Vraag over zoogcompressen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Nonnos, 23 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik wil zoogcompressen gaan kopen, maar ik weet niet zo goed welke.
    Ik heb al die uitwasbare van Avent, maar wil er ook wegwerp bij.
    Die van Avent heb ik thuis in mijn bh gedaan, maar vond dat je het wel door de kleding kon zien. En dat terwijl ik voorgevormde bh's draag. Hoort dit zo? Ik zou me knap opgelaten voelen als je straks die dingen zo duidelijjk kunt zien!
    Misschien zit er verschil tussen bepaalde merken zoogcompressen?
    Iemand tips?

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik had ze gewoon van etos... volgens mij viel het wel mee met door de kleding zien..

3. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik gebruik die van de AH, goedkoop en je ziet ze helemaal niet zo erg zitten hoor.
    De wegwerp van Natusan vind ik eigenlijk het mooist/lekkerst zitten maar met de noodvaart waarmee ik ze verbruik (heb echt overproductie!) kost dat me gewoon te veel.

4. NykaH

NykaH Actief lid

3 jul 2009
    154
    0
    0
    Ik heb ze altijd van natusan en ook voorgevormde bh's, bij mij zie je ze niet zitten hoor!

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik had ze van de Hema...

die van Etos in elk geval niet kopen, wnat die pluizen enorm

6. Konijn

Konijn Niet meer actief

Die wasbare zie je inderdaad een beetje. Dat komt omdat ze helemaal plat zijn. Als je twee laagjes kleding aanhebt valt het trouwens wel mee, maar ik zou ze buiten niet zo snel onder alleen een shirtje dragen.

Ik had ze voor thuis en gebruikte op mijn werk wegwerpdingen, omdat je die niet zag èn omdat die wasbare op een gegeven moment doorlekken (eerder dan die wegwerpdingen).

Die van Natusan zijn het mooist en fijnst. Daar zie je ook het minst van, maar die zijn wel aan de dure kant. Ze zijn iets voorgevormd, waardoor de normale lijn van je borsten niet ineens onderbroken wordt door een schijf.

Die van de Hema vond ik minder lekker zitten en die van de Etos zaten er een beetje tussenin.

Ik heb nu maar gewoon wat goedkope van de Etos gekocht, vooral voor de eerste tijd en daarna wil ik toch die wasbare gebruiken, omdat je al genoeg afval produceert met zo'n kleintje... ;)

7. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Ik heb lilypads gebruikt.

8. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik van de kruidvat. Die lekken niet door. Had overproductie.. EN ze pluizen ook niet, die van de etos idd wel..
    Bij mij zag je ze niet door de kleding hoor. Had voedings bh's aan en die waren niet voorgevormd..

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ook hier goede ervaringen met natusan

10. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Bij de 1ste heb ik die van de kruidvat gebruikt en nu weer.
    In een voedingsbeha zie ik ze niet door mn kleding heen.
    Ik heb nogal behoorlijk veel melk en een sterke toeschietreflex waarbij het mij wel gebeurt dat ze doorlekken, maar dat is alleen als de kleine wil drinken.

11. kikker1

kikker1 Fanatiek lid

22 jan 2011
    2.078
    879
    113
    Vrouw
    Bij mijn dochter heb ik die van Pigeon(o.i.d. van de prenatal) gebruikt. Hierbij had ik niet zo'n vies zweterig gevoel en je zag ze niet onder mn kleding. Was van plan die nu weer aan te schaffen!

12. Agaath

Agaath Lid

28 dec 2008
    96
    0
    0
    Huisvrouw
    Veluwe
    Ik heb sinds kort ook de uitwasbare van Avent, omdat ik er zoveel gebruik. Maar helaas lekken ze door :( Ik heb ze gebruikt van de Hema en de Kruidvat, maar die lekten ook door. Natusan ging iets langer mee en die zaten ook wel heel fijn. En ik heb ze ook van Bibi, maar die zijn nog duurder. Die lekken in elk geval niet door, door het laagje plastic. Ze zijn een stuk groter en een stuk dunner. Succes!

13. Kerszje

Kerszje Niet meer actief

Vanaf de 20e week van de zwangerschap gebruikte ik 's nachts Lilypadz, ik lekte toen namelijk al behoorlijk wat melk.
    Na de bevalling heb ik Etos zoogcompressen gebruikt en ben hier heel tevreden over.
    De Natusan compressen vond ik te hard.

14. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had die van de Kruidvat, zijn prima en pluizen niet.
    Heb die van Natusan ook geprobeerd, maar die bleven aan mijn tepels plakken (au!).
    En ze zijn 2 euro duurder dan die van KV eigen merk.

15. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik vond die AH het allerfijnst (voor zover je zoogcompressen fijn kunt vinden :p)

16. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Echt HEMA! Qua prijs-kwaliteit verhouding vind ik die zoogkompressen het beste.

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Lilypadz!

18. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    De dame van de carinova rade mij af om lillypads te gebruiken, omdat het door de warmte kan gaan plakken en broeien...

Als ik alle reacties zo doorlees, zie je die van natusan het mist goed onder de kleding. Ga die dan maar eens halen. Vind het best lastig, want wat bij de één super bevalt, vindt een anders weer helemaal niets.
    Maar was eigenlijk niet van plan om zes verschillende merken uit te proberen.

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind die van Kruitvat fijner dan die van Natusan :)

20. Bri

Bri Niet meer actief

natusan vond ik erg fijn (voorgevormd, vrij dun en huidkleurig) en die zie je dus bijna niet.
    etos vond ik bijna dezelfde kwaliteit, alleen zijn die dan wit, en dat voor 1 euro per pak minder dan natusan. bevielen me ook erg goed.

hema heb ik één keer gekocht en daarna nooit meer. ik vond ze niet prettig (al kan ik me helemaal niet meer herinneren waarom niet)

die wasbare nemen veel te weinig melk op. als je een keer goed lekt, zit je zo met natte plekken in je kleding.

Deel Deze Pagina