Wat moet ik nou!

Discussion in 'Zwanger worden' started by BabyWish4, Jan 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BabyWish4

BabyWish4 Lid

Jan 11, 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden ik wist niet waar ik mijn blog kon posten sorry ik ben echt helemaal overstuur.
    Heb mijn vriend vertelt dat ik zwanger was en het eerste wat hij zei is: je laat het weghalen!!
    Ik dacht wtf is dit nu?? Eerst een kind willen en nu ben ik zwanger en nu moet ik het laten weghalen.
    De reden dat hij geeft is dat hij dit zijn zoontje niet kan aandoen (zijn zoontje woont bij zijn moeder en wat waarom dit kindje dan wel bij papa mag wonen en hij niet) Euh ik heb zelf ook 2 kindjes en die wonen hier ook en dat is wel normaal.
    Mja nu wil hij dat ik abortus ga doen en anders gaat de relatie stuk.(eerst een kind willen en nu ik zwanger ben moet het weg)
    Ik heb hem gezegt dat ik de relatie niet stuk wil hebben maar ik ook geen abortus kan doen. Maar hij blijft bij zijn standpunt. Ik heb gezegt de zit een kindje in me buik..Ach een kindje das nog geen kindje zegt die!
    Ik kan geen 3 kindjes alleen opvoeden. Ik ben echt zo teleurgesteld en zo verdrietig wat moet ik nu doen.

2. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Heftige situatie ineens!

Ik zou het even laten bezinken bij hem en het er volgende week nog eens over hebben. Hij is er zelf bij geweest en heeft zelf ingestemd met dit kindje.

Hopelijk gaat ie dit inzien en anders ligt de keuze echt bij jou.
    Niemand kan je daarin adviseren helaas.
    Triest dat hij je zo in deze situatie drukt. Een onmogelijke keuze in mijn ogen.

Heel veel sterkte!

3. Lief87

Lief87 Actief lid

Nov 19, 2014
    317
    119
    43
    Female
    Oeh hier schrik ik wel van! Ik denk dat het bij hem even heel onverwacht is gekomen en moet hij het even laten bezinken. Je zegt rare dingen als iets je opeens overkomt denk ik dan maar.
    Hoeveel weken je ook zwanger bent er zit iets in je buik en dat is niet zo maar iets den ik dan maar. Blijf rustig en geef hem tijd. Heel veel sterkte en succes!

4. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

Apr 15, 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst wat vreselijk naar! Dat moet wel heel erg naar, rot en verdrietig voelen zo. Het belangrijkste is dat jij het wel wil en je geen abortus wil. Ik zou daarin ook tegen hem zeggen dat je geen abortus gaat doen. (komt standvastiger over dan dat je het niet kan doen)

Daarnaast wil ik je op het hart drukken dat, mocht het zover komen jij dat ook wel alleen kan. Familie vrienden, zij zullen vast wel voor je klaar staan. Licht hun ook zo snel mogelijk in, zodat je niet alleen hoeft te zijn nu.

Ik hoop dat je vriend snel voor rede en vooral gesprek vatbaar is.

Sterkte beste meid.

5. Myself82

Myself82 Actief lid

Feb 27, 2012
    336
    0
    0
    Neem een vriendin in vertrouwen en denk er even rustig over na. Ook zonder hem kan je het redden, dus neem geen overhaaste beslissing. Ook hij was er bij dat je zwanger werd.

6. BabyWish4

BabyWish4 Lid

Jan 11, 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties ik kan op dit moment alleen maar huilen huilen huilen maar moet me groot houden voor mijn zoontje.
    Ik kan geen abortus dus ik kan dat niet over mijn hart verkrijgen het is een leven dat in me groeit en dat laat je niet zomaar weghalen.

