Ik heb een vraag.ik heb door mijn zwangerschapsklachten een ziektewetuitkering die per 9 mei is toegekend,heb al een kleine betaling gehad.nu vraag ik mij af of de ziektewet per maand of per week word betaald.ik hoor het graag
Beste babyangel29, De Ziektewet-uitkering wordt één keer per week betaald. Ben je ziek geworden tijdens je WW-uitkering (gestart op of na 1 juli 2015), dan wordt de Ziektewet maandelijks uitbetaald, zodra de eventuele inkomsten over de voorgaande maand bekend zijn. Actuele informatie over de betaaldata van je Ziektewet-uitkering vind je hier. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Dankje voor je antw Ik heb dus al een betaling voor 5 dagen gehad en de volgende komt er ook aan heb al een betalingsspecificatie.deze is ook voor 5 dagen.dus ik begrijp het niet.het lijkt erop dat ze toch per week betalen terwijl ik na 2015 dus in de ziektewet ben nl.9 mei 2016 Begrijpt u dit?
Beste babyangel29, Dan zal de uitkering inderdaad wekelijks aan je worden overgemaakt. Als je inlogt op Mijn UWV zie je daar de toekenningsbrief van je Ziektewet-uitkering. Hierin kan je zien of je de uitkering wekelijks of per maand uitbetaald krijgt. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Hallo babyangel 29, Ik stuur je even een privé bericht. Met vriendelijke groet, Yvonne [FONT="]UWV Webcare Team[/FONT]