Hallo Dames, Ik had wat vraagje over ZI, wij zijn begonnen met een donor omdat mijn man onvruchtbaar is!! Nu heb ik een vraag, gister gaf me ovu test zeer positief aan (dus een eisprong binnen 24/36 uur) en is er dus gister gedoneert en via ZI ingebracht (23.15uur) nu vandaag heb ik weer een posi ovu test. Hoe groot is nu de kans op een zwangerschap? Groetjes Vonnie
Als de ovulatietest gister positief was en vandaag nog, dan komt je eisprong er heel binnenkort aan en ben je dus netjes op tijd met insemineren. Je zou het morgen nog een keer kunnen doen als dat mogelijk is. Hoe groot de kans op zwangerschap is, is denk ik lastig te zeggen, het is in principe 20% kans per cyclus bij "gewone" stellen...
Dank je wel voor je andwoord!! Tja... het ligt natuurlijk anders als bij je man want daar kan je gewoon om de dag wat mee doen een donor is anders natuurlijk. Maar ik ga maar uit van goed geluk bij mij is alles goed en ben ik gewoon vruchtbaar. Ik heb overigens wel vaker gehoort dat ovu testen 2 dagen posi testen! En ik ga ervan uit dat je dan bij de eerste positest moet gaan rekenen. En de eerste jad ik getest op 14 uur gister en de inseminatie heeft plaats gevonden op 23.15 uur. Liefs
Ovulatietesten kunnen twee dagen positief blijven, dat is normaal. Je moet van de eerste test uitgaan en daarmee rekenen. De eisprong komt binnen 24-48 u na de eerste positieve test. Zaadcellen leven gemiddeld 2-3 dagen. Dus dan zit je precies goed! De kans op een zwangerschap is ongeveer 15-20%. Succes!
Jippie! Bedankt voor je andwoord!! Ik hoop zo dat het gelukt is. Maar de kans is erg groot. Onze donor doneert ook in het Ziekenhuis en dat kan alleen als je sterk zaad hebt volgens mij. Nou ja over 2 weken maar afwachten.. Liefs
Probeer niet al te hoge verwachtingen te hebben. Ook met een goede uitslag van de zaadkwaliteit, heb je een slagingskans van rond de 20%. Er komt zoveel meer kijken bij zwanger worden dan alleen een eicel en goede zaadcellen. Er moet bevruchting optreden, het moet gaan delen en innestelen. En dan moet het nog blijven zitten en doorzetten in een zwangerschap. Het is en blijft afwachten. Succes!
Ja dat begrijp ik!! Maar wat ik bedoel is dat de insimenatie wel op de goede tijd heeft plaatsgevonden?? Aan mijn ovutesten gezien dan.
Nou gisteravond was de ovulatie test weer erg negatief dus ga ervan uit dat ik gister middag me eisprong gehad hebt.. Nu maar duimen draaien en hopen dat ik over 13 dagen posi test