Hallo, ik ben 5 maanden geleden bevallen. Ik heb hiervoor altijd 40 uur gewerkt. Ik ben nu op zoek naar een baan voor 24 uur. Ik heb uitkering gekregen voor 40 uur. Ik had een gesprek bij uwv en de man gaf aan dat ik moet doorgeven dat ik 24 uur werk zoek. Dat had ik al gedaan bij de aanmelding maar daar is niets mee gedaan. Nu heb ik het doorgegeven om verder problemen te voorkomen. Maar nu krijg ik dus een uitkering van 24 uur ipv 40. Ik ben het er eigenlijk niet mee eens. Ik heb toch die 40 uur opgebouwd. Heb er nu geen recht op blijkbaar. Dat is toch vreemd. ik heb een uitnodiging voor speeddate gekregen. Ik heb helaas geen familie en dus ook geen oppas. Man heeft nieuwr baan, kan geen vrij nemen. Mag ik mij om deze teden afmelden of baby van 5 maanden meenemen? Meet opties heb ik niet.
Dag cat2, Je geeft aan dat het je verbaast dat je voor minder uren WW krijgt dan de uren die je vroeger gewerkt hebt. Eén van de voorwaarden voor de WW is dat je beschikbaar bent voor werk. Dus niet alleen dat je uren gewerkt hebt en je premies betaald hebt. Is het aantal uren dat je beschikbaar bent voor werk minder dan het aantal uren waarvoor je WW kreeg? Dan krijg je voor minder uren WW. Als je zoekt naar een baan van 24 uur krijg je WW voor 24 uur. Voor actuele informatie kun je hier kijken. [FONT="]Je bent alleen verplicht om naar een speeddate te komen als wij hiervoor met jou een persoonlijke afspraak hebben gemaakt. Deze afspraak staat dan in je werkplan. Je werkplan vind je in je Werkmap bij Documenten.[/FONT] [FONT="]Als wij geen persoonlijke afspraak met je hebben gemaakt ben je niet verplicht om te komen.[/FONT] Voor actuele informatie over de speeddate: Vraag het UWV WERKbedrijf We wensen je een goede tijd met je dochtertje. Met vriendelijke groet, Peter UWV Webcare Team