Ja dat hebben wij dus ook, maar ik vroeg me dus af of dat ook geldt als je partner ziek is en jij dus zijn zorgtaken over moet nemen...
Mijn man kreeg toch echt zorg verlof langdurig.... Ik had net een spoed kz gehad onze zoon lag op de Nicu en we waren in het Ronald Macdonaldhuis. Hij kreeg verlof omdat hij voor mij moest kunnen zorgen en voor onze zoon. Heeft zelfs een verklaring moeten overleggen van het ziekenhuis dat onze zoon er opgenomen was.
Kan per cao verschillen natuurlijk, maar wettelijk gezien heb je bij mijn weet geen recht op zorgverlof wanneer je kind/partner in het ziekenhuis ligt
Je zou kunnen proberen het op calamiteitenverlof te gooien, al valt t eigenlijk niet onder een calamiteit, maar misschien heb je een tegemoetkomende leidinggevende. Anders zou je onbetaald verlof kunnen proberen, als het qua planning geen probleem zou zijn voor jouw lg om je een dag (Of meer) te missen. Maar dan kost het jou dus geld.
Stel jij was zo ziek als je partner nu is. Zou hij dan proberen om voor jullie dochter te komen zorgen of zou je maar even de kiezen op elkaar moeten doen en doorzetten? In mijn optiek zijn er twee opties. Óf je man is dusdanig ziek dat je hem inderdaad moet verzorgen. Dan heb je dus logischerwijs recht op zorgverlof en is het mooi meegenomen dat je dan ook op je dochter kan letten. Óf hij is toch niet zo ziek en moet (naar mijn mening) gewoon doen wat een ouder hoort te doen en dat is voor je kind zorgen. Helaas betekent dat soms dat je dat doet terwijl je liever in bed zou liggen, maar dan maar een extra pcm erin en vanavond vroeg naar bed.
Ja dit is wel een goede. Vanmorgen was hij heel ziek en tot vrijwel niks in staat, heeft alleen maar geslapen en ik heb hem drinken gebracht. Net sprak ik hem even terwijl hij op bed lag en leek het wat beter te gaan. Ik wacht morgen even af.
Typisch dingetje toch weer. Als vriend griep heeft op zijn vrije dag, zorgt ie ook gewoon voor kind. Pcm erin en gaan hoor. Ik ga me dan niet in allerlei bochten wringen om zelf dan thuis te zijn. Zoiets gebruik ik liever voor als het echt nodig is. Andersom zal ie jou ook gewoon met kind 'laten zitten' lijkt me.
Bij een lichte griep kan dat inderdaad, doe ik ook, maar bij een zware griep kun je echt niet voor een kind zorgen... heb zelf een paar jaren geleden met een zware griep gelegen die daarna overging in een longontsteking en ziekenhuisopname... was echt helemaal nergens toe in staat, lag alleen maar te ijlen op bed. En hij heeft toen weken voor de kinderen moeten zorgen. En hij leek er vanmorgen wel zwaar aan toe. Nu wat meer aanspreekbaar...
Mijn man heeft vorig jaar zorgverlof opgenomen, maar dit heeft een maandenlange nasleep gehad, omdat zijn werkgever er niet aan wilde dat dit echt nodig geweest was. Meerdere doktersverklaringen zijn eraan te pas gekomen. Nu is (gelukkig) niet elke werkgever zo, maar ik denk niet dat ze voor een ‘gewone griep’ zorgverlof toekennen. Uiteindelijk neem je natuurlijk zorgverlof op voor je man, en niet voor je kind, want die is niet ziek. Ik denk dat je in jouw situatie toch een onbetaalde verlofdag op zal moeten nemen.
Niet voor hem, omdat ik doordat hij ziek is geen opvang heb. Ik vroeg me af of ik dan zorgverlof voor mijn kind kan opnemen. Had ik al duidelijk gemaakt dacht ik, dat ik me dat afvroeg.
Maar je kind is toch niet ziek? Ik zou denken; mazzel dat je man ziek thuis is, hoef je geen opvang te regelen.
Hij zou al thuis zijn, had vrij genomen om voor haar te zorgen vw vakantie oppas maar nu werd hij dus zelf ziek
Hoe dat hier zou gaan: Vervelend dat je ziek bent zeg, je hebt morgen de kinderen dus als je dat niet lukt moet je zoeken naar een andere oplossing, ik ben werken en kan geen vrij nemen.