Wil niet te veel er over zeggen maar er is op het werk wat gebeurd, ik en collega's moesten op gesprek komen. Onderzoek is afgerond ( vrij pittig, ben er nog van ontdaan) een collega is weg in overleg met werkgever en collega. Maar ik wil graag lezen wat ze over mij geschreven hebben, mag/kan ik dat inzien? Het zit tenslotte in mijn dossier neem ik aan.
Je hebt inzagerecht op de personeelsdossier. Dus als het inderdaad onderdeel uitmaakt daarvan, moet je het kunnen inzien. Ik kan op basis van je verhaal niet inschatten of het daadwerkelijk ook onderdeel is van je personeelsdossier of juist alleen van die van je collega. Sterkte in elk geval. Klinkt alsof je er erg mee zit.
Bedankt, zit er idd erg mee. Vooral met de uitkomst. Ik heb 2x getekend voor 2 gesprekken die ik moest bijwonen .Getekend voor de vragen die ze stelden en mijn antwoorden. Ik wil vooral weten wat ze hebben neergezet als conclusie. Heb namelijk overal een heel nare bijsmaak van en ik wil openheid.
Wat ontzettend rot voor je. Ik zou vooral rechtstreeks vragen of je het gehele onderzoeksverslag mag inzien. Als ze dat weigeren, kun je doorvragen wat ervan wel en niet onderdeel uitmaakt van je personeelsdossier. Op de delen die er wel onderdeel vanuit maken, kun je vervolgens aangeven dat je gebruik wil maken van je inzagerecht.
Ik denk dat je dit wel zou moeten kunnen inzien, als het in jouw persoonlijke dossier staat. Als er één conclusie over de hele situatie is geschreven (ipv persoonlijk) wordt het misschien een ander verhaal. Ben je lid van een bond waar je deze vraag zou kunnen stellen? Zo te lezen voelt het allemaal voor jou niet fijn.. Sterkte!