Hij wil dat ik vandaag de abortuskliniek al bel.. mijn moeder daar heb ik goed contact mee die zou me steunen waar ze kan maar ze heeft al zo weinig (Door overgewicht zit ze thuis met een bijstandsuitkering) dus als ik bij haar zogen wonen raakt ze dat kwijt en ik kan dat nooit betalen. Dan moet ik mijn dochter van school en ze vind het hier al zo super, mijn moeder woont in een andere stad. Voor de rest zie ik mijn familie niet alleen met bday ' s..

Ik weet echt niet wat ik nu moet eerlijk ik kan nu ook niet eens helder nadenken ben alleen maar verdrietig.
    Ik hoop dat mijn vriend nog bij draaid maar ik weet haast zeker dat hij mij en mijn kindjes weg stuurd (het is zijn huis) hier als ik geen abortus laat doen.
    Kl*te situatie sorry
    Dank je wel!

7. Cakes

Cakes Actief lid

Nov 21, 2014
    198
    0
    0
    Sorry hoor maar wat een ***

hij kan dit niet van je eisen.ik zou niet met zo'n persoon samen willen zijn.
    Ik zou me als ik jou was niet laten beinvloeden door hem en het kindje houden.

succes

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als ik jou was zou ik de gemeente bellen en je situatie voorleggen.
    Duidelijk maken dat als hij je op straat zet dat je nergens anders naar toe kan.

Misschien kan je met urgentie een ander huis krijgen of zijn er nog andere opties.
    Zou ze vandaag nog bellen!

Misschien tijdelijk bij een vriendin intrekken?

9. Cakes

Cakes Actief lid

Nov 21, 2014
    198
    0
    0
    Er is altijd een oplossing als hij niet bij draait.
    er zijn plekken waar je heen kan, niet de bedoeling natuurlijk maar het kan wel.
    Heel veel sterkte.

10. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Kan en wil je nog met hem samenleven als hij je dwingt tot die abortus? Want dat doet hij eigenlijk aangezien je anders op straat staat met 2 kindjes. Kun jij hem en jezelf nog recht in de ogen aankijken als je dit zo tegen je gevoel in gaat doen? Jezelf misschien deels, omdat je kiest voor de twee kindjes die je al hebt, maar dat kindje dat niet mocht komen dan? Kun je dat accepteren?

Denk dat dit de dingen zijn die je je mede moet gaan afvragen hoe moeilijk ook. Een abortus kan je niet zomaar even tegen je zin in krijgen. Je hebt een gesprek daar, een echo etc.

Misschien het toch nog even verder laten bezinken.. Zowel voor jezelf als voor hem. Hij wilde ook een kindje, maar nu dat op weg is niet meer. Dat zijn situatie ervoor zorgt dat hij ook in tweestrijd staat dat kan, maar dat had hij vooraf toch ook kunnen voorzien?

11. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Jeetje wat een heftig verhaal, wat zit je nu in een emotionele rollercoaster. Hopelijk zit je vriend daar ook in en heeft hij op basis van emoties gereageerd ipv met zijn hart. Je bent nog pril zwanger dus je hbt even de tijd om de situatie te gaan overzien.
    Mogelijk moet het even bij je vriend bezinken tenminste dat hoop ik want hij kan je niet dwingen tot abortus. Als hij door blijft zetten moet je wel goed nadenken of je met deze man verder wil.
    Je vriend was er zelf bij toen je seks had, dan had ie er wat om moeten doen.
    Ik zou ook naar de gemeente gaan en informatie inwinnen en een gesprek met je huisarts of maatschappelijk werk aangaan. In de situatie die je nu ziet kan je geen weloverwogen beslissingen nemen.
    Dikke knuffel en heel veel sterkte!

12. Panda1

Panda1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Wat een schrik. Ineens 180 graden andersom. Als mijn vent dat zou zeggen zou ik geen relatie meer willen. Zo'n vader wil ik niet voor mijn kinderen. Alsof je ze zo even wegdoet.
    Ik zou ook geen abortus doen omdat een ander dan ikzelf dat wil. Er zijn opvanghuizen voor vrouwen. Zoek eens op internet wat de mogelijkheden voor je zijn!

13. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    3,018
    64
    48
    Female
    Hilversum
    Jeetje een balgehakt is dat zeg sorry dat ik het zo zeg...
    egoïstische man is dat zeg eerst willen nu ijskoud weglaten halen dat kan echt niet!!
    Dwingen kan hij je echt niet los van alles...
    Maar vraag is wil je ook wel bij zo iemand blijven???
    er zijn zat mensen die hun kinderen zelf opvoeden... zonder man dus jij moet ook eventueel ook kunnen...
    Zou zeker even hulp vragen wat het beste te doen nu erg moeilijke situatie dit hoor ik wens je veel sterkte en moed toe meid!!!

14. BabyWish4

BabyWish4 Lid

Jan 11, 2015
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai hai nou hij is al iets meer bijgedraaid hij vroeg hoelang ik al zwanger was ik heb hem gezegt dat ik het niet weet. Nu hoef ik nog geen abortus te doen maar een afspraak maken bij de vk. Misschien toch te erg geschrokken.
    Ik heb ze net gebeld en krijg 10 feb. Me eerste echo (als het goed blijft gaan want ik verlies steeds bruin bloed na elk toilet bezoekje.
    Dank je wel voor de lieve reacties!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat klinkt al beter.

Bovendien....een abortus laten plegen om je relatie te redden ("anders gaat hij bij je weg") is compleet nutteloos. Je zult het hem altijd (al dan niet onbewust) kwalijk blijven nemen. Dikke kans dat de relatie daar dan alsnog op stuk zal lopen. En daar sta je dan......een abortus rijker en zonder vriend.

16. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Fijn dat ie wat bijgedraaid is.
    Was dus echt de schrik, al vind ik het niet echt normaal maar goed.

Bruin bloed is niet zo heel erg, dat is oud.
    Alles is beter doorbloed dus een adertje is zo gesprongen.
    Hopelijk een goede echo de 10e!

17. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Hoe kan hij zo op je gevoel inspelen? Eerst wel dan niet, dan weer wel? Ik zou een heel goed gesprek aangaan en toch een beetje in mijn achterhoofd houden dat hij zich weer kan bedenken.

18. zusje84

zusje84 Bekend lid

Dec 6, 2014
    984
    90
    28
    (Inval)leerkracht basisonderwijs
    In de buurt van Rott
    Fijn dat hij is bijgedraaid.
    Maar blijf inderdaad wel op je hoede en stel je eigen geluk en dat van je kinderen voorop.
    Bedenk goed wat jij wilt met dit kindje (en met je relatie).

Probeer op een later moment alles rustig te bespreken. En spreek daarbij van tevoren af dat jullie rustig blijven en geen ruzie gaan maken. Wanneer het lijkt dat één van beide heftig gaat reageren door alle emoties, pauzeer het gesprek dan voor kortere of langere tijd. Maar blijf rustig! Allebei!

Succes, sterkte en wijsheid...

19. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    goed te lezen dat hij wat lijkt bij te draaien. Ben het met bovenstaande dames wel eens. Houdt rekening met wederom een omdraai alhoewel ik hoop dat het de schrik was

20. w03z3l

w03z3l Bekend lid

Sep 1, 2014
    695
    0
    0
    Wat een 'bijzondere' man..... In de eerste post inderdaad een enorme balgehakt om het netjes te houden... Gelukkig toch bijgedraaid maar ik vind dit geen normale (schrik)reactie.....

Ik ben blij voor je dat ie is bijgedraaid en ik hoop dat dat zo blijft, maar als ik jou was zou ik wel vast wat telefoontjes plegen en wat lijntjes uitzetten naar familie, vrienden, gemeente en instanties, voor het geval hij weer als een blad aan de boom terugdraait. Je weet nu dat ie dat kan... Zorg ervoor dat je vast wat info hebt en weet wat je opties zijn, zodat je voor jou en je kindjes kan zorgen! Dat staat nu even voorop!

En never, ever tegen je zin een kindje weg laten halen omdat een ander dat wil!

Heel veel succes en sterkte meid!

Share This Page