Vraag over werking ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Tooske, 22 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Even een vraagje. Ben bezig met ovulatietesten van Zwanger en Kids. Nu weet ik dat je 24-48 uur voor je eisprong een piek in een bepaald stofje of hormoon hebt en dat daardoor de teststreep net zo donker is als of donkerder is dan de controlestreep. Ik heb nu drie dagen op rij een heeeele lichte teststreep. Duid dit erop dat mijn hormoon/stofje-piek eraankomt? Of werkt het niet zo dat de streep eerst licht is en na een aantal dagen donkerder wordt? Wat gek is is dat mijn streepje niet donkerder wordt. Of moet ik nog even geduld hebben? Want geduld is immers een schone zaak 8)

Ben gewoon benieuwd hoe het precies werkt en aangezien hier een hoop geleerden zitten op dit gebeid :D

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi Tooske,

ik heb altijd een lichte streep op mijn ovutests. In mijn album staan voorbeelden van een paar cycli. Soms lijkt ie zelfs posi maar is het toch niet. Het kan oplopen, dus streepje telkens wat donkerder zegmaar, maar het kan ook zijn dat ie vandaag heel licht is en je morgen een knaltest te pakken hebt.

Ik bewaarde ze altijd zodat ik ze ter vergelijk onder elkaar kon leggen. En ik testte ook door tot ie negatief werd.

Groetjes en succes,

DeeLighT

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Delight! Ik zal eens in je album gaan neuzen. Als je de testen bewaard, doe je er dan iets van haarlak ofzo overheen?

Maar je testte dus wel echt positief als het zover was? Hmmm, dan moet ik dus gewoon nog even geduld hebben.

Ik denk dat ik morgen toch maar eens een CB digital in de strijd ga gooien, eens kijken wat die aangeeft :D

4. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm, waarschijnlijk een hele domme vraag maar eh.... waar kan ik je album vinden? :)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey Tooske,

je klikt op mijn naam, dan op openbaar profiel, dan zie je rechtsonder mijn album.

Weet je hoelang je cyclus nu is? Het is je eerste ronde na de pil toch? Soms duurt het dan wat langer voor je lichaam een eisprong gaat doen.
    Of misschien ben je altijd vroeg en heb je m al gemist... (aangezien je nu al op dag 15 van je cyclus zit)

6. Regina78

Regina78 Lid

6 sep 2009
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tooske, ik heb ook vrijwel elke dag een licht streepje. De dag voordat de test positief wordt, is hij dan meestal wat donkerder en daarna echt positief. Het is normaal dat je ook op andere dagen een licht streepje hebt omdat het LH gehalte altijd in kleine mate aanwezig is in je urine. Hopelijk is je test snel positief.

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Deelight: dank je, ik ga zo eens even neuzen in je album. Ik heb geen idee hoe mijn cyclus nu gaat zijn. Voordat ik aan de pil ging was ik nog maar een jaar ongi en weet echt niet meer hoe het toen was.... Inderdaad uitgerekend volgens de 'normale' cyclus zou ik afgelopen zaterdag mijn ei moeten hebben gehad. Ben al op dag 5 begonnen na de eerste dag van mijn onttrekkingsbloeding met ovutesten, dus zou mijn ei toch niet gemist kunnen hebben denk ik. En inderdaad na het stoppen met de pil heeft het ene lichaam meer tijd nodig dan het andere om weer op gang te komen. Heb ook begrepen dat cycli wat langer dan normaal kunnen zijn dan. Nu maar hopen dat mij eitje snel wil springen, gewoon lekker blijve testen :D

@ Regina: dank je voor je reactie! Ben blij dat er meer mensen zijn die altijd een licht streepje hebben. Nu op naar de knaltest!

Hoe staan jullie er op dit moment voor?

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    @Tooske,

Ik had precies hetzelfde en wilde er ook bijna een topic van openen maar dat hoeft niet meer hihi. Ik heb net als @DeeLighT de testen naastelkaar gelegt. Ik had gehoopt op een donkerder streepje vandaag maar dat streepje was net zoals gister hetzelfde. Morgen maar weer testen dus ben benieuwd zoals jij! Ik ben ook bang dat iets fouts doe ik ga namelijk: om een uur of 10 `s morgens drinken en eten en dan niet meer naar de wc tot het kwart over 12 is.

9. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja de testen worden steeds iets donkerder (en na je ei weer lichter) ik had zelf altijd pas rond dag 18 een positieve test terwijl ik een (normale) cyclus van 28 dagen had.

Testen waren bij mij nooit mega knal positief, 2 dagen per ronde dacht ik "oke nu denk ik dat het streepje ongeveer even donker is als de controlestreep" maar zeker weten deed ik het nooit (dochter is nu 3 maanden dus ze zullen toch echt positief zijn geweest hi hi). Als je ze naast elkaar legt zie je idd het verloop wel.

