zoontje

14. AngeliquevD

2 okt 2013
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het beter gaat met je kleine vent Baukje! Dan is die operatie het dubbel en dwars waard geweest nietwaar?

Bij onze zoon zijn de twee 'gaten' in het lieskanaal vrij groot, de kans dat er iets bekneld raakt is daarmee klein gaf de kinderchirurg aan. En als het wel gebeurd, dan weten we hoe te handelen. Wij vinden het wel OK zo, hij heeft er geen last van.

15. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Nou helemaal prima toch Angelique! Het is natuurlijk ook beter om te wachten. Dan is hij ook weer sterker. De breuk van onze kleine was ook groot hoor en het zat ook niet bekneld. Maar toch had hij er last van. Anatomisch klopt het natuurlijk niet dat zo'n darm in een balzakje zit. Dan zit er toch een rare knik in...

Deel Deze Pagina