Ik zei al, er zijn uiteraard grenzen. Voor mij geldt dat alleen bij extreem, onbeschoft en onvriendelijk gedrag. Zolang er maar respect is voor elkaar.
Nou, en voor andere mensen liggen die grenzen ergens anders, bij een bepaald beroep bv. Dat kan vanuit geloofsovertuiging zijn of vanuit eigen normen en waarden, en dat mag. Ik vind het echt politiek correct geneuzel om te stellen dat je dus niet mag zeggen dat je niet met een bepaald type mens om gaat. Bij school zie ik altijd een moeder, sorry, ze zal best aardig zijn, maar wat er aan school uit die mond komt en het volume. Met zo iemand ga ik echt niet om. Voel mij al ongemakkelijk als ik er een meter vanaf sta.
Dan is het een kwestie van andere (nettere) bewoording, maar komt het in principe wel op hetzelfde neer. En ik ben het er op zich mee eens dat de bewoording vaak wel uitmaakt hoor. Heb zelf in de loop der jaren wel geleerd dat ik dingen beter wat tactvoller kan brengen . Maar alsnog zeg ik het volgens mij niet heel anders. Mijn oma verbood vroeger bijvoorbeeld m'n moeder en ooms om Koninginnedag te vieren want "dat zijn niet ons type mensen", ze had het ook aardiger kunnen verwoorden natuurlijk. Maar de boodschap blijft uiteindelijk wel hetzelfde. En ik zou me inderdaad ook niet prettig voelen bij mensen die naar strippers gaan, heel veel alcohol drinken etc. Ik zeg niet dat ik béter ben, maar ik heb waarschijnlijk geen raakvlakken met mensen die van dergelijke activiteiten houden. Net als dat ik niks had met de mensen aan het einde van onze straat die op het kamp woonden, veel pitbulls hadden en luide Frans Bauer muziek uit hun speakers afspeelden zodat heel de wijk het hoorde. Maar over de laatstgenoemde groep is het volgens mij wel weer oké om in termen te spreken als "dat soort mensen", want dat zijn nou eenmaal "Tokkies" en dan mag het wel. Zo zijn er ook genoeg mensen die "mijn soort mensen" niks vinden. Geen kwestie van zich beter voelen, maar gewoon totaal andere interesses.
Bewoording of niet. Ik vind vaak wel dat de toon de muziek maakt. En ja, ook ik kan daar nog weleens wat van leren Ik vond alleen dat het, ook wat @Adje zegt, verschilde in de manier van communiceren.
Iedereen moet uiteraard voor zichzelf weten met wie ze wel of niet omgaan, maar persoonlijk kijk ik altijd verder dan afkomst, beroep en soms ook bepaald gedrag. En natuurlijk zijn er ook mensen die ik irritant vind, maar dat heeft meer met het gedrag te maken en niet met de keuzes die mensen maken.
Nou exact dat. Als jij niet weet dat mijn man wel eens naar strippers is geweest met vrijgezellenfeesten dan is er niks aan hem waaruit je dat kan afleiden. Net zo min alsof je aan mij kan zien dat ik naar de chippendales ben geweest of vroeger echt enorm dol was op stappen. Wij zijn volgens mij hele saaie doorsnee mensen verder De vrienden waar we strippers bij hebben gezien zijn (nu) ook gewoon ondernemers, thuisblijfmoeders, huisvaders, directeuren, marketingmensen, juristen, politie, leraren en verpleegkundigen. Geen vieze vreemde mannetjes of vrouwtjes die altijd ladderzat in rare striptenten hangen en grofgebekt zijn
Blijkbaar wel. Maar daar moet je niet zoveel om geven hoor. Zij gaan niet om met types zoals jij en ik, en ik niet met types zoals hun. No problem
Dat weet je niet, hè Dat is natuurlijk allemaal referentiekader. Misschien hebben sommige mensen heel veel vrijgezellenfeestjes in hun leven. Misschien trouwen ze ook wel heel vaak en hebben daardoor meer vrijgezellenfeestjes, etc. Ik heb zelf maar 3 vrijgezellenfeestjes meegemaakt, waarvan 1 zelf georganiseerd (en nee, geen stripper geregeld, maar heel ‘beschaafd’ een etentje met caberet). En ik ben inmiddels al jaren uit de ‘vrijgezellenscène’ dus ‘zo’n soort feestje’ zie ik als iets unieks, wat een keer kan voorkomen. Bij anderen is het blijkbaar meer een ‘way of life’ en maakt het je tot een soort persoon. Dus ik ben dan het saaie type persoon denk ik
Ik vind gedrag juist allesbepalend en ik voel mij overigens nooit beter dan iemand anders. Ik geloof daar ook helemaal niet in, dat iemand beter is dan een ander, maar je hoeft niet iedereen leuk te vinden en ik zou niet weten waarom je dat niet zou mogen zeggen zo. Ik vind strippers en hoeren regelen voor een vrijgezellenfeest triest en kinderachtig, mijn mening. Daar kun je best anders over denken, maar dat verandert mijn mening niet ineens. Als een ander daar wel plezier in heeft, helemaal prima. Zijn dan waarschijnlijk alleen niet het type mensen waar ik mee omga (en andersom!).
Ehm, ik ga in juni 6 dagen weg met een vriendin en dan drinken we ook alcohol... Maar zolang jouw man niet de 23e vliegt hoef je niet bang te zijn dat hij stiekem met ons mee gaat.
Het mag alleen niet blijkbaar hier. Zp is 1 grote leuke regenboog met unicorns waar iedereen elkaar lief vindt en alle gedrag acceptabel is. Je mag zeker niet iets vinden van wat een ander doet.
Ik weet dan niet wat erger is, het drinken van alcohol en daardoor je grenzen verleggen? Het overspel naar je man? Of de dominee(s) zo ver te krijgen dat ze overspel in een huwelijk plegen?
[ Nou ja en dit inderdaad! De gemiddelde stevige drinker die stripclubs bezoekt zal mij een vreselijk saaie doos vinden. Prima, maakt mij niet beter of minder. Zoals ik al eerder zei kon ik misschien de juiste woorden niet vinden, maar ik bedoelde het in dezelfde strekking als @citroenrasp al tactvoller uitlegde. Ik vind mijzelf niet 'beter', ik denk ook helemaal niet in dat soort hokjes.