Hoi dames, Lees al een tijdje mee op het forum maar ben niet zo actief met het plaatsen van berichtjes. Maar nu heb ik toch even wat, wat ik graag van me af wil schrijven. Afgelopen maandag is officieel mijn verlof ingegaan. Ik heb tot 4 weken vantevoren kunnen werken. Heel veel moeten doen, het was niet gemakkelijk, maar toch uiteindelijk vorige week vrijdag de deur achter me dicht kunnen trekken met een goed gevoel en in mijn ogen een juiste overdracht naar nieuwe collega's (ik heb een baan op kantoor). Nu belde mijn baas vandaag dat het druk was, de nieuwe collega's overwerkt raakten en of ik toch niet nog even een paar uurtjes kon komen werken!!! Ik was zo overdonderd van de vraag en het feit dat ik heel slecht ben in nee zeggen en toen zei ik ja. Ik hing de telefoon op en was helemaal over de rooien. Mijn buik werd meteen hard, de tranen in mijn ogen en ik dacht wat doe ik mezelf nu weer aan!! Ik kon mijn baas niet terugbellen, voelde al meteen dat ik emotioneel zou reageren (tja die hormonen hé) maar hoe zou ik het dan oplossen... ik heb zojuist maar een mail gestuurd dat ik terug kwam op mijn beslissing en niet zou komen werken. Het is misschien wat onpersoonlijk maar kon even niet anders. Het is toch ook niet normaal dat een baas je tijdens je eerste dagen van je verlof dit vraagt!? Ik baal er echt enorm van, je hebt er lang naartoe gewerkt, de knop omgezet en nu dit! Ik zet zometeen maar even een vrolijk muziekje op en ga de baby-strijk maar afmaken. Vooral maar even niet meer aan het werk denken ... hoop dat het me lukt.
Je bent volgens de wet in in ieder geval niets veprlicht!! En ik snap niet dat je baas het DURFT te vragen, echt belachelijk!
Ik geef je groot gelijk hoor! Je hebt in principe al 2 weken langer doorgewerkt dan eigenlijk hoeft, en je geeft zelf ook al aan dat het niet gemakkelijk is geweest. Wat zou er dan straks na de bevalling gebeuren? Na 2 weken belt hij je op of je al weer kan beginnen? Geniet van je verlof!!
Vind het goed van je dat je terug gekomen bent op je beslissing, dan maar via mail hoor, vind het belachelijk!! lekkker thuisblijven en de babystrijk doen....en een beetje bijkomen en genieten als dat vandaag nog lukt
Vind het nogal wat dat je werkgever je daar voor durft te vragen. Als het goed is weet hij al weken dat je met verlof gaat, dan had hij maar beter moeten plannen. Je had zelfs al 2 weken eerder mogen stoppen dus hij moet blij zijn dat je dit hebt volgehouden. Goed dat je niet bent gegaan. Het heet toch niet voor niets verlof.
Nee hoor je bent echt niets verplicht hoor. Dat verlof is wettelijk geregeld en je baas is een hork dat hij het überhaupt durft te vragen.
Meis, ik kan me voorstellen dat je dit even van je af wilt schrijven! Wat vervelend dat je verlof zo ingaat, jammer dat je baas zijn eigen verantwoordleijkheden niet kent. Die mag je hem best spiegelen hoor en dat heb je gedaan door toch terug te komen op je beslissing!Knap van je! Geniet van je verlof, je hebt er lang genoeg naar toe gewerkt en het is nu tijd voor jou en je kindje. Fijne bevalling! Liefs Selma
Ga maar lekker genieten van je verlof. Als jij niet meer wilt / kunt werken dan hoef je dat zeker niet te doen! Voor jezelf voor in de toekomst: probeer te leren om gelijk nee te zeggen. Eventueel via een tussenstap: "Ik wil hier even over nadenken en kom er morgen op terug." Je hebt dan wat meer tijd om een en ander voor jezelf op een rijtje te zetten en eventueel met een ander te overleggen. 't Is heel belangrijk om nee te leren zeggen!
Belachelijk!! wat een lef om je te vragen...groot gelijk dat je niet gaat werken. Zou ik ook niet hebben gedaan! Geniet lekker van je verlof. 't is nog maar 4 weekjes (als je van 40 wkn uit gaat )
Heeft je baas nog gereageerd? Echt schandelijk vind ik het!! Hij huurt maar extra mensen in, je hebt nog hartstikke lang doorgewerkt! Heel goed dat je erop terug bent gekomen. Mocht hij er een punt van maken dat je eerst ja hebt gezegd, je kunt wat mij betreft absoluut eerlijk zeggen dat je overdonderd was, en als je emotioneel wordt hoef je je daarvoor ook niet te schamen, je kunt gewoon zeggen dat je als zwangere vlak voor de streep wel wat anders aan je hoofd hebt en je erg onder druk gezet voelde - vanwege je betrokkenheid bij je baan. Emoties, nou en, menselijk toch?!? Rust lekker uit in je verlof, je bent eraan toe hoor!
Ik snap echt niet hoe je baas het in zijn hoofd haalt om jou te bellen. Je hebt er goed aan gedaan om niet te komen.
Je mag trouwens niet eens werken! Een collega van mij had niet in de gaten dat haar verlof al in was gegaan en toen belden ze van het UWV op dat ze onmiddellijk moest stoppen met werken, omdat ze dus niet meer mocht werken. Jouw baas moet zelf maar achter dat bureau kruipen. Triesteling dat het is.
Is die vent gek geworden ofzo? Meid jij bent nu met verlof, over 16 tot 18 weken is ie weer aan de beurt. Tot dan hoef jij niks te doen. Die tijd die je verlof hebt is toch al zo kort. Supergoed van je dat je toch niet bent gaan werken overigens!
Hey Meiden! Bedankt voor jullie lieve reacties. Had ik echt effe nodig. Mijn baas heeft nog via de mail laten weten dat het niet de bedoeling was en hij wellicht beter had na moeten denken voordat hij mij zou vragen. Maar daarna kwam al meteen de opmerking dat ik wel echt moest weten dat mijn collega's het nu heel druk hebben en het niet gemakkelijk was. Maar daar moest ik me maar vooral niet druk om maken!! Ja ja nog zo'n lekkere sneer na ook. Ik ben er vooral klaar mee en ik zie hem over 16 weken wel weer. Heb me er gisteren echt kwaad over gemaakt en nu kan ie de 'pot' op
Wat een reactie. Kom op zeg, hij wist al tijden dat je met verlof zou gaan dus ja, dan had hij nog wat extra personeel moeten inhuren. Zou je baas nog een mail terug sturen met de wet erin gezet hoe het zit met verlof dat je nog niet eens mag werken. en dan ook nog ff een of andere opmerking erbij
wat vreemd... volgens mij ben je niet eens verzekerd als je nu zou gaan werken... en hij hoeft 16 weken ook geen loon uit te betalen, je gaat toch niet gratis werken? Vriendin van mij is trouwens eerder terug gekomen na haar verlof (8 weken na de bevalling!) maar zij werkt in de zaak van haar vader. Ze kreeg er geloof ik wel extra geld voor. Maar goed, dat vond ik al bizar.