Heel onverwacht heb ik echt een super aanbieding gekregen voor mijn droom baan. Was helemaal niet de intentie en ze hebben mij benaderd maarja nu willen ze mij hebben als mijn verlof ik afgelopen en ik wil dat natuurlijk ook. Maar nu moet ik dus in mijn verlof ontslag nemen. Iemand hier ervaring mee? Werk ook maar net bij me huidige baas dus rare situatie. Ben erg blij maar ben bang dat ik de komende periode ga lopen piekeren over ontslag nemen terwijl ik echt even iets anders aan mijn hoofd heb natuurlijk
Geen ervaring mee, maar uiteraard gebeurt het wel vaker dat mensen in hun verlof ontslag nemen. Heb je een vast contract of een tijdelijk contract? Hoeveel opzegtermijn heb je? Kijk goed na of je wel de mogelijkheid tot tussentijds opzeggen hebt bij een tijdelijk contract. Normaliter moet je wel tegen het einde van de maand opzeggen, dus kijk ook even hoe je uitkomt met je bevallingsverlof en evt vakantiedagen die je nog tegoed hebt.
hee Isis26, dit is iets wat nu ook al door mijn gedachten speelt.. ik wil na mijn bevalling (als alles goed gaat) iets minder gaan werken en ook iets dichter bij huis dan nu.. mijn jaarcontract zou net voor mijn verlof aflopen dus als dat wordt verlengd ben ik dus ook een beetje van plan om daarna tijdens mijn verlof toch nog ontslag te nemen.. voelt alleen voor mij wel een beetje naar tegenover de werkgever :S maar als ik dat niet doe zit ik een paar maanden zonder inkomen. ik heb eigenlijk nog geen idee of het ontslag tijdens je verlof iets 'doet' met je verlofdagen o.i.d. contractueel gezien.. ben jij daar al achter? maar, ik zou zeker niet een goede nieuwe kans voorbij laten gaan hoor!
Hoe vaak heb ik niet gehoord dat werkgevers een contract niet verlengen indien ze gehoord hebben dat de werkneemster zwanger is. Dat gebeurt toch nog behoorlijk vaak. Natuurlijk zeggen ze niet dat het vanwege zwangerschap is, maar iemand die goed functioneert en waarvoor vervolgens weer iemand anders in de plaats komt, dan zet ik toch mijn vraagtekens bij de werkelijke reden. Met andere woorden, werkgevers zijn niet altijd even 'aardig' voor hun zwangere werkneemsters. Dus ik denk dat je in dit geval ook wel aan jezelf mag denken, als het een droombaan is. Aan de andere kant moeten ze denk ik ook nog wel 2 mnd geduld kunnen opbrengen bij je nieuwe baan als ze je zo graag willen hebben. Dan is er ook wel de mogelijkheid misschien om toch iets later te beginnen ipv net na je verlof. Even allemaal goed uitzoeken dus.
Mijn huidige werk werk je in projecten en als ik nog een maand ofzo blijf dan krijg ik geen werk omdat ik dat niet kan afronden. Het bedrijf dat me heeft gevraagd die is al heel lang op zoek en 1 maart is al laat maar dat kan pas omdat dan me verlof voorbij is
Zou in elk geval niet je huidige baan op zeggen voordat je een nieuw contract getekend hebt. Tja, moeilijke keuze. Nieuwe baan leuk, maar lijkt me ook wel zwaar zo vlak na je zwangerschapsverlof. Succes met beslissen! Hoop dat je nog wel kunt genieten van je zwangerschap!
is een regeling voor, geloof dat je binnen een week na de bevalling of 10 dagen ofzo je huidige baan op moet zeggen, dan krijg je betaald tot je verlof afgelopen is en kun je dan naar je nieuwe werkgever! ik zou alleen niets doen zonder een contract!
Gewoon je opzegtermijn in acht nemen en dat is alles.. Dat je zwangerschapsverlof hebt, maakt verder niet uit.. Ik neem aan dat je dan na je verlof bij je nieuwe baas wil beginnen, dan neem je je laatste verlofdag gewoon als laatste werkdag..
Gewoon opzeggen per einde verlof. Dus als je 1 maand opzeg termijn hebt en je verlof loopt 1 april af. Dan zeg je per 1 maart je baan op. Je mag wettelijk gezien pas 42 dagen NA de bevalling weer aan het werk, maakt niet uit waar.
1 maart is mijn verlof afgelopen dus eind januari moet ik dan opzeggen. Heb nu ook een zware baan en me nieuwe baan is 5 min van mijn huis dus alleen maar makkelijker kwa tijd. Heb er ontzettend veel zin in maarja voel me wel schuldig tegen over me werk nu. Kan nog goed genieten hoor haha. Contract ligt volgende week in de bus dus die heb ik getekend voordat ik opzeg. Zonder doe ik idd niks
Wie weet teken je contract op je bevallingsdatum Misschien dat het contract voor de nieuwe baan ook een opening voor een gesprek kan zijn bij je huidige werkgever. Wie weet dat je inhoudelijk (en misschien financieel) tot afspraken kunt komen dat je liever wel bij je huidige werkgever wilt blijven. En als dit er niet in zit zou ik denken, lekker een nieuwe uitdaging aangaan.