Heb jij weleens het idee dat iemand je een sterk verhaal of een leugen vertelt? Kijk iedereen liegt weleens, onbewust of bewust om kleine dingen of grote dingen. Ja iedereen . En meestal zijn het van die dingen die zo onbelangrijk zijn. Bijvoorbeeld: heb die pak met koekjes gezien? Eh nee? Terwijl je ze net naar binnen hebt gewerkt. Je weet wel Maar soms heb ik het idee dat iemand me echt glashard staat voor te liegen en dan kan ik echt denken: Waarom?!? Waarom lieg je daarover? Zo zat ik laatst bij de kapper waar een vrouw me vertelde dat ze net twee weken geleden was bevallen van haar vijfde kind. Tijdens de bevalling, terwijl ze in het ziekenhuis lag weeën weg te puffen, kwam haar kerel bij haar in het ziekenhuis om haar te vertellen dat hij bij haar wegging voor zijn vriendin van 13. Tuurlijk de wereld wordt steeds gekker dus waarom zou dit niet kunnen? Maar ze was zo overduidelijk gewoon een sterk verhaal aan het ophangen, heel theatraal en over dat kind praten alsof ze een volwassen vrouw was. Soms WEET je gewoon dat iemand liegt. Ik voel me dan zo ongemakkelijk! Want ze weten dat ze niet eerlijk zijn en nemen gewoon je medeleven en sympathie aan. En ik zit daar met een rotgevoel omdat je het wel MOET geloven, iemand vertelt je immers een verhaal en waarom zou je eraan twijfelen? Dus je blijft beleefd en aardig maar ondertussen voel je je in de zeik gezet omdat je allebei weet dat het een leugen is. Ik merk dat ik best veel van zulke mensen in mijn omgeving heb. Laatst had ik afgesproken met een vriendin, we zouden savonds gaan eten en dan naar de film. Smst ze mij om 4 uur dat ze veel te moe is en dat ze toch naar huis gaat. Dus ik smste haar: Meis als je moe bent moet je inderdaad gewoon lekker naar huis gaan! Lees ik een half uur later dat ze de kroeg ingaat met een paar andere vrienden. Dan denk ik: really, had je me niet gewoon eerlijk kunnen zeggen dat je ook al andere plannen had of whatever? En toen haar ermee confronteerde zei ze dat ze zich in de trein beter voelde en dit een spontaan uitje was. Jaja... oke ik moet je dan maar geloven he? Maar ondertussen.... Ligt het dan misschien toch gewoon aan mij? Ik ben degene die sommige verhalen in twijfel trekt. Maar toch ben ik meestal wel goedgelovig. Het ligt soms gewoon alleen zo voor de hand. Zijn hier nog mensen die vaak leugens of sterke verhalen wordt vertelt? hoe ga je daarmee om? En wat vind je er nou eigenlijk van...stel ik me gewoon aan?
Ik ken het ook ja, heel irri. Iemand die dicht bij me staat die liegt wel eens, al denkt ze dat ik het niet doorheb. Ze liegt dan over iets om zielig gevonden te worden. Bij haar zeg ik dan niet veel. Als een ander iets vertelt waarvan ik denk, ja ja, dan laat ik met mijn reactie wel weten dat ik het niet geloof. Zoals die vrouw bij de kapper, dan zou ik weinig zeggen of anders zeg ik "Nou als het echt waar is dan is het wel lullig ja." Ik laat het wel merken als ik sceptisch ben. Dat van die vriendin is gewoonweg lullig, als ze zich in de trein opeens weer goed voelde had ze jouw ook weer kunnen bellen om te vragen of het toch wel door kon gaan. Ze had gewoon geen zin in de afspraak met jou.
Ik herken het helemaal! Hier iemand die dichtbij me staat en die het ene na het andere sterke verhaal ophangt. Meestal zijn het zielige verhalen die ze dan gelijk verteld als ik iets leuks heb gedeeld, gewoon om de aandacht op haar te richten :x Zo'n vriendin als je verteld zou ik echt heel boos om kunnen worden, zoiets doe je toch niet :x
ik ken het wel. maar ik ben ook een keer flink op de koffie gekomen. toen ik net bij mijn vriend was. had er iemand mijn inziens ook altijd sterke verhalen en verdraaide waarheden.daarom ging ik er ook niet serieus op in toen mijn vriend mij aansprak op het feit dat ik nooit serieus deed tegen die jongen en ik vertelde wat ik dacht. werd hij eigenlijk vrij boos omdat het wel allemaal waar was. en wat die knul toch in die jaren heeft mee gemaakt! hij begreep het wel omdat je niet verwacht dat iemand zo veel mee heeft kunnen maken. ik ben heel voorzichtig geworden met dit soort dingen.
