Goeiemiddag, Ik heb een vast contract van 32 uur, maar werk de afgelopen zes maanden 24 uur omdat ik 8 uur per week aan ouderschapsverlof opneem. Op basis van 32 uur verdien ik 2000 euro bruto en op basis van 24 uur krijg ik nu 1500 euro bruto. Mijn SV loon op mijn salarisstrook is dan ook 1500 euro. Ik ben zeer waarschijnlijk per januari werkloos. Ik dacht dat ik dan op basis van mijn 32 uur (2000 euro) een ww uitkering kan aanvragen? Dat ik dus 75% van 2000 euro krijg, klopt dat? Op de website vragen ze namelijk naar mijn SV loon van het afgelopen jaar en dat was lager door mijn ouderschapsverlof. Help!
[FONT="]Beste Liefje13,[/FONT] [FONT="]Je wilt graag weten op basis van welk dagloon je WW-uitkering wordt berekend.[/FONT] [FONT="]Hoe bepalen wij de hoogte van de WW-uitkering?[/FONT] [FONT="]Hiervoor kijken wij naar het sv-loon dat je verdiende in de twaalf maanden voordat je werkloos werd.[/FONT] [FONT="]Meer informatie vind je hier.[/FONT] [FONT="]Uit je bericht begrijp ik dat je de laatste zes maanden onbetaald ouderschapsverlof hebt opgenomen.[/FONT] [FONT="]Dit ouderschapsverlof heeft geen invloed op de hoogte van je WW-uitkering. Deze uren worden behandeld als normaal gewerkte en betaalde uren.[/FONT] [FONT="]Meer informatie kun je lezen op Rijksoverheid.nl.[/FONT] [FONT="]Met vriendelijke groet, Stella UWV Webcare Team[/FONT]