Ik vin het nogal kinderachtig En weet zeker m’n man ook Er zijn genoeg leukere dingen te bedenken Maar als hij zou willen gaan wens ik hem veel plezier
En mijne gaat in juni 6 dagen met een vriend op vakantie waarbij ik weet dat er ook alcohol gedronken wordt
zou het niet doen straks belt net de buurman of pakket bezorger aan en beland je daarmee in je bed omdat je grenzen erdoor vervagen.
Mijn man zijn vrijgezellenfeest zag er zo ongeveer ook zo uit . Weliswaar is dat nu wel bijna 20 jaar geleden. Ik heb me er toentertijd totaal niet druk om gemaakt en zou dat nu ook niet doen, al weet ik zeker dat ze nu wel wat anders zouden verzinnen. Ik maak me trouwens geen illusie dat hij nuchter zou blijven tijdens zo'n avondje, want ik weet heel erg zeker dat dat niet zo is. Gelukkig is hij 's ochtends (over het algemeen) nog steeds een kerel. Ik ben totaal niet jaloers aangelegd en zou me er dan ook echt niet druk om maken. Vreemdgaan kan inderdaad overal. Voor een avondje stappen niet bereikbaar zijn, prima, maar langer zou ik wel een dingetje vinden. Ik stoor me er wel aan dat er door sommige dames wordt benadrukt dat ze niet met "dat soort mensen" omgaan. Hoe goed kan je je voelen? Ik ga met alle soorten mensen om en respecteer iedereen. Met de één ga je een avondje een spelletje doen en met de ander naar de kroeg. Ieder zijn ding, toch?!
Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet per se zo bedoeld is hoor. Er zijn genoeg mensen die niet met mij zouden omgaan omdat mijn levenswijze heel anders is dan die van hen. En ik zou dus ook geen behoefte hebben aan mensen die zich hierin interesseren, gewoonweg omdat ik er vanuit ga dat ze mijn interesses niet bepaald delen. Natuurlijk kan je omgaan met mensen die er een heel andere manier van leven op na houden maar uit ervaring kan ik wel zeggen dat zo'n vriendschap niet lang standhoudt. Er is m.i niks mis mee om om te gaan met mensen waar je degeelde interesses mee hebt.
Maar als je je eigen stukje nou even leest hè? Dan staat dat er toch al een stuk anders dan hoe het hier ook geschreven wordt? Dan druipt het ervan af hoe het bedoeld is, precies zoals @An79 zegt. Jouw stukje is heel wat netter.
Persoonlijk zou ik nooit zeggen dat ik met bepaalde mensen niet omga, omdat ik voor heel veel verschillende soorten mensen opensta. Er zijn uiteraard grenzen, maar dan moet het wel heel erg extreem zijn. Hetgeen waar ik dus echt heel veel moeite mee heb, zijn mensen die zich beter voelen dan andere mensen. Daar heb ik een enorme allergie voor.
Heeft toch per se met beter voelen te maken? De ene type persoon ligt je wel en de andere niet. Ik ga niet om met mensen die het normaal vinden om een pilletje te nemen. Het staat ver buiten mijn grenzen dus daar voel ik mij niet prettig bij. Mijn zwager heeft een aantal vrienden die nogal grofgebekt zijn, " met dat soort mensen" ga ik ook niet om. Ik wil daar echt niet naar moeten luisteren.
Het verschil met hoe jij het verwoord is dat het in dit topic gecombineerd gaat met een en al waardeoordelen. Bv trieste, sneue, kinderachtige figuren, mijn man heeft niet dat soort vrienden, wij gaan niet om met dat soort mensen, etc. Daar zitten nogal wat waardeoordelen in. Je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat je iets niet leuk vind en waarom niet, zonder al die onnodige toevoegingen. Maar goed, zelf denk ik dat wanneer anderen dat soort waardeoordelen toeschrijven en zichzelf boven anderen plaatsen het juist berust op eigen onzekerheid.