Wat zijn nou echte aanraders qua uitjes met peuters en kleuters bij slecht weer? Behalve binnenspeeltuinen en zwembaden. Hier was het oertijdmuseum een groot succes en binnenkort staat Naturalis op het programma. Ook Het arsenaal in Vlissingen lijkt me erg leuk. Wie heeft er nog leuke tips?
Ikea. gewoon de kinderafdeling opgaan. Mijn kids vermaken zich daar prima voor een uur. Daarna doe ik vaak een ijsje of meegenomen fruithapje en hobbel ik langzaam naar de uitgang. Ideaal! De bieb
Oke, Ikea en de bieb zitten hier ook in het vaste repertoire, maar ik bedoel meer echte dagjes uit, niet de 'gewone' uitjes.
Zwembad Nemo Plaswijck (binnendeel dan, al is dat ook een binnenspeeltuin, buitendeel is erg leuk met droog weer)
Oké, haha, dan definieer ik 'uitje' in dit topic even officieel als 'iets leuks dat je doet op een dagje vrij, of met het gezin'. Naar de AH gaan vind ik persoonlijk niet echt lachen gieren brullen .
Winkelcentrum Amstelveen heeft vrij veel voor kids zag ik laatst. Is vrijwel geheel overdekt en in de Hema daar kan je echt alles doen, er staat een magnetron die je kan gebruiken en goede verschoonfaciliteiten. Baby Gym (peuter- en kleutergym). Monkey Town. In Haarlem zit Meneer Paprika, bv. na een dagje shoppen kan je als compromis daar perfect ontbijten/lunchen en de kids met het speelgoed en de grote racebaan laten spelen. Het is een lunchroom en speelgoedwinkel (met speelfaciliteiten) in 1.
Musea, zoals Spoorwegmuseum (Utrecht), Dick Bruna huis (Utrecht), Kinderboekenmuseum (Den Haag). Verder is bijv. Aviodrome (Lelystad) ook voor een groot gedeelte binnen.
Stiekem toch een beetje binnenspeeltuin-achtig maar tovh erg leuk. In rotterdam is nu jeugsvakantieland. Officieel vanaf 4 jaar (vanaf 3j betaal je wel entree) maar binnen wordt nergens naar leeftijden of lengte gevraagd en is er zo veel te doen ook voor die ukken dat het jouw zoon vast ook prima vermaakt. Ze hebben heel ahoy en een deel van het terrein buiten omgebouwd naar een grote speeltuin. Varierend van luchtkussens tot schilderijen maken, theatershow(tje)s, clowns, koekjes bakken, rolschaatsem, trampolines maar ook rijden met een echte brandweerauto of samen met een volwassene graven met een echte graafmachine. Dochterlief heeft nog een windlicht, kaarsje, calendula en een "telefoon" van 2 bekers en een touwtje gemaakt. Rotterdams kindercircus is er ook dit jaar en mag je zelf oefenen. Wij zijn vorige week 2 dagen geweest en morgen gaan we lekker nog een keertje Wel even zelf een boterhammertje en wat te drinken smeren want veel eten en drinken is er niet (1 kraampje met frietjes en een megarij en 1 zo'n unoxkarretje met bijna net zo'n lange rij.) Entree is 5 vanaf 3 jaar, begeleiders 2 Eenmaal binnen zijn alle activiteiten gratis. Het is wel enkel deze week nog... (Tm vrijdag) Voor jezelf is het een beetje een flauwe dag maar ik geniet altijd genoeg van dochterlief dr plezier om meer dan eens te gaan.
In rotterdam is verder ook nog villa zebra (kunstmuseum voor kinderen dat eruit vanuit dat je kunst moet doen... Dus zelf lekker mee doen en niet enkel kijken!) En het maritiem museum (en daarnaast meteen ook het havenmuseum maar dat is wel enkel buiten. Entree gratis overigens dus even een snel kijkje kan natuurlijk altijd) als je zoon iets heeft met bootjes. Jammer dat de dino-tentoonstelling op de coolsingel al afgelopen is. Dat was echt gaaf. Levensgroot Of 1 van bovenstaande gecombineerd een rondje met de spido door de havens van rotterdam.
Jeugdland, daar ging ik vroeger zelf altijd maar toe Ik dacht dat dat echt voor oudere kinderen was, maar het kan dus wel? Leuk, ga ik dat nog even proberen. Ik noteer alle tips trouwens, dan heb ik een flinke lijst!
Mja er zijn wel dingen die niet zo leuk zijn voor echte ukkies. Maar ook echt veel dingen die hij wel ken. Desnoods met een helpend handje
Wij zijn vorige week ook bij Jeugdvakantieland geweest. Mijn dochter van 2,5 vond het ook leuk en er waren genoeg dingen die ze kon doen. Echte aanrader dus!