Hoe sleutel terug te geven aan werkgever

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Sila24, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    #1 Sila24, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 feb 2011
    Ik heb de sleutel nog van de winkel, waar ik heb gewerkt. Ik was van plan om vandaag te bellen en vragen hoe en wat, of ik het kan meegeven met mijn man/moeder dat die het afgeeft aan de balie.
    Maar heb vanochtend dus gehoord dat mijn werkgever een boete heeft gekregen omdat ze geen arbo arts hebben geregeld voor mij . Dus nu durf ik niet meer te bellen. Wat zal ik doen? Gewoon in een envelop met kaartje erbij voor collega's, heb geen afscheid van hun kunnen nemen , dus zoals: bedankt voor de fijne tijd dat ik met jullie heb gehad . En dan sleutel erbij in en meegeven met mijn moeder? Of mag dat niet????:( Ze hebben de sleutel ook niet terug gevraagd:( maar ik wil het niet houden
     
  2. blackeyedgirl

    blackeyedgirl VIP lid

    12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou toch zelf langsgaan, om toch afscheid te nemen.
    Of is dat geen optie?
     
  3. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    nou nee ben ziek thuis dus dat gaat even niet
     
  4. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou toch even langsgaan om afscheid te nemen, je collega's hebben niks te maken met die boete toch?
    En misschien is het verstandig om even een handtekening te krijgen dat je de sleutel hebt ingeleverd.
     
  5. BLiS

    BLiS VIP lid

    29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Ik zou je ook adviseren toch zelf even langs je werk te gaan om de sleutel af te geven en zo afscheid te nemen van je collega's.
     
  6. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ondanks dat je ziek bent, mag je best wel even van huis weg hoor. Je bent in principe een "lopend patient".

    Ik zou ook die sleutel even persoonlijk langs gaan brengen, ten eerste om dag te zeggen tegen je collega's en ten tweede om het goed af te sluiten met je werkgever (en dus de handtekening voor ontvangst van de sleutel)

    En jij hoeft geen angst te hebben om die boete hoor.... zij zijn zo dom geweest om geen Arbo in te schakelen. Ze zijn dat gewoon wettelijk verplicht in het kader van wet Poortwachter.
     
  7. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    thnx voor alle reacties. Dan zal ik maar erheen moeten gaan. Maar bij ons op het werk is onze cheffin er heel vaak niet aan wie moet ik dan de sleutel geven ?aan de hoofcassiere? Of zal ik vantevoren bellen dat ik langskom om de sleutel te geven. Maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in om lang te staan praten met ze , want ik ben moe om steeds uit te leggen wat ik heb enzo. Want ik ben iemand die gewend is om ook al heel erg beroerd voelt altijd zeggen dat ik me goed voel. Haha hier op zp misschien niet ( ik zit hier steeds te zeuren haha )maar normaal in het echte leven wel :D
     
  8. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Als je echt niet wilt gaan kun je de sleutel misschien ook aangetekend/verzekerd versturen, met een briefje erbij? Zodat er voor getekend moet worden en jij dus nog iets van bewijs hebt dat je het verstuurd hebt. Plak de sleutel dan tussen twee kartonnetjes, zodat aan de envelop niet te voelen is dat er een sleutel in zit.
     
  9. Eeka76

    Eeka76 Fanatiek lid

    13 okt 2010
    2.411
    36
    48
    Van te voren even je cheffin bellen en zeggen dat je dan en dan de sleutel terug komt brengen en vragen of ze er dan is. Is het antwoord nee, dan vragen aan wie je de sleutel dan moet geven en vragen of je een schriftelijke bevestiging kunt krijgen dat je je sleutel ingeleverd hebt.

    Om die boete hoef je je niet druk te maken, het is niet jouw probleem dat je ex-werkgever geen arbo-arts heeft ingeschakeld.
     
  10. Tinus

    Tinus Actief lid

    18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb je toen je de sleutel ontving iets getekend voor ontvangst? Dan zou ik ook van hen weer een krabbel willen dat je de sleutel hebt ingeleverd. Mocht je nooit voor ontvangst van de sleutel hebben getekend, dan kan je moeder 'm ook wel brengen. Doe je er voor de collega's een leuke kaart bij met een persoonlijke boodschap.
     
  11. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    nou nee ik heb niet speciaal voor die sleutel getekend. Dus denk ook niet dat ik een handtekening daarvoor terug krijg.

    En het is 5 minuten bij me vandaan over de post is geen optie
     
  12. casanova

    casanova Actief lid

    23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bel om een afspraak te maken met je manager of degene die onder haar staat. Bij ons in de winkel is het verplicht om persoonlijk de sleutel in te leveren en een formulier te tekenen. Bij manager of eerste medewerker (assistent) Dit is ook om jezelf vrij te waren van gebeurtenissen na je vertrek. Jij bent niet schuldig aan die boete als zíj niets voor je geregeld hebben. Maar hoe en waarom je ziek bent en al die dingen meer, weet ik niet. Succes in elk geval!
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou gewoon even je baas opbellen en zeggen dat je die sleutel nog hebt en wanneer je die kan komen afleveren.. klaar.
     
  14. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou even bellen, aangeven dat je nog een sleutel hebt en dat je die wilt afgeven. Ik zou wel een soort bewijs van teruggave vragen (dus iets waarop staat dat jij de sleutel hebt terug gegeven, met een handtekening van chef/leidinggevende/baas). Dan gewoon er even heen gaan helemaal als je er maar 5 minuutjes vandaan woont.
    Kan je gelijk afscheid nemen van collega's, vinden ze vast leuk.

    Geen zorgen maken om die boete, dat had je werkgever kunnen weten, is hun fout, dus hun probleem.

    Dingen niet moeilijker maken dan ze zijn hoor ;)
     
  15. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    oke ik heb nu gebeld , ze zegt maakt niet uit je mag zelfs opsturen ik zei nou nee dat lijkt me niet veilig hehe, ze zei je mag hem ook meegeven met je moeder of je man . Dus dan doe ik dat :D
     
  16. Babel44

    Babel44 Niet meer actief

    Helemaal handig, heb je gelijk een getuige als ze niet iets zouden willen tekenen (wat ik wel heel normaal zou vinden hoor, zeker om laten vragen ook!)
     
  17. angietjuh

    angietjuh Actief lid

    14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey Hamis50

    Ik ken je probleem een beetje dat je liever niet langsgaat als je ziek bent. Ik werk zelf ook in een winkel en wordt ook vaker gevraagd hoe het gaat en dat door meerder collegas omdat je gewoon langsloopt en je hebt geen zin om bij iedereen te gaan uitleggen hoe je je voelt want je krijgt telkens wel dezelfde opmerking waar je niet op zit te wachten zoals:Och dat heb ik ook gehad of ja dat hoort erbij he meis.
    Net alsof jij dan overkomt als een zeur die zich daarvoor ziek meld.
    Maar toch zou ik zelf gaan. want mijn vriend moest laatst voer halen in de zaak voor ons konijn en hij is zeker 1 uur opgehouden door mijn collega's met vragen hoe het met mij ging en van zo'n wijze opmerkingen. Je hebt dan voor de laatste x misschien dat gezeur aan je kop maar is beter als dat je je thuis zit op te regen dat je vriend/moeder commentaar krijgt over dat je er niet bent.
    Of dat ik nog eens moet bellen of wat van me laat horen. Ja dat doe ik al als ze me 2x per dag bellen hoe het gaat en als mijn werkgever zo lullig is om niks door te brieven aan mijn collega's krijg ik dus de opmerking ik moet eens iets laten horen!
    Ik ging toen ook met lood in me schoenen erheen om de zwangerschapsverklaring af te geven, maar had het geluk dat ik gelijk naar het kantoor door kon lopen en meteen erna naar huis.Dus gelukkig geen zeurende collegas wanneer ik weer kwam werken of dat ik me al beter voelde..
     
  18. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn contract loopt 31 maart af, maar ik moet 8 maart naar mijn werk (in totaal 3 uur reizen pffff) om mijn telefoon al in te leveren. Vond mijn manager wel kunnen ondanks mijn BI en duizeligheid. Prima, ik doe mijn best.

    Dat vind ik zo raar! Dat ik mijn telefoon nu al moet inleveren terwijl ik nog niet eens uit dienst ben! Terwijl ik wel aangaf vanuit huis bereikbaar te willen zijn voor mijn lopende zaken op het werk en voor een goede overdracht. En eventueel andere werkzaamheden vanuit huis.

    Maar nu mijn werkgever mijn zw.schapsverklaring ontvangen heeft en vergoeding kan vragen aan het UWV maakt het blijkbaar allemaal niet meer uit.

    Een bedrijfsarts heb ik ook nog niet gesproken. wacht nog op het tweede belletje van het UWV.

    Ik ga 8 maart gewoon naar het werk om mijn telefoon in te leveren en een overdracht te bespreken. Ik heb namelijk één hele lieve collega met wie ik samenwerkte en van hem wil ik graag afscheid nemen.
     
  19. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    @ angietjuh ja , ik wil niet staan kletsen met collegas daarom heb ik de sleutel meegegeven met mijn moeder.


    @ Assi ik zit vanaf december in de ziektewet en heb zelf een paar keer aangegeven bij mijn chef dat ik gezien wil worden door de arbo maar dat hebben ze niet gedaan, en nu krijgen ze een boete van uwv , denk dat jouwn werkgever er ook 1 krijgt strax.

    Ik vind het ook raar dat ze gelijk je telefoon vragen, maar bij mij kwam mijn cheffin langs maand vantevoren gaf ze mijn ontslag brief, dat vond ik ook zo raar, wat als ik me weer beter voel en weer wil werken he, maarja boeien het enigste waar ik me nu druk om maak is me baby.
     

Deel Deze Pagina