dacht echt dat iedereen individueel recht had op algemene heffingskorting,want heb nu de voorlopige aanslag in handen wat we kregen maar kam nergens eruit opmaken dat ik er ook bij gerekend word. zie ook maar 1keer heffingskorting en arbeidskorting staan.
Heb je ook. Wellicht dat de voorlopige teruggave in het verleden verkeerd is ingevuld? Stomme vraag misschien, maar waar woon je? Als het in de buurt is kom ik zo bij je langs om je te helpen haha!
nou dan zeg je me wat er staat allern achterop dat ik fiscaal partner ben en geen inkomsten van mij, of heffingskortingen oid alleen mijn man zijn reutemeteut woon in hengelo overijssel
of is het zo dat als je gehuwd bent een gezamelijke voorlopige aanslag krijgt?? want ik vind net in de kast van mij partner en mij ieders een apparte voorlopige aanslag van 2011 toen waren we al wel fiscaal partners maar nog niet gehuwd
In het verleden kon je kiezen, als je niet gehuwd was, of je als fiscaal partners wilde worden gezien volgens mij. Daar is wel iets in veranderd. Fijne weet ik er ook niet van hoor. Helaas woon je niet in de buurt.. Voorlopige teruggave vul je wel samen in maar krijg je wel apart van elkaar. Omdat mijn vriend en ik aparte rekeningen hebben wordt het tegenwoordig zelfs op verschillende rekeningen gestort. Blijft lastig. Als je zo twijfelt, zou ik toch iemand anders je aangifte laten doen!
Die aparte aanslagen blijf je krijgen hoor, ook nu je gehuwd bent. Er zou een bedrag voor jou moeten staan en een bedrag voor hem volgens mij..