Voor het bewaren deed ik er overigens niets op bleven wel 1 a 2 weken goed zichtbaar.

10. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ze ook maar eens bewaren vanaf nu ja goede tip Hoop!

En Sugarblossom, wat grappig dat jij er ook een topic over wilde openen! Ja, in het begin weet je gewoon niet alles en dan is het zo fijn om hier het een en ander na te kunnen vragen! Als mijn streepje morgen weer ietsie donkerder is ga ik de CB digital er ook effe tegenaan gooien :D

Succes allemaal meiden!

11. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja die had ik idd ook op een gegeven moment gehaald, die digitale, dan hoefde ik niet te gokken of hij nu positief was of niet lekker makkelijk met smiley

12. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ja inderdaad! Deze forum is zeker handig en er zijn lieve mensen die je helpen hier, echt heel fijn!

Ik moet zo over 15 minuten testen. Waarom CB digital? is die beter denk je?

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, das handig he die digitale, hoef je niet te gokken :D

Clearblue Didital heeft een digitaal aflees schermpje. Als ie positief is geeft ie een smiley aan en als ie niet positief is een droevig kijkend gezichtje, dus hof je nooit te gokken of het lijntje wel donker genoeg is. Aangezien die testen nogal duur zijn heb ik die 'voor erbij' gehaald, voor als ik twijfel met de test van Zwanger en Kids.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb net getest hij is zooooo positief van Zwanger en Kids!! Ik sta helemaal te shaken ervan! Wanneer moet jij nou testen? Ben benieuwd hoor... succes!!

15. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Hoi Dames,
    Heel benieuwd hoe het jullie verder vergaat dus ik lees mee.
    Ik ben net nieuw hier en probeer net als jullie zwanger te worden.
    Mijn cyclus was 34 dagen, 32 dagen en 33 dagen. Ik zit nu op de 12e dag.
    Moet maar snel ovu-testen gaan kopen, adviseren jullie nog een bepaald merk?
    Bedankt voor de info alvast!

16. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Sugarblossom: oh wat spannend, ik zeg klussuh!!!! Succes!
    @Sterre81: Wat leuk gezellig dat je mee komt kletsen Sterre! Ik heb ze van Swanger en Kids, die kun je online bestellen en zijn niet zo duur. Verder gebruik ik ClearBlue digital erbij om te checken of mijn Z&Ktest wel echt positief is. Succes!

Hier vandaag weer een donkerdere test van Z&K, de Clearblue is nog negatief, hoop morgen of overmorgen een positieve test in handen te hebben :)

17. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    @sugarblossom: heel veel plezier met klussen! Hopelijk is het snel raak!
    @Tooske: Vandaag maar hopen op een positieve test.

Ik heb vandaag via internet ovu-testen besteld, hoop dat ze morgen binnen zijn. Beter een paar dagen eerder en extra gaan meten voor het geval dat mijn ovu al eerder komt.
    Omdat het voor ons de eerste ronde is zomaar proberen en later maar die digitale test aanschaffen.

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Hee Sterre81,
    Welkom en sluit maar aan bij ons (we zijn de beginners) hihi :p Ik heb de ovulatietesten van Zwanger en Kids .nl en 4 dagen geleden begonnen en gister om 12:15 flinke streep en postitief. Voor mij zijn de testen wel goed! Ze staan in m'n fotoalbum. ;) En natuurlijk jij ook heel veel succes met zwanger worden !!

19. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Dankje Tooske!
    Ik hoop het ook succes. ;)

Ik heb vandaag weer m'n eisprong gevoeld ben er gewoon de hele dag ziek van en pijn dat het doet. :( Lig nog in mijn pyjama.. ach ja het is ergens goed voor toch? :p

20. sterre81

sterre81 Actief lid

24 aug 2010
    484
    2
    0
    civiel technisch
    Friesland
    Sugarblossom, ben je ziek van de pijn van je eiersprong :(? Heb je dat altijd? En absoluut is het voor een goed doel :)
    Ik weet niet eens of ik mijn eiersprong voel, daar ga ik nu echt goed op letten!
    Maar hopen dat dit voor de komende 9 maanden jou laatste eiersprong is, hahaha.
    Als het goed is heb ik vandaag mijn ovu testen binnen, ben benieuwd.
    Wannneer testen jullie? Ik werk van maandag tm donderdag.
    (maar ik kan wel op mijn werkplek bij dit forum.. stiekum ssst :p)
    En je mag toch niet je ochtend urine gebruiken voor de ovu test?

Deel Deze Pagina