Hallo, Ik ben op dit moment 19 weken zwanger en ik zit al 5 maanden thuis zonder werk. Mijn contract bij mijn laatste werkgever liep af eind oktober 2010. Ik ben toen naar het UWV gegaan en heb daar mijn ww uitkering aangevraagd en ook gekregen. Ben op gesprekken geweest bij het UWV en alles. Ik heb alleen in die tijd met hulp van een medewerker van het UWV geen baan kunnen vinden. Dit komt mede omdat dit net in de moeilijke periode was om een baan te vinden en ik ook nog eens zwanger werd natuurlijk. Mijn ww uitkering is nu gestopt. Ik heb afgelopen maand voor het laatst betaald gekregen, mijn uitkering zat erop. Nu is mijn dringende vraag wat kan ik doen? Ik krijg deze maand dus geen uitkering meer en ik heb ook geen recht op de wazo? uitkering aangezien ik nog lang niet aan mijn 10 weken voor uitgerekende datum zit. Ik kan ook geen uitkering meer aanvragen want ik wordt met mijn zwangere buik nergens aangenomen nu. Maar toch komt er dus niks binnen en dit is wel van belang daar we anders in grote problemen gaan komen. Ik hoop dat iemand van jullie advies voor mij heeft wat ik / wij het beste kunnen doen. Alvast heel erg bedankt!! Groetjes Patronique.
Beste Patronique, Je wilt graag weten wat je kan doen nu de WW-uitkering beëindigd is. Wanneer je nog geen werk gevonden hebt kom je mogelijk in aanmerking voor een bijstandsuitkering. Je kunt deze aanvragen bij UWV Werkbedrijf. Om in aanmerking te komen voor de WAZO is het inderdaad van belang dat je vermoedelijke bevalling binnen 10 weken na het einde van de WW-uitkering ligt. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je een fijne zwangerschap Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare