Vraag over Zaadanalyce..

Discussion in 'Zwanger worden' started by vonnie30, Nov 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vonnie30

vonnie30 Actief lid

Jul 16, 2009
    240
    0
    0
    hallo dames,

Ik weet niet of ik goed zit in dit topic!! Maar stel mijn vraag toch. We hebben op 23 september een zaadanalyce gehad de uitslag daarvan was

3ml
    1,4miljoen per ml
    waarvan 2 procent goed bewegelijk.

kreeg bij deze uitslag ook gelijk te horen dit is een zeer slechte uitslag en een gewone zwangerschap zal er niet in zitten kortom me man was verminderd vruchtbaar er waren niet eens genoeg voor een IUI traject. Er werd ook vertelt dat het nooit veel beter zal worden.

Nu hebben we op 22 okt weer een zaad analyce gehad de uitslag daarvan was

5ml
    36,4miljoen per ml
    waarvan 5 procent goed bewegelijk

Wat moet ik hiervan denken ik snap het allemaal niet meer is bovenstaande nu wel goed of niet goed, hoeveel goed bewegelijke heb je nodig voor een natuurlijke zwangerschap??? De Uroloog zegt dat het een slechte uitslag is terwijl de gyn weer zegt dat het een goede uitslag is, nu weten we dus eigelijk niet waar we voor staan omdat er dus ook 2 verschillende dingen word gezegt over 1 uitslag.

Kan iemand mij iets vertellen want eerlijk is eerlijk ik ben maar een leek in die getallen, en ik kan op internet er ook heel weinig over vinden ook kan ik niet vinden hoeveel er nodig is voor een natuurlijke zwangerschap

Liefs

2. vonnie30

vonnie30 Actief lid

Jul 16, 2009
    240
    0
    0
    Niemand enig idee??

3. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

Aug 9, 2009
    1,866
    15
    38
    Het aantal spermacellen per ml is perfect! Dat hoort tussen de 20 en 50 miljoen.. 5 procent goed bewegelijk is wel erg weinig.. Maar volgens mij betekent het dat zijn zaad traag is.. dus opzich.. het is geen leuk nieuws maar volgens mij kun je wel gewoon op de spontane manier zwanger worden.. althans de kans is er.. Ik weet wel dat je met deze uitslag iig in aanmerking komt voor IUI

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Heel veel verstand heb ik niet van zaadjes, omdat het bij mijn vriend gewoon heel goed zit. Bij mij ligt het probleem zeg maar meer, maar ik zal ff reageren op basis van wat ik er allemaal in de loop der tijd over heb gelezen.

Voor IUI heb je minstens een miljoen goede zaadjes nodig, daar komen jullie dus absoluut niet in aanmerking bij de eerste test. De 2e test is wel beter, maar nog niet echt geweldig, maar misschien wel genoeg voor IUI. Overleg met je arts, en probeer het zoveel als dat mogelijk is je afspraken bij 1 arts te houden, want helaas gaat het qua artsen in het vruchtbaarheidstraject niet altijd op dat 2 meer weten dan 1, meestal zorgt 2 of meer artsen hebben alleen maar voor meer onduidelijkeheid en tegenstrijdige berichten.

Niet om je te deprimeren, maar houd rekening met behandelingen.

Misschien kun je trouwens beter dit soort vragen bij het forumgedeelte vruchtbaarheidsproblemen neerzetten, want de meeste meiden die hier verstand van hebben, schrijven daar mee niet vele meden laten dit rubriek links liggen. Ik meestal ook, maar nu toevallig ff niet ;)

5. vonnie30

vonnie30 Actief lid

Jul 16, 2009
    240
    0
    0
    Ja klopt bij de eerste analyse leefde 42 procent van de zaadjes waarvan 2 procent goed is.

Maar bij de tweede gave ze aan dat 5 procent van alles goed bewegelijk is 6 procent traag en 89 procent dood... Maar snap er echt geen ballen van hoor. Nu willen ze kijken of mijn eileiders goed doorgankelijk zijn en dat 4mnd zelf weer laten proberen. Ik vind het zo gek allemaal inmiddels zijn we ook alweer 25 maanden bezig.

6. sjan

sjan Fanatiek lid

Oct 1, 2008
    1,934
    1
    0
    Administratief/CRM medewerkster
    In Brabant

Hi Keltje,

heb jij verstand van die uitslagen?
    ik heb er ook een waar ik niks van snap?

Share This Page