Hallo allemaal, Het valt me de laatste maanden op dat bij de buik en baby van de maand regelmatig professionele foto's meedoen...deze ''winnen'' ook erg vaak. Het maakt mij opzich niks uit, maar vind het niet helemaal eerlijk tegenover de mensen die bijvoorbeeld geen photoshoot kunnen betalen. Met een huis tuin en keuken cameraatje maak je nou eenmaal niet zulke super foto's als een profi fotograaf. Nogmaals het maakt me opzich niet zoveel uit, maar zou het leuk vinden als we weer terug zouden gaan naar de basis....wie heeft die maand de leukste buik foto gemaakt of leukste babyfoto gemaakt en niet LATEN maken....
ik vind dat je helemaal gelijk hebt maar daarnaast hou je ook altijd dat mensen stemmen op anderen die ze "kennen" en dus niet stemmen op de mooiste foto.. daar kun je toch niks tegen doen
Daar ben ik het wel mee eens hoor, maar ik denk dat het helaas niet te ondervangen is... Want wie gaat er bepalen wat wel professioneel is en wat niet? Dat is zo moeilijk.......
Ik stem juist altijd op gewone huis-tuin-en-keuken-foto's, om het zo maar even te noemen, die hebben voor mij meestal net wat meer, omdat ze vaak lekker spontaan zijn . Ik denk dat er wel meer mensen zo denken hoor, dus ik denk dat iedereen gewoon een kans maakt om te winnen. Maar ik snap helemaal wat je bedoeld.
Ik ben zelf professioneel fotograaf en maak dus vrij gemakkelijk mooie foto's van m'n gezinnetje. Ik heb toevallig dat geluk.. Toch verwacht ik hier echt niet dat mijn foto's zullen winnen daardoor. Zelf vind ik 't zeker zo leuk naar 'n geinige, mooie of leuke snapshot te kijken en als ik 'n leuke foto zie, die lekker spontaan is of waar 't kotertje gewoon mooi opstaat, zal ik daar eerder op stemmen dan op een 'professionele' foto waarop 'n kind misschien mooier belicht is, maar minder leuk opstaat.. Ik heb trouwens bij de buik van de maand af en toe foto's zien winnen die verre van professioneel waren, dus ik denk idd ook wel dat iedereen gewoon 'n kans maakt. Ik vind dan dat promoten in je onderschrift 'oneerlijker' (beetje te harde uitdrukking wellicht, vandaar de haakjes) dan dat je gewoon 'n mooie foto instuurt.. Ik zou persoonlijk dan eerder de ingezonden foto's anoniem laten en 't promoten in onderschriften en in posts verbieden. Maar goed, 't is mijn forum niet, haha!
*kuch* Heb je ook wel gelijk in, hoor. Maar ik wil er ook even bij vermelden dat ik niet denk dat iemand ooit gewonnen heeft door 'populariteitsstemmen'. Als je kijkt naar de baby's van vorige maand, dan heeft de winnaar met zo'n voorsprong gewonnen, dat ik echt wel denk dat de meeste mensen op die foto hebben gestemd omdat ze hem echt leuk vonden. En met een opvallende handtekening zoals de mijne denk ik ook dat er mensen zijn die daarom juist NIET op die baby gaan stemmen. Ik vind dat wel een heel goed idee. On-topic: Sommige mensen hebben niet een fotoshoot gedaan, maar zijn zelf hobbyfotograaf, of hebben een hele goede camera, waardoor de foto er scherper op staat. Maar het belangrijkste is toch wel dat de baby er mooi op moet staan, want je kunt nóg zo'n perfecte foto hebben, als je een lelijke pose hebt (of een lelijke baby! ), dan win je ook niet. Maar als we toch aan het klagen zijn over de inzendingen... Ik stoor me er ook aan als inzendingen niet volgens de regels zijn. Dus bijvoorbeeld kindjes die al 2 zijn en foto's die ouder dan een maand zijn. Sorry hoor, maar regels zijn er niet voor niets. En dat je de grenzen opzoekt, oké, maar ga er dan niet overheen. Dat vind ik dan weer oneerlijk tegenover de mensen die wél hun best doen die maand een mooie foto te maken.
@Mijkeltje, op zich wel een idee, maar dan gaat iedereen weer roepen 'stem op mijn kindje, de tweede van links op de achtste rij'. Snap je... het is nooit helemaal te ondervangen. @LX, ben het met je eens dat inzendingen wel volgens de regels moeten zijn. Die regels zijn niet zomaar gemaakt, maar met het achterliggende idee dat het voor iedere deelnemer leuk moet zijn. Groetjes, Josien
Ach ja, dat is ook zo.. Ah, zelf vind ik 't gewoon leuk af en toe eens een fotootje in te sturen (deze keer voor 't eerst met beeb ipv buik) en fotootjes van anderen te bekijken. Offtopic @LadyXochi: Ilias is wel 'n lekker moppie op de foto op je banner hoor..
Haha, ik bedenk me door jouw reactie dat het toch wel slim was om de foto erbij te zetten, want dan weten de mensen meteen op wie ze zouden moeten stemmen als ze op de banner klikken. Want ik kan me ook wel voorstellen dat je klikt, dan zoekt naar de naam van de baby op wie je zou moeten stemmen en dan ineens denkt OMG, wát is dát! (Bedankt voor je compliment! Da's toch veel leuker dan een stem! 8))
Dat kun je dan ook weer anders gebruiken: doe je in je banner echt een afschuwelijk slechte, rare foto, waardoor mensen denken 'dat moet ik toch echt eens van dichtbij zien' en dan stuur je een foto in die echt ontiegelijk schattig is, zodat mensen denken 'o, dat valt best mee, laat ik daar eens op stemmen...'
Hahaha, dat kan ook! Kan ik volgende maand wel proberen... Misschien zijn er zo nog wel meer leuke 'marketing' trucjes. (Maar ik vervuil het topic zo)