Ja, wel heel herkenbaar. Mijn stiefvader is er een van de sterke verhalen. Zo heeft hij overal diploma´s voor, heeft hij aan de universiteit gestudeerd en is hij meesterkok geweest in het circustheater in scheveningen. Ik heb nog nooit een diploma gezien, of een degelijke maaltijd uit zijn handen zien komen, dus dat is allemaal gelul. Ik ben er heel lang tegenin gegaan en nu laat ik hem maar lullen. Bij een vriendin heb ik het ook een keer gehad, precies zo´n verhaal als jij schrijft. Ze was ziek en had hoofdpijn zei ze, we zouden naar de bios gaan en wat gaan drinken. Maar een paar dagen later kreeg ze een bericht op haar hyves van iemand die dus diezelfde dag was wezen stappen met haar. Dus ik heb een krabbel achter gelaten met, was gezellig hé, VRIJDAG bij de bios. En heb haar toen verwijderd. Kreeg later nog excuses en dat het allemaal niet zo bedoel was. Ik heb haar vanaf toen maar genegeerd.
Super irritant, iemand die ik ken doet dat ook. Eerst zorgen dat ze heel veel aandacht gaat krijgen als ze bijvoorbeeld iets gaat doen, bijvoorbeeld stappen enzo. Maar als puntje bij paaltje komt dan toch niet gaan terwijl ze dit allang weet maar het toch interresant vind om alle aandacht daar mee te krijgen. Ik irriteer me mateloos aan dit soort mensen. Altijd grote verhalen terwijl de helft niet waar is. Of vreselijk roddelen over iemand kan ik ook zeer min over.
ik heb ook zo'n vriendin.. ze verteld altijd van die RARE verhalen.. maar meestal over vriendinnen van haar.. een vriendin van haar is getrouwd geweest met een militair en die man was dus vaak van huis... en had ze dus iedere door de weekse dag bijna een vreemde vent in huis, en iedere 2 maanden was ze weer zwanger en liet ze een abortus doen... en haar vriend wist ervan af maar die liet het maar zo !! ... nou dit is 1 van de 1000den nep verhalen die ik van haar gehoord heb.. iedere keer als ik met dr afspreek krijg ik weer zo'n raar verhaal te horen van 1 van haar vriendinnen.. uit die verhalen blijkt dat dat de grootste sletten en leugenaars en dieven zijn... (terwijl ik die meiden ook een beetje ken en dit gewoon allemaal niet klopt) dus eigenlijk vraag ik me af wat voor verhalen ze over MIJ tegen hun verteld?...
Ja, ik verbaas me daar ook nogal over. Had een vriendin die ook zo kon liegen en sterke verhalen had. Soms als er andere mensen bij waren, dan vertelde ze bijv. over wat wij samen hadden meegemaakt, maar dan helemaal aangedikt en met dingen erbij verzonnen om het wat sappiger ofzo te maken. Ze loog zo vaak, werd er niet goed van. O.a. een reden waarom onze vriendschap beëindigd is. Vaak vallen ze ook al snel door de mand omdat hun verhalen niet alleen erg sterk zijn of lijken, maar vaak vertellen ze niet consequent hetzelfde verhaal, het is steeds een andere versie. Heel irritant.
Hier ook een vriendin (kun je het niet meer noemen) maar méér dat zij het ALTIJD beter, of juist erger heeft en soms vertelt ze verhalen die niet waar kúnnen zijn.. alles altijd mooier maken dan dat het is.
Ja... heel iritant en het begint altijd met: een vriendin die ... "oh ja? welke vriendin dan? "ja die ken jij niet" right... Het ergste vind ik nog dat ik een vriendin had die 8 jaar geleden vertelde dat ze zwanger was, leuk natuurlijk! Ze sloot zich ook aan bij een yahoo-group (dat was toen ) waar toevallig een andere vriendin van mij ook bij zat, die ik van een mei 2001 yahoogroup zat. Na een paar weken bleek ze spontaan zwanger van een drieling, althans, daar op die groep want in het echt was het niet zo. En later hing ze een verhaal op dat ze was bevallen met 20 weken en dat ze het niet hadden overleefd... achteraf bleek ze helemaal niet zwanger te zijn. Dit vond ik zo erg naast alle andere verhalen dat ik de vriendschap stopgezet heb...
het aller ergste is nog ze durf niet te zeggenterwijl ik alles kan lezen en horen en ziendus ja maar meestal ene oor in andere oor uit want stress al daar door
Ohja, ik heb zo'n collega. Die weet het ook altijd net wat sappiger te maken. De manier waarop zij dingen verteld, je weet gewoon dat dat nooit kan dat zulke dingen altijd bij haar thuis gebeuren. Het is ook zo'n persoon die bij jou op kraamvisite komt en dan alleen over d'r eigen bevalling gaat zitten lullen.... met de grootste klappers natuurlijk.
oh hou op, mn goede vriendin! ik erger me de laatste tijd kapot aan haar en zeg dit ook en geloof me ook best hard maar volgens mij gaat er geen belletje rinkelen of ze is echt zo blind. vooral de sterke verhalen past goed bij haar samen met het afkeurende van een ander.
Hangt er maar net vanaf in wat voor bui ik ben als ze met zo'n verhalen aankomen. Meestal negeer ik ze gewoon, laat maar lullen en geef geen reacties maar soms steek ik ook wel de draak met ze. Wat ik wel eens heb gehad (blijkt dat eerlijk zijn ook niet altijd goed is) was een kennis die vroeg of ik mee wat ging drinken die avond. Ik had echt geen zin om specifiek met haar iets te gaan drinken maar zou wel nog weggaan die avond. Heb toen heel eerlijk gezegd dat ik echt geen zin had om met haar iets te gaan drinken en dan zegt ze: kon je nou niet gewoon een smoes verzinnen dan in plaats van het zo te zeggen.
Zulke mensen ken ik helaas ook. Twijfel niet snel maar krijg een apart gevoel als er wat word gezegd wat ik gewoon echt niet geloof... iemand die 14 PAKKEN luiers in maat 1 en 2 heeft staan voor de baby... kindje is nog niet eens geboren. etc etc etc... ik laat het links liggen...
haha ja bij ons op stal is er een vrouw die heeft overal gewoon waar mensen op vakantie gaan heeft elke ziekte al gehad gaat praktisch elke maand wel een keer dood, heeft elk beroep al beoefend ect. ergste vind ik nog dat ze toen aan haar kinderen had verteld zo meiden mama heeft kanker mama gaat dood wat vinden jullie daarvan ? echt soms denk ik bij mezelf waar halen ze het gore lef vandaan? de kinderen daarintegen zijn al wat ouder maar ook die nemen dit gedrag over, liegen en bedriegen, en zitten ook twee van in instellingen , 1 daarvan is nu zwanger van de tweede helaas voor haar eerste dochtertje zorgt ze zelf ook niet nu is het verhaal weet dus niet of dat echt waar is haha want ja zelfs ik twijfel nog weleens dat ze met een keizersnee moet bevallen en dat dan meteen alles word dichtgemaakt/verwijderd op adveis van de huisarts en begeleider zonder haar medeweten..... euhm ja nou ze hebben hele dure paarden (slachtpaarden want ze heeft op die van nu nog nooit kunnen rijden want die is altijd kreupel) en overal gewerkt. het ergste is nog het zijn serieus jehova getuigen....hele familie is uiteraar bekend in het dorp hier en iedereen neemt het niet met een korreltje zout maar met een hele pot hihi
Ik heb geen 14 pakken luiers klaar, eerder 14 kortingsbonnen. Ik neem ze van overal mee, vraag folders aan (soms zelfs dubbel omdat ik dan vergeet dat ik dat al gedaan had). Of misschien heeft die persoon die jij kent op een of andere manier 14 stalen verzameld en beschouwt ze elk staal als een pak haha. Had laatst ook 1 huggie luier (en 2 bonnen) in mijn mums to be pack van de apo.
Yep helaas iemand in de schoonfamilie die altijd grote verhalen verteld..diegene denkt dat vriend&ik dat niet door hebben maar we moeten er eigenlijk altijd vreselijk om lachen Het zegt meer over diegene dan over ons en ik denk dat dat soort dingen vaak voort komen uit onzekerheid en aardig gevonden willen worden, maar dat je je zelf dan niet leuk genoeg vindt en jezelf en je verhalen/leven dus leuker gaat maken dan ze zijn en dan in de smaak valt...