Hallo UWV webcare team. Even in het kort mijn situatie; Voor ik zwanger werd werkte ik een 10-tal uren. Daarnaast had ik een WA-JONG uitkering voor 50%. Vanaf 15 weken zwangerschap in de ziektewet ivm rug/bekken klachten. Mijn contract was tijdelijk en eindigde in mijn zwangerschapsverlof. Na de WAZO weer in de ziektewet nog steeds vanwege de rug en bekkenklachten en daarnaast ook een post partum depressie. Al die tijd ook WAJONG gehad die liep naast de ZW/WAZO. Nu ben ik sinds 4 januari uit de ZW omdat dat wel weer goed genoeg hersteld is om te werken. Nu heb ik dus alleen nog de WAJONG. Nu zou ik graag thuis blijven bij onze zoon. Omdat we het niet zien zitten dat ik naast het huishouden en zorg voor zoonlief nog moet werken. Geestelijk niet ( heb chronische hoofdpijn en kan niet alle indrukken van een dag verwerken) maar ook lichamelijk twijfel ik of mijn klachten dan niet weer erger worden. Op dagen dat ik nu wat meer doe heb ik nl ook weer meer last. Ook ga ik nog om de week naar de fysio. Is het überhaupt mogelijk dat ik thuisblijf met de participatie wet of komt mijn WA-JONG dan in gevaar? ? Alvast bedankt Groetjes Lianne
Goedemorgen Lianne, Allereerst sterkte gewenst in je situatie. Je vraagt of het mogelijk is dat je thuisblijft met de Participatiewet of dat je WAJONG dan in gevaar komt? Het beste kun je je situatie overleggen met je arbeidsdeskundige. Als je werkt met de Werkmap op www.werk.nl kun je de arbeidsdeskundige een bericht sturen waarin je je situatie uitlegt en je vraag stelt. Binnen 24 uur (op werkdagen) krijg je dan een antwoord. Als je niet werkt met de Werkmap kun je bellen met UWV Werknemerstelefoon: 0900- 9294. De collega daar kan er dan voor zorgen voor dat je door de arbeidsdeskundige wordt teruggebeld. Ik wens je een spoedig herstel. Met vriendelijke groet, Peter UWV Webcare Team
Goedemorgen Lianne, Allereerst sterkte gewenst in je situatie. Je vraagt of het mogelijk is dat je thuisblijft met de Participatiewet of dat je WAJONG dan in gevaar komt? Het beste kun je je situatie overleggen met je arbeidsdeskundige. Als je werkt met de Werkmap op http://bit.ly/y5eZBF kun je de arbeidsdeskundige een bericht sturen waarin je je situatie uitlegt en je vraag stelt. Binnen 24 uur (op werkdagen) krijg je dan een antwoord. Als je niet werkt met de Werkmap kun je bellen met UWV Werknemerstelefoon: 0900- 9294. De collega daar kan er dan voor zorgen voor dat je door de arbeidsdeskundige wordt teruggebeld. Ik wens je een spoedig herstel. Met vriendelijke groet, Peter
Goedemorgen Lianne, Allereerst sterkte gewenst in je situatie. Je vraagt of het mogelijk is dat je thuisblijft met de Participatiewet of dat je WAJONG dan in gevaar komt? Het beste kun je je situatie overleggen met je arbeidsdeskundige. Als je werkt met de Werkmap op http://bit.ly/y5eZBF kun je de arbeidsdeskundige een bericht sturen waarin je je situatie uitlegt en je vraag stelt. Binnen 24 uur (op werkdagen) krijg je dan een antwoord. Als je niet werkt met de Werkmap kun je bellen met UWV Werknemerstelefoon: 0900- 9294. De collega daar kan er dan voor zorgen voor dat je door de arbeidsdeskundige wordt teruggebeld. Ik wens je een spoedig herstel. Met vriendelijke groet, Peter