bedorven ham

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hummie, 28 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    hoi!

vanochtend heeft mijn vriend broodjes klaargemaakt met ham en kaas (ontbijt op bed). Ik vond het al wat raar smaken, maar mijn smaak is tijdens zwangerschap ook veranderd dus nam aan dat het aan mij lag. Mijn vriend vond het niet raar smaken.

achteraf hebben we de datum bekeken en het bleek dus toch 3 dagen over tijd te zijn! baal er ontzettend van want ik let er altijd zo goed op en leef en eet gezond. Nou lees ik op internet allerlei nare dingen over de listeria bacterie welke doodgeboren foetussen teweeg kan brengen of vroeggeboorte. Hoe gevaarlijk is het eten van bedorven ham en een eventuele listeria bacterie? Hoe lang kan het duren voor een evt listeria bacterie zich uit? Maak me echt ernstig zorgen.

Alvast bedankt voor het antwoord!

groetjes hummie

2. Hummie

Hummie Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.503
    0
    36
    mijn vriend is gisteravond erg ziek geworden, overgeven en diarree! Ik (nog) niet. moet ik nu stappen ondernemen uit voorzorg, door naar de dokter te gaan voor onderzoek listeria? he bah, maak me echt zorgen!

gr hummie

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Als jij er niet ziek van bent geworden dan is de kans dat je besmet bent met listeria erg klein.
    Als je je er prettiger bij voelt kan je altijd je bloed laten controleren via je huisarts.

Imke

Deel Deze Pagina