Wachten met proberen tot eerste natuurlijke ongesteldheid?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Hartje7, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartje7

Hartje7 Nieuw lid

3 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraagje..
    Mijn man en ik willen graag proberen zwanger te worden en zijn begin december gestopt met de pil. Ik ben nog niet natuurlijk ongesteld geworden sindsdien, maar nu is mijn vraag hebben jullie gewacht met proberen tot na eerste ongesteldheid of niet? Ik kan natuurlijk niet wachten haha

2. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Nee niet gewacht. Waarom zouden we ook? ;)

Je weet dan alleen niet wanneer je eisprong precies is, maar dat boeide me niet.

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Wij zijn bewust iets eerder gestopt met de pil. Dit omdat ik wilde weten hoe mijn cyclus nu is. Voor de pil duurde het soms 5 maanden voor ik ongesteld werd namelijk.
    Wij gaan na mijn volgende menstruatie proberen zwanger te worden.
    Volgens mij kan t geen kwaad gelijk te beginnen hoor! Niet geschoten is altijd mis, om het zo maar te zeggen :p

4. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Ik voelde na het stoppen met de pil mijn eisprong, en was in één keer zwanger. Helaas na 6wk een miskraam. Maar je hoeft dus niet te wachten.

5. Hartje7

Hartje7 Nieuw lid

3 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ik kan dus ook echt niet meer wachten:D alleen vroeg me af wanneer je dan een zwangerschapstest doet en hoe je dan kunt uitrekenen hoelang je zwanger bent?

6. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Dan kan je dan dus niet weten omdat je niet weet wanneer je eisprong was. :)
    En mss op andere symptomen afgaan.
    Je kan wel gaan temperaturen. Dan moet je t zien aan een tempstijging na je ei en als ie hoog blijft na twee weken kan je een zw doen.
    Of toch ovulatietesten gebruiken.

7. Soof87

Soof87 Actief lid

23 dec 2014
    488
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja dat is dus de vraag... Misschien als je kwaaltjes hebt? ;)

Dat zal op een evt. echo pas precies te zien hoe ver je dan bent.

8. Hartje7

Hartje7 Nieuw lid

3 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke op een echo kunnen ze dat dus ook precies bepalen.. dat wist ik niet zeker omdat je op sommige websites leest dat je een natuurlijke menstruatie moet afwachten omdat te kunnen bepalen

Bedankt allemaal voor jullie snelle reacties!!

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik ben van de eerste direct zwanger geraakt. Bij de eerste echo wist ik pas hoever ik was.
    Tja, de kans is klein dat je direct zwanger bent dus waarom wachten?

10. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Nee hoor, niet gewacht. Ik ben gewoon 28 dagen gaan tellen vanaf de onttrekkingsbloeding. Was toen al eerder natuurlijk ongesteld geworden. Maar als je dan meteen zwanger wordt weet je inderdaad niet precies hoe ver je bent..

11. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    toen we zwanger wilden worden van dochter wel gewacht maar dat was ook omdat onze trouwerij er nog tussen zat, maar eigenlijk gelijk al een cyclus van 28 dagen gehad. uiteindelijk was ronde 3 raak.
    Nu heb ik 17 december mijn laatste pil gehad, en de 21e mijn laatste menstruatie gehad. nu wel gewoon gelijk aan het klussen geslagen ;)

12. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Wij zijn gestopt met de pil en hebben dan een aantal maanden gewacht om te starten, ook gewoon om te kijken hoe het zat met mijn eisprong en cyclus. (en omdat mijn vriend er nog niet 100% klaar voor was) De eerste keer duurde het 41 dagen voor ik ongesteld werd, daarna gelijk regelmatig rond de 30 dagen.

Het kan meteen raak zijn, maar ze raden inderdaad altijd aan om 1 menstruatie af te wachten om juist te kunnen bepalen hoe lang je juist zwanger bent... Anders blijkt dat moeilijker hoorde ik ook van de HA, maar ik veronderstel dat ze het met een echo toch wel ongeveer kunnen zeggen.

De kans is inderdaad klein dat het meteen raak is, dus waarom niet meteen starten! Veel succes en plezier gewenst ;)

13. Hartje7

Hartje7 Nieuw lid

3 jan 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor jullie reacties:)
    We hebben besloten om er gewoon voor te gaan!!;):)

14. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Succes en veel plezier!!;)

15. BamRenate

BamRenate Actief lid

3 jan 2016
    423
    59
    28
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Het hoge Noorden
    Je ziet vaak duidelijk wanneer de eisprong er aan zit te komen door meer slijmverlies. Dus ongeveer is dan wel te bepalen. En sommigen komen er pas laat achter dat ze zwanger zijn, bij een echo kunnen ze zien hoe lang je zwanger bent. Succes!

Deel Deze Pagina