Goedenavond, Sinds 22 februari werk ik niet meer (contract niet verlengt) en heb ik een aanvraag lopen voor een ww-uitkering. Momenteel voldoe ik netjes aan mijn verplichtingen door 2x per 2 weken te solliciteren. Nu heb ik echter enorm last van mijn bekken en rug. Zo erg dat ik bijv. vandaag na even simpel wat boodschapjes gewoon bijna niet meer kan lopen. Ik had er nog niet zo bij nagedacht omdat ik nu toch geen werk heb, maar is het beter om met het oog op eventuele uitnodigingen door werkgevers om me ziek te gaan melden? Op deze manier verwacht ik nl. zeker niet aan het werk te kunnen, ook al is het nog voor maar 1,5 maand (na mijn zwangerschap verhuizen we naar een hele andere regio, dus vandaar ook maar tijdelijk voor 1,5 maand). Met vriendelijke groeten, I.
Beste Lief of Stoer, Je geeft aan dat je op dit moment door je zwangerschapsklachten niet in staat bent om aan het werk te gaan. Je vraagt je af of je moet ziek melden. Een voorwaarde voor het ontvangen van een WW-uitkering is dat je beschikbaar bent voor passend werk. Uit je verhaal begrijp ik dat jij op dit moment niet in staat bent passend werk te aanvaarden. Ik adviseer je om contact op te nemen met je werkcoach voor overleg. Je kunt dit doen via de werkm@p of UWV telefoon 0900-9294. Krijg je van je verloskundige of arts het advies om het rustig aan te doen of adviseert de werkcoach je om ziek te melden? Dit kun je regelen via UWV telefoon. Actuele informatie over ziek zijn tijdens een WW-uitkering vind je hier. Ik wens je van harte beterschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare