Vraag over WW

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Dreamz3, 15 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hallo,

Ik heb een vraag over mijn ww uitkering.

Ik ben uit mijn vorige dienstbetrekking werkloos geworden en heb toen een ww uitkering aangevraagd.
    Die is toegekend.

Nu had ik binnen een zeer korte periode weer een baan gevonden, maar niet voor de volledige uren die ik werkloos ben geworden.
    Ik krijg dus een aanvullende ww uitkering.

Het geval is nu dat ik het totaal niet naar mijn zin heb bij mijn werkgever en ik zit nog in mijn proeftijd.
    Het liefst wil ik dus hiermee gaan stoppen.

Omdat ik enorme mazzel heb, heb ik wel weer een nieuwe baan gevonden, waar ik op korte termijn kan gaan beginnen.
    Echter is het weer niet voor de volledige uren die ik werkloos ben geworden.

Nu is mijn vraag:
    Als ik weg ga bij mijn huidige werkgever en die nieuwe baan accepteer, heb ik dan nog steeds recht op aanvulling van een ww uitkering?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Dreamz3,

Wat een pittige situatie, dat je het niet naar je zin hebt in je huidige baan. Ik kan me voorstellen dat je je afvraagt of het gevolgen heeft voor je WW-uitkering als je van baan verandert.

Verdien je bij je nieuwe baan evenveel of meer dan bij je huidige baan?
    Geen zorgen, dan ga je er (financieel) op vooruit. Je kunt de aanvullende WW-uitkering nog steeds krijgen, als je minder dan 87,5% van je WW-maandloon verdient.

Is het inkomen bij je nieuwe baan lager dan bij je huidige baan?
    Je zou dan een hogere aanvullende WW-uitkering moeten krijgen. Als je zelf weggaat bij je huidige werkgever, dan kan dat gevolgen hebben voor de aanvullende WW-uitkering. Meer informatie hierover vind je op uwv.nl.

Je zou in deze situatie ook om advies kunnen vragen bij je adviseur werk, voordat je een beslissing neemt. Stuur je adviseur dan een bericht via je Werkmap.

Met vriendelijke groet,

Nelleke
    UWV WebcareTeam

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Dankjewel voor je snelle antwoord!

Het zal gelijk zijn of iets meer dan wat ik nu verdien.
    Ik vind het ook heel jammer dat ik het niet goed naar mijn zin heb, maar er gebeuren daar dingen waar ik het niet mee eens ben.
    Ik voel me regelmatig benadeeld, dus dan voel je je ook niet echt gewaardeerd...

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Dreamz3,

Zeker belangrijk dat je het naar je zin hebt op je werk en waardering krijgt voor je inzet.
    Fijn om te lezen dat de nieuwe baan je waarschijnlijk meer kan bieden.

Veel succes!

Met vriendelijke groet,

Nelleke
    UWV WebcareTeam

Deel Deze Pagina