vraag over voeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by Bianca16, Feb 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Lynn is nu ruim 9 weken en sinds 2.5 week krijgt zij 5 voedingen van 150cc. De laatste fles krijgt ze rond 22.45 uur en dan wordt ze meestal rond 5.30/6.00 uur wakker en krijgt ze de eerste fles. Sinds een dag of 5 wordt ze 's nachts weer rond 4 uur wakker. Ik laat haar dan eventjes huilen, maar ze valt niet terug in slaap. Een speentje wilt ze niet, die spuugt ze al uit voordat ik 'm heb ingedaan. In overleg met het CB besloten om haar dan water te geven, maar dat helpt ook niet. Ze drinkt dan wel wat, maar al vrij snel zet ze het op een huilen. Ik heb nu de laatste fles al opgehoogd naar 180cc, maar zelfs dan komt ze nog om 4 uur. Zal ik haar dan voortaan maar een nachtfles geven of heb jij misschien nog tips? Oja, ze drinkt nu ook sinds een paar dagen haar fles te snel leeg, binnen 10 minuten heeft ze 150 cc op. Het helpt ook niet om de fles tussentijds uit haar mondje te halen, want dan begint ze meteen te krijsen, maar na de fles heeft ze veel last van krampjes. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ze weegt overigens 4500 gram.
    Alvast bedankt!

gr. Bianca.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

Voor het te snel leeg drinken van de fles zou je een kleinere speen kunnen proberen.

Dat Lynn om 04.00 wakker wordt kan ook een fase zijn. Probeer haar op de kamer even te troosten door vervolgens weer weg te gaan. Ze zal weer beginnen met huilen. Ga haar weer troosten om dan weer weg te gaan. blijf dit volhouden totdat ze weer slaapt. Het kost even tijd en energie, maar probeer er wel consequent in te zijn.
    De kleintjes weten heel snel van ik ga huilen en mama komt me halen of ik krijg de fles.

Succes

Ilja

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Ik heb zelf een fles van bibi met daarbij een 1 standenspeen, deze gebruik ik al sinds ik flesvoeding geef. Ik zal zometeen eens bij de DA vragen welke speen ik het beste kan gebruiken.
    Ik zal het gaan proberen met haar troosten en daarna weer weg te gaan. Ik hoop dat het resultaat biedt. Ik ben er wel bang voor, want Lynn laat zich niet zo gemakkelijk troosten als ze eenmaal huilt. Nu huilt ze ook al van 11.00 uur aan een stuk door. Elke keer ga ik even naar haar toe, maar dan huilt ze alweer eer ik bij de trap ben en ze blijft dan huilen. Ik hou dit meestal wel een uur vol en daarna haal ik haar er eventjes uit. Maar ze blijft dan toch huilen, alleen mijn pink biedt troost. Maar zodra ik die uit haar mond haal, begint ze weer te huilen.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb je ook al eens gedacht aan voeding voor hongerige baby's?

Ilja

5. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Ben net naar de DA geweest en ze blijkt al de kleinste speen te gebruiken. Heb er nu één van een ander merk meegenomen, misschien dat die opening toch iets kleiner is.
    Sinds 4 weken zit ze al volledig op voeding voor hongerige baby's. Dit omdat ze onverzadigbaar was en bleef spugen bij 'gewone' voeding.

Share This Page