tutdoekje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mel78, Jul 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Vanaf wanneer gaven jullie je kindje een knuffeltje of tutdoekje in bed? N. die grijpt nu steeds het hydrofiele luier die onder zijn hoofd ligt om te tutten. Maar dat vind ik niet zo veilig.

Maar ik vind 3 maanden ook wel weer jong voor een tutdoekje. Of valt dat wel mee? (in de box ligt hij er ook heerlijk mee, maar vind het in bedje een beetje gevaarlijk?)

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    door spuugdoekjes kunnen ze zover ik weet gewoon ademen, dus dat is niet gevaarlijk hoor.

Hydrofielen zijn inderdaad wat te groot, die kunnen ze om zich heen wikkelen dus dat is wat linker. Maar een gewoon spuugdoekje kan prima hoor.

Hier ook een meisje wat al van kleins af aan met haar doekjes/dekentjes kroelt. Afgelopen week heb ik maar eens wat doekjes laten borduren met haar naam :) vind ik wel zo leuk.

3. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Hier was ze volgens mij 4 maanden, ze wou geen speen en had niet genoeg aan haar duimpje ('s nachts sliep ze gewoon door hoor maar overdag deed ze hazeslaapjes) knuffel erbij en nu wordt ze nog steeds wel wakker maar knuffelt dan haar knuf en gaat weer verder slapen...

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Denk dat ons mannetje een maand of 4 was toen hij echt ging kroelen met zijn doekje (had zo'n bambam zacht doekje gekregen van iemand en dat werd favoriet) Hydrofiel luier vind ik ook wat groot: mss idd een alternatief aanbieden?

5. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Mijn dochter was ongeveer3 maanden toen ze echt met iets wilde knuffelen als ze ging slapen.
    Het is lapje met een forever friends beertje eraan. Ze legt hem nu altijd naact haar wang of bovenop haar gezicht.

6. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Hier ook vanaf ongeveer 3 maanden. Met een knuffeldoekje van woezel. Wij hebben een babyfoon met camera dus kon het op het begin wel zo in de gaten houden;) Ze kan hem ook zelf van haar gezichtje afhalen en voor en na het slapen is ze er gezellig mee aan het kletsen.

7. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij vanaf 3 mdn idd...hij kon niet slapen zonder iets over zn gezicht...dus zn knuffeldoekje altijd over zn oogjes, en zo sliep ie..zodra ie het voelde op zn gezicht dee die zn ogen dicht...dit ongeveer tot 6/7 mnd...en ineens wilde ie er niks meer van weten

8. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,810
    866
    113
    Noord Holland
    hier beide rond de 3-4 maanden dat ze iets wilde hebben om mee in bed te nemen of om in slaap te vallen.

Nikita had een konijn gekozen die we hadden gekregen en Max heeft t labeltjes doekje van Woezel en Pip als zijn doekje. Die komt van ons af omdat ik merkte dat hij er behoefte aan had. En dat is nu "zijn" doekje.
    Zonder de knuffel en t doekje wordt er hier niet geslapen;)

9. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Grappig, het Woezel doekje is gewild in bed geloof ik. ;) Dennis slaapt ook sinds een maand of 2 (dus toen hij ongeveer 4 maanden was en zelf iets makkelijk kon pakken en verplaatsen) met een tutdoekje van Woezel, daarvoor soms met een spuugdoekje.
    .

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij beide kinderen vanaf de geboorte,

toen ze een maand of 3 waren pakten ze het tutlapje zelf en legde dit over hun ogen heen.

11. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Volgens mij lag hij hier ook al met 3 mnd met een knuffel in bed. Ze hebben hier bij mij de hondjes van de Hema. Echt zo'n lekkere tutdoek met een hondenkop en lekkere lange oren. En ze kunnen er zo lekker mee friemelen en ik vind het enorm grappig om te zien dat mijn jongste mannetje hetzelfde gaat doen als mijn oudste! Met zijn vingertjes langs het oortje!

12. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Oke, het is dus niet gek dat mijn zoontje nu al graag wil tutten...

13. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben difrax olifant elliot (baby's favorites) vanaf een maand of 5 a 6 gegeven. Echt helemaal fan daarvan!

Share